• safety

Känns det att bli gravid??

Det kanske låter konstigt, men jag har aldrig varit gravid så jag vet inte hur det känns (om det känns). Jag äter minipiller och vet att de inte är lika säkra som vanliga p-piller. Eftersom jag inte får någon regelbunden mens med minipillren så vet jag alltså inte den vägen om jag råkat bli gravid. Det vore i och för sig ingen katastrof, men man vill ju veta för att kunna sluta med pillren och sköta om sig i övrigt i så fall. Nu är det så att jag under några dagar mått jätteilla på morgnarna, men känner mig annars precis som vanligt, så det behöver ju inte betyda graviditet.

Min fråga är alltså, kände ni något särskilt när ni blev gravida? "Visste" ni att ni blivit med barn redan innan ni testat?

• Svar på tråden Känns det att bli gravid??
  • Kookai

Jag gjorde det, kan saga exakt vilken dag det hande. Jattesvart att beskriva hur det kandes men det kandes som om nagot fastnade i livmodern. Brukar saga att det kandes som ett dovt 'chungh' *ska uttalas langt ner i halsen*.

En del jag pratat med sager att de liksom 'bara visste' utan nagra som helst fysiska kanningar andra har sagt att det inte hade en blekaste aning forren mensen var sen.

• KUS

Jag kände det i brösten. De ömmade och blev större ut åt sidorna...

• Dinturiel

Hej!!
    Jag var vældigt trøtt i børjan. Var på semester i danmark och hælsade på min mans slækt. Jag trodde det var værmen. Jag mådde lite illa på en gång... men inte alls lika mycket som efter 1½ månad eller nått sånt. Eftersom att vi hade planerat barn så blev jag lite misstænksam nær mensen blev øver en vecka sen. Testade mig och resultatet læt inte vænta på sig. Om du kænner dig osæker så tycker jag att du ska testa dig :)

Kram/Dinturiel

• Meddelande borttaget
  • ijkå

Jag kände ingenting första gången. Andra däremot mådde jag lite illa på morgonen.

• Puppan

Jag visste lite undermedvetet att det förmodligen var så. Mitt första gravtest var negativt, men jag var fortfarande övertygad om att jag borde vara gravid så jag gjorde ett till och det var positivt. Sen gick jag till barnmorskan och gjorde ett, då var det negativt. Jag tvivlade dock och gjorde ytterligare ett hemma och det var mycket riktigt positivt. Ringde tillbaka till barnmorskan och fick göra ytterligare ett som visade att jag var gravid. Men jag var säker hela tiden. Jag mådde inte dåligt eller ömmade någon stans jag bara visste.

• Dreamer

Hallå där....jag har samma fråga. Så lustigt. Äter också minipiller och har ganska nyss ätit antibiotika vilket jag har hört ska försämra minipillers effektivitet så nu undrar jag oxå om jag kan ha blivit gravid under den tiden. Är det någon som vet något om antibiotika och minipiller kanske?

• ninonica

Antibiotika försämrar väl effekten på alla p-piller tror jag...

• TeaSpoon

Jepp!
    På dag 21 av 29 blev jag jättekissenödig och fick mensvärk, det brukade jag aldrig ha innan mens.

• Antonia

Jag blev gravid trots mini pillren.
    Jag kände inget speciellt när jag blev gravid, mensen kom inte bara. Inga ömma bröst eller andra smptom. När jag blev gravid med nr 2 kände jag direkt att jag var gravid. Alla lukter förstärktes och jag hade mycket humörssvängningar.
    Jag tycker som de andra att du skall testa dig.

Svar på tråden Känns det att bli gravid??