• BiBi2014

Vad tycker ni om min klänning?

Hej!

Gifter mig i sommar i trädgården utanför en gammal prästgård som vi hyrt. Festen håller vi i trädgården om vädret tillåter och inne i prästgården om det regnar.

Har länge letat efter en klänning som kan tänkas passa. Bröllopet är ganska enkelt i shabby chic/vintage stil, 45 gäster.

Jag vill inte ha en traditionell vit klänning och har hittat en som jag tycker om. Den är lite ovanlig och det skulle vara kul vad andra tycker. Andra som är helt objektiva =)

BiBi

• Svar på tråden Vad tycker ni om min klänning?
  • filibustern

tja. det är inte min cup of tea, men och så är det inte jag som ska ha den heller :P ur erat temas synvinkel, och platsen ni ska gifta er på, så tycker ajg klänningen verkar passa jättebra! det lilla JAG kanske stör mig på är de dubbla axelbanden.. men vet inte heller hur det skulle kunna se bättre ut, kanske om de satt ihop, som en halvärm, eller bara ta bort en av dom. men det är vad JAG tycker. för övrigt - passande klänning!

• Js Fästmö

Inte mi. Stil, men inte ful på något sätt. Allt beror nog lite på din kroppsform. :) Jag hade inte kunnat bära upp den med mina armar.

• izredam

Hade den varit i typ offwhite hade jag kunnat tänka mig den, men nu ville du ju inte ha vitt och då tycker jag det där är helt okej!

• Johanne

Jag gillar den jättemycket! Väldigt unik och jag gillar fallet på den. Mönstret fram på klänningen är helt fantastisk! Tycker du ska vara supernöjd om det är den stilen du gillar!

• Annamolly

Den ar jattevacker!! 

2013.06.22 Samos, Grekland
  • daniiel

Underbart, fantastiskt vacker och romantisk! Jag hade aldrig kunnat bära den, passar inte mig, men tycker den var väldigt fin ändå :)

Hur har du tänkt dig övrig styling? :)

• Principisessan

jättefin men jag skulle verkligen inte ha de skyhöga skorna till, tyckte de var helt fel till den klänningen. 

• teres77

Det viktigaste är att du känner dig fin i din klänning. Alla har olika smak och känner man inte dig så är det svårt att säga bu eller bä. En klänning som jag inte gillar kan jag tycka är jättefin på någon annan, eftersom det är hennes stil! 

Med tanke på att det är Shabby chick-tema så kommer klänningen passa in! Men som sagt, hur trivs du i klänningen? 

• Annamolly
    Principisessan skrev 2013-11-01 21:59:02 följande:
    jättefin men jag skulle verkligen inte ha de skyhöga skorna till, tyckte de var helt fel till den klänningen. 
    Haller inte med. Jag tycker skyhoga skor passar perfekt! Glad
  • Chicita

Härligt annorlunda Glad

Skulle nog se snyggast ut på någon som inte är jättekurvig (som modellen alltså, lite rak i formen och inga jättetuttar Flört). Men jag har ju ingen aning om hur du ser ut, och det absolut viktigaste är att du känner dig jättefin i klänningen och att den sitter som du önskar Solig

• amerika

Jag tycker klänningen är jättefin! Romantisk, vacker, kvinnlig. 

Om jag ska tycka nåt så är väl inte sådana delade ärmar i min smak, jag personligen hade tyckt det var snyggare med hel ärm, men det viktigaste är att du gillar det!! Jag hade valt Mary Jane-skor till den klänningen, det tycker jag passar perfekt till stilen.
    '

24 maj 2014
  • Annamolly
    amerika skrev 2013-11-03 11:20:44 följande:
    Jag hade valt Mary Jane-skor till den klänningen, det tycker jag passar perfekt till stilen.
    Jag hade nog valt moderna skor for att "bryta av" och skapa lite kontrast. Kanske nagon korallfarg. :) 
  • BiBi2014

Tack för alla svar! Både positiva och negativa Glad

Jag trivs väldigt bra i klänningen, den är precis i min stil. Jag är ganska liten, 159 cm och 50 kg. Jag vet inte vilka skor jag ska ha än med de kommer inte att bli lika höga som de på bilden. Då snubblar jag! Övrig styling kommer att vara enkel. Naturligt sminkad och håret i en något slarvig kunt i bak med en blomma. Inga stora smycken.

Önskar alla lycka till med era bröllop!!

Svar på tråden Vad tycker ni om min klänning?