• Jessica327

    Elakt och inte bjuda in barn?

    Hej..

    Vi vill inte ha barn op bröloppet. Är det elakt att inte bjuda in dem? Är rädd för att folk inte kommer att komma om inte deras barn får komma... Förstår folk detta tror ni?... Hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Elakt och inte bjuda in barn?
  • Förälskade

    Jag vill inte ha barn på vårt bröllop, min son ska vara med men bara under vigseln och middagen. Det kan bli som så att tre barn kommer, mina syskonbarn då dem i nuläget inte kan ordna barnvakt då alla kommer vara på mitt bröllop. Resten, ja dem får ordna barnvakt om dem ska komma, mina systrar ska vara med på mitt bröllop även om det innebär att andra blir sura för att deras barn inte fick komma. Det får dem ta med mig isåfall, det viktigaste är att ens dag blir som man själv vill. Det är iaf min åsikt.

  • Pykkis
    niriel skrev 2013-11-26 07:17:48 följande:
    Risken med "kan ni inte..." är att folk kanske inte ens försöker, för att näääää, det var ingen som spontant erbjöd sig guuuu va trist jag tar med barnen ändå. För det är enklare så. Jag tror inte att de som "sitter ihop" med sina barn ens kommer att bry sig om att leta barnvakt.

    vi ska gifta oss på annan ort, dvs ingen av de inbjudna kommer därifrån så alla kommer att behöva skaffa boende på hotell.. Spontant så känner jag att de borde tycka att det är lättare utan barn då de inte kan åka hem efter festen!


    Egentligen vill jag bara ha våra barn med under vigseln men jag vill inte att någon av mina nära släktingar ska behöva avstå festen för att vara barnvakter, likaså vill jag ha med mina kusiner som är 10 och 7 år. Kan jag ändå skriva att vi inte vill ha några andras barn med? KÄnns som att de skulle bli sura isåfall?!

  • Chicita
    Pykkis skrev 2013-11-26 17:32:03 följande:

    Kan jag ändå skriva att vi inte vill ha några andras barn med? KÄnns som att de skulle bli sura isåfall?!


    Ja det kan du. Om det ändå är ok för er att dom tar med barnen i värsta fall så kan du ju kanske uttrycka det så (men poängtera att ni helst av allt inte vill ha barn där alls)
    Typ:
    Vår önskan är att fira denna dag i vuxet sällskap och vi önskar att ni därför lämnar barnen hemma. Om det av någon anledning inte går, så kontakta oss så får vi ta beslut i individuella fall. 
  • TheBigS

    Varför sätter ni gränser på 16-18 år? Varför kan inte en 13 åring komma? Dom skriker ju inte och springer inte runt och leker heller.

  • Trattkantarellen
    TheBigS skrev 2013-11-26 20:59:02 följande:
    Varför sätter ni gränser på 16-18 år? Varför kan inte en 13 åring komma? Dom skriker ju inte och springer inte runt och leker heller.
    I vårt fall är folk 16år och äldre, förutom dom som är 1-4år. Så vi sätter ingen åldersgräns egentligen, vi skriver bara att vi inte vill att dom som har små barn tar med dom. Hade någon haft en 13-åring hade dom gärna fått komma då dom precis som du skriver kan uppföra sig lite mer =p
  • Äppelpaj
    Trattkantarellen skrev 2013-11-26 21:04:04 följande:
    I vårt fall är folk 16år och äldre, förutom dom som är 1-4år. Så vi sätter ingen åldersgräns egentligen, vi skriver bara att vi inte vill att dom som har små barn tar med dom. Hade någon haft en 13-åring hade dom gärna fått komma då dom precis som du skriver kan uppföra sig lite mer =p
    Precis så är det för oss också, det är ett glapp från vännernas barn som är mellan 0 och 5 år upp till min kusin som är 16 år. Så det finns ingen mer tanke än så bakom "gränsen" Glad
  • Pykkis
    Chicita skrev 2013-11-26 18:18:31 följande:
    Ja det kan du. Om det ändå är ok för er att dom tar med barnen i värsta fall så kan du ju kanske uttrycka det så (men poängtera att ni helst av allt inte vill ha barn där alls)
    Typ:
    Vår önskan är att fira denna dag i vuxet sällskap och vi önskar att ni därför lämnar barnen hemma. Om det av någon anledning inte går, så kontakta oss så får vi ta beslut i individuella fall. 
    Åh vilken bra formulering!! Så får det bli :)
  • daniiel
    TheBigS skrev 2013-11-26 20:59:02 följande:
    Varför sätter ni gränser på 16-18 år? Varför kan inte en 13 åring komma? Dom skriker ju inte och springer inte runt och leker heller.
    Jag har aldrig upplevt en 3-åring, 6-åring, 10-åring eller liknande som sprungit runt och skrikit heller ;) Om det inte varit direkt uttalat att det är helt okej och dom vuxna i princip uppmanat till det.

    Så det där med vart man ska sätta gränsen kan nog vara väldigt svårt och olika, beroende på vad man har för tidigare upplevelser osv.
  • FruTh
    Jessica327 skrev 2013-11-06 13:59:08 följande:
    Hej..

    Vi vill inte ha barn op bröloppet. Är det elakt att inte bjuda in dem? Är rädd för att folk inte kommer att komma om inte deras barn får komma... Förstår folk detta tror ni?... Hur har ni gjort?

    Hejsan!


    Jag och min blivande make älskar barn, och har en massa underbara kids kring oss. Men vill ha ett barnfritt bröllop :) Så på våra inbjudan står de;


    "Vi älskar våra barn men efter vigseln firar vi i vuxet sällskap"


    Hoppas du/ni känner er bekväma mer erat beslut, tänk på¨att det är NI som gifter er :) Lycka till!

  • teres77
    Helenis skrev 2013-11-25 01:58:39 följande:
    Vi gör detsamma och har också begränsning i festlokalen. Jag tänkte skriva ut namnen på gästerna i inbjudan och sedan skriva på bröllopshemsidan att det bara är släktens barn som kommer vara bjudna på festen.
    Så gör vi med! Då blir det vår son på 11, mina kusiner 9, 14 & 17 samt en systerdotter 10 år. Det blir hanterbart. Om alla vänner skulle ta med sina barn hade det blivit 25 extra. 

    Vi kommer ha ett mysrum med Filmer, tvspel och pyssel dit barnen kan dra sig undan om de vill. Vår kille är autistisk så han kommer va där mest hela kvällen misstänker jag. Min moster kommer ha ansvar för honom under kvällen, det är han ok med. Så vi får roa oss...  
Svar på tråden Elakt och inte bjuda in barn?