• Äldre 13 Oct 21:52
    3902 visningar
    14 svar
    14
    3902

    Resetips

    Vi gifter oss den 21/12, vi har önskat oss pengar till resan i bröllopspresent av de som känner att de vill ge en sån.

    MEN, vi skulle gärna vilja åka någonstans direkt efter bröllopet - då behöver det ju vara någonstans dit vi har råd att åka utan några presenter alls. Frågan är bara vart.

    Helst vill vi nog åka någon gång i mellandagarna eller precis efter nyår. Vi har inte tid med mer än en vecka i alla fall...

    Jag totalvägrar vintersport, så ingen skidåkning eller sånt - men vi behöver inte åka utomlands för det, ett shysst spa skulle kunna bli jättebra. Eller en storstads "weekend" (inte nödvändigvis på helgen alltså) - vart åker man då? London kanske? Vart bor man i London?

    Så många val...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 21:56
    Kanske skulle nämna att budgeten ligger på typ 10000, i alla fall inte mer än 15000...

  • Svar på tråden Resetips
  • Äldre 13 Oct 23:12
    #2

    Berlin har jag inte ens tänkt på - det kanske vore trevligt. Jag älskar ju tyskland, men har aldrig varit i Berlin. Håller på med en kraftig övertalningskampanj om att flytta till tyskland när vi har pluggat klart (det finns massor av ingenjörsjobb i tyskland som skulle passa oss båda), en weekend i Berlin kanske övertalar lite i alla fall :P

    Ska kika lite på berlin, tror att det är flyg som kan bli tajt. Ryan air flyger ju från västerås (där vi bor), men de verkar inte finnas några biljetter kvar runt då, har tittat tidigare... Sambon hade blivit så glad om vi kunde passa på att gå på en Arsenalmatch samtidigt. Då hade jag legat på plus för all framtid ;)

  • Äldre 13 Oct 23:19
    #3

    Hur är det med frukost i London? Ska man boka frukost via hotellet eller finns det gott om bra ställen att äta frukost på "ute"?

  • Äldre 14 Oct 09:12
    #6

    Vi kikade genom expedia igår, hittade ett fyrstjärnigt hotell vi gillade. frågan är bara om man ska flyga ryan air eller kosta på sig sas-biljetter för 2600kr mer?

  • Äldre 14 Oct 16:18
    #9

    MH2014: Jag var sugen på Prag för ett tag sen också - när åker ni? Är rädd att det är kallt där på vintern så det inte blir så roligt att vara ute...

  • Äldre 14 Oct 20:11
    #11

    Jo, det är bara jag som har fått för mig att Prag är typ ryssland och ytterligare lite kallare än sverige, men så är säkert inte fallet :P

  • Äldre 14 Oct 20:15
    #13

    Sant, så sant :)

Svar på tråden Resetips