• Äldre 12 Nov 16:50
    6180 visningar
    11 svar
    11
    6180

    Vacker lokal i Umeåomnejd?

    Vi gifter oss i början av juni nästa år och försöker hitta en lämplig plats för vigselceremonin. Vi letar inte efter en kyrka utan efter en vacker plats där man kan vara och där ca 80 gäster ryms. Har ni några tips?
    Själva festen kommer att bli på Sävargården. Vi har funderat på att även hålla ceremonin där, men jag tycker det är lite romantiskt att färdas en bit...om så bara på cykel! =) Någon som har några tips? 

  • Svar på tråden Vacker lokal i Umeåomnejd?
  • Äldre 13 Nov 06:07
    #1

    Vill ni vara inne eller ute?
    Ute kan man ju alltid kolla om det är okej att ha vigseln i en park eller någonstanns längst älven. Kanske den nya parken mellan broarna?
    Risken då är väl bara att det är dåligt väder samta alla andra umebor som är sugen på parkhäng.

    Jag och min blivande ska har vår vigsel utomhus i Juli nästa år. Så vädret blir vad det blir, vi blir nog gifta även om det skulle råka regna. :)

  • Äldre 13 Nov 13:55
    #2

    Ja, den nya broparken är fin! Den har ju tillochmed sittplatser run den större rundeln (scenen?). Men jag är orolig för vädret och alla parkhängare och cyklister. Vi funderade ett tag på konstrummet nedanför Baggböle Herrgård, det som har en upplyst bronsstaty i mitten. Men det visade sig att lokalen totalt vandaliserats av grafitti och fuktskador, så den kan det inte bli. Visserligen finns Olofsfors bruk och masugnslokalen men det är aldeles för lång bort.  
    Men det måste finnas vackra lokaler i Umeå också, men jag är bara helt blank just nu. Så alla tips mottages tacksamt! 

  • elb
    Äldre 4 Dec 19:44
    #3

    Jag och min kille ska också gifta oss i Umeå, på grund av olika omständigheter så blir det inte något augustibröllop 2014 som vi tänkt utan ska istället gifta oss i januari 2015. Vi hade bokat Fabriken i augusti, det ligger ju vid älven även om det kanske inte är den finaste strandremsan precis utanför lokalen, dock var lokalen väldigt fin när vi var där och tittade. Dyr - men fin. Det verkade dock finnas lite olika förslag hur man kunde gifta sig på plats, både inomhus och utomhus, så det är säkert bara att fråga ägarna!

    Jag har spanat lite på Sävargården för att kanske ha det som ett alternativ nu när det blir ett vinterbröllop istället, men har inte hittat så mycket info om dem. Hur mycket kostar det att hyra Sävargården, och vad hade de för avtal om personal, dukning osv?

  • jappet­jejen
    Äldre 18 Dec 21:13
    #4

    Jag tipsar om Göstas Loge i Yttersjö!!! Mysig lokal och så vacker sjö nedanför som man kan gifta sig vid med sjön som bakgrund...

  • Äldre 20 Dec 19:57
    #5

    Tavelsjö har fina lokaler, bl.a. Sundlingska gården och svedjan. Svedjan har dessutom ett jättemysigt kapell med utsikten ner mot sjön istället för altartavla. Sundlingska gården är en loge som ligger alldelens vid vattnet. Sen finns ju Olofsfors bruk utanför Nordmaling med Herrgården i gammal bruksstil, jättemysigt.

  • elb
    Äldre 5 Jan 19:08
    #6
    jappetjejen skrev 2013-12-18 21:13:48 följande:
    Jag tipsar om Göstas Loge i Yttersjö!!! Mysig lokal och så vacker sjö nedanför som man kan gifta sig vid med sjön som bakgrund...
    Vi ska dit och titta imorgon faktiskt Enda nackdelen jag vet hittills är att vi måste ordna skjuts till alla tillbaka, har nämligen själv varit på bröllop där det anordnats resa från festen och jag tycker det är så tråkigt när festen tar slut en bestämd tid. Roligare när alla får hålla på bäst länge de vill.... Men får se hur det går imorgon, ska bli roligt iaf!
  • elb
    Äldre 5 Jan 19:14
    #7
    lenuz skrev 2013-12-20 19:57:06 följande:
    Tavelsjö har fina lokaler, bl.a. Sundlingska gården och svedjan. Svedjan har dessutom ett jättemysigt kapell med utsikten ner mot sjön istället för altartavla. Sundlingska gården är en loge som ligger alldelens vid vattnet. Sen finns ju Olofsfors bruk utanför Nordmaling med Herrgården i gammal bruksstil, jättemysigt.
    Tittade upp Sundelingska gården, lät ju supermysigt, men visade sig att de inte hyr ut under vintern så det blev lite svårt för vår del...
  • Majabr­öllop
    Äldre 5 Jan 21:16
    #8

    Hej alla!
    Jag ska åka på inspirationsmässan på Umestan den 18 januari. Där visar dom upp Umestans festlokal. Jag är jätteintresserad av den!!! Är det nån fler som ska dit? www.inspirationumea.se
    Känns som att man kanske kan fixa en del av sina bokningar under den dagen. Så effektivt å enkelt tänkte jag!

  • elb
    Äldre 9 Jan 19:50
    #9

    Jag tänkte nog sticka dit! Vad är det för typ av lokal då? Har nog inte hört talas om den. Vi ska kolla på ytterligare två lokaler imorgon, varav den ena känns väldigt lovande, ska bli kul

  • Äldre 11 Feb 21:59
    #10

    Nu har det varit tyst länge men är nu i faggorna igen mot sommarens bröllop! Vi har nu bestämt oss för att ha ceremonin i Gustavianska salen på Sävargården. Elb om du googlar på Sävargården så hittar du deras hemsida. Under Matsalar hittar du de olika rummen.

  • elb
    Äldre 19 Feb 10:40
    #11
    Catich skrev 2014-02-11 21:59:05 följande:
    Nu har det varit tyst länge men är nu i faggorna igen mot sommarens bröllop! Vi har nu bestämt oss för att ha ceremonin i Gustavianska salen på Sävargården. Elb om du googlar på Sävargården så hittar du deras hemsida. Under Matsalar hittar du de olika rummen.
    Förra veckan bokade vi Sävargården Var där och tittade nu i januari, kände att även om det kommer kosta lite mer än vi tänkt så är det skönt att det fixar ALLT med personal, dukning, mat osv. Middagen kommer hållas i festvåningen och vi får hela huset för oss själva så det blir nog super!

    Ska ni ha borgelig vigsel där? Hur tänkte ni lägga upp det då? Vi har fortfarande inte bestämt var vi ska ha själva vigseln då vi tänkte ha borgeligt, funderade på Rådhuset men vet inte hur det ser ut där. Någon som vet? 
Svar på tråden Vacker lokal i Umeåomnejd?