Inlägg från: pinkflesh |Visa alla inlägg
  • pinkflesh

    Ja, ursäkta de många inläggen, men jag kan ju tydligen inte ladda upp bilder i samma inlägg som jag skriver något med Explorer som det är på den här datorn...


     


    Så ser vår lokal ut iaf och det är ju också högt i tak, ljusa väggar och bjälkar :) Vi kommer ha blommor på borden i många härliga färger i små spetsklädda glasburkar och gamla färgade glasflaskor tillsammans med levande ljus i kandelabrer. Sedan skulle jag vilja ha ljusslingor hängandes i taket, men vet inte om det går i praktiken med eluttag o.s.v. Men jag tror det kommer räcka. Eventuellt knyta band runt stolsryggarna och fästa en liten blomma som jag nämnde tidigare...

  • pinkflesh

    Vad gäller stolarna kan man ju antingen göra en grej av det att köra varannan stol, eller så kan man kanske göra på ett snyggt sätt att vissa bord har en typ av stol och vissa den andra typen av stol.


     


    Som du säger så tror jag också det är bäst om man glömmer den där drömbilden av ett bröllop för då finns det risk för att bli besviken och det vill jag verkligen inte bli! Så för att förhindra den känslan ska jag försöka jobba bort tankarna om att allt måste vara perfekt kring det materiella och istället lägga energi på att få till flödet på dagen så bra som möjligt så man kan slippa stressa på bröllopsdagen och se till så att allt är iordning innan och alla uppgifter är överlämnade till andra så att man själv kan njuta. Såna saker tror jag spelar in mest på hur lyckad dagen blir och inte!


     


    Ja det stämmer, det är Almars gård :)


     


    Vad härligt att kunna fira i dagarna tre! Då blir det ju också mindre press på att just bröllopsdagen ska bli så perfekt!


     


    Okej, ska testa det nästa gång att ladda upp bilden först :)


     

  • pinkflesh
    kärleken skrev 2013-10-29 12:47:12 följande:

    Ja du beskriver det bra det jag tänker på också, att inte måla upp bilden kring allt materiellt utan att tänka på att vi ska ha det bra och allt ska flyta på. Då kommer kärleken och alla människors vilja att vara där lysa igenom tror jag. :)


     


    Vi ska som sagt ha bröllopet i Småland där vi komemr ifrån, men vi bor i Karlstad! pluggar du eller?


    Exakt!

    Just det, det kommer jag ihåg att du har sagt förut Glad Nej jag jobbar som vårdadministratör, just nu i Sunne, men om ett par veckor börjar jag på nytt jobb i Karlstad så jag får gångavstånd till jobbet! Men du pluggade va på universitetet?
  • pinkflesh

    Okej! Ja att pendla är riktigt påfrestande. Igår t.ex. kände jag mig sjuk och var tvungen att åka hem från jobbet vid lunch och det var så jobbigt under den 50 min bilresan hem! När jag väl kom hem däckade jag i sängen och sov tre timmar!

    Vad roligt! Det låter som någonting jag skulle vilja göra i framtiden. Jag skulle vilja komma från patientkontakten och jobba mer övergripande med administration och utveckling, kanske chefssekreterare. Hur gammal är du?

    Nej jag har faktiskt inte varit och provat några klänningar alls. Jag bestämde mig ganska tidigt för att köpa en klänning från en Etsy-säljare "MuseClothing" som syr klänningar av vintage spetstyger. Så jag har min klänning i byrålådan här hemma Glad Jag måste fixa nåt skydd att ha runt och hänga upp den, har hört att man kan sy ihop två lakan så att den ska hålla sig fin.

    Är lite feg av mig och vill inte lägga upp nå bilder på kläningen på nätet innan bröllopet för vill inte att nån ska råka se den innan Tungan ute

  • pinkflesh

    Oj vad häftigt att redan har jobbat med så mycket och t.o.m. chef så ung! Jag är 25 och tog min examen juni 2012 så har bara jobbat i typ 1,5 år. Innan utbildningen hade jag mest ströjobb, biblioteksassistent och marknadsundersökningar.

    Jag kan iaf rekommendera den Etsy-säljaren. Hon gjorde de ändringar jag ville och var väldigt snabb och klänningen är underbar! Men man missar ju det där med att åka och prova klänningar.. Fast samtidigt har jag alltid varit sån som köper mina kläder på nätet så det kändes ändå naturligt att även köpa bröllopsklänningen så Glad Och istället provade jag klänningen tillsammans med min storasyster, min bästa kompis och min svärmor och drack mousserande och åt frukt och choklad så det blev en speciell stund iaf!

  • pinkflesh
    kärleken skrev 2013-11-04 08:04:14 följande:

    Nu har våra toastmasters tackat ja! Det känns verkligen skönt, de är superduktiga och väldigt ansvarsfulla och roliga så det kommer bli toppen! Nu känns det som att vi kan börja planera ordentligt för själva dagen.


    Är dock fortfarande kluven över dekorationer. vita väggar och vinröda bjälkar? (de är nyss målade vinröda från gröna),.... hur ska jag få in ljuvt lantligt? jag vill inte ha vinrött = för starka kontraster...


    men kanske kommer man inte se det så mycket?


    Åh vad roligt med toastmastrarna Skrattande

    Jag hade varit jätteglad över vinröda bjälkar för jag älskar vinrött och det skulle passa in i våra färger för dagen! Men jag förstår att det kan kännas som att skär sig om man vill ha de väldigt pastelligt och ljust. Var tvungen att kolla på din bild av lokalen igen.. Jag tänker så här, kan ni inte få in nå vinrött i t.ex. blommorna eller nånting så att det binder ihop det? Det blir ju antingen att tänka om lite, ni har ju ett tag på er att förlika er med tanken Glad eller bara strunta i det(!) för enligt många här på BT så bryr sig inte gästerna så mycket om dekorationerna ändå utan det de kommer ihåg är glädjen! - Med tanke på vad vi har pratat om också att inte hänga upp sig på det materiella i bröllopsplaneringen Flört Eller försöka dölja det lite genom kanske blomgirlanger, ljusslingor, tyll (genomskinligt vitt tyll skulle förmodligen göra det vinröda rosa).

    Själv fick jag precis en idé om att ha fyrverkerier som underhållning. Fick en tanke om att det vore en fint avbrott när middagen är klar att samla alla utomhus och titta på fyrverkerier och sedan gå in och festa loss. Verkar gå på ett par, tre tusen, men det kanske det är värt?
  • pinkflesh

    Oj insåg precis att mina bilder försvann från forumet när jag tog bort dem från min sida tidigare idag.. Det var ju dumt!

    Lägger in dem här igen..

    Lokalen, Almars gård:


    Inspiration för inbjudningar:

  • pinkflesh

    Kärleken: Åh vad roligt! Både med vigselförättaren och klänningsprovningarna :D Vore jättekul att se vad du faller för! Själv har jag faktiskt lite smått börjat med utformingen av inbjudningarna :) Tror jag har fått till texten bra i Word med nedladdade fonter! Tänkte ta mig en tur till stan och kolla på papper. Har även spanat in en ljusslinga på Clas Ohlssons hemsida som jag vill se i verkligheten och jag planerar att köpa en Fuji instax mini polaroidkamera och gästbok snart! Så det går framåt :) Känns kul för i våras/somras var jag lite för långt fram i planeringen så under hösten kändes det inte som att jag kunde göra så mycket mer än att fundera och söka inspiration, men nu är det redan december och det känns som att jag kan gå vidare mer praktiskt i planeringen, om ni förstår hur jag menar :) Ursäkta om det inte blir radbrytni gar, skriver från mobilen!

  • pinkflesh

    Förresten! Glömde ju en stor grej - har ju köpt min slöja och hårsmycket som jag sedan ska byta till senare!





    Så ser slöjan ut! Köpte den av Sarah Morgan bridal, en englandsbaserad Etsy-säljare. Men pärlorna ska bytas ut mot Swarovskikristaller för jag gillar inte pärlor så mycket!


    Och här är hårsmycket jag kommer att ha senare till festen så jag slipper dansa i den långa slöjan Glad Den är också från Etsy, Blinggarden i Japan om jag inte missminner mig...

    Känns skönt när man väl har köpt och "commitat" till saker kring bröllopet! Förut hade man allt i huvudet, men nu börjar mer och mer bli verklighet Glad

  • pinkflesh

    Jag har varit lite från varande i tråden, men jag har hängt med och läst allt :) Gifter mig också 16 augusti! Och jäääj det börjar verkligen närma sig som ni säger - nästa månad är vår månad :D

    Vi ska träffa vigselförrättaren idag, det ska bli jättekul att träffa henne! I söndags satt jag och min blivande oss ned och gick igenom hela vigselceremonin (vi har borgerlig vigsel så vi har bestämt den själv) och vi "provgick" igenom den det lät ungefär så här "Nu är du vigselförrättaren!" "Är du DU nu?" :P

    Att träffa vigselförrättaren känns som en milstolpe faktiskt, någonting stort att checka av i planeringen! Det vi har kvar är beställa blommor och brudbukett + corsage, jag har min provuppsättning på måndagen innan bröllopet men frisören vet hur jag vill ha det redan, göra klart och skriva ut festhäftena och göra bordsplaceringen! Och nästa vecka ska vi bjuda hem våran toastmaster och toastmadame på middag och gå igenom bröllopet i detalj med dem, ser fram emot det mycket :)

    Just det! Jag fick ju helt plötsligt för mig vid midsommar att jag skulle byta om på kvällen :P Har beställt ett pat vita utsvängda byxor i crochet/spets så jag kan röja ordentligt på dansgolvet, men jag måste ju hitta en passande topp till också! Så det är också kvar...

    Vad har ni kvar att göra?

  • pinkflesh
    rebban b skrev 2014-07-01 14:55:32 följande:
    Igår fixade vi det sista med vår konditor, tårtan kommer bli en mash-up av min och min fästmans drömtårtor. Så fantastiskt!
    Vi har vigselsamtalet på torsdag, sen har jag bokat in provsminkning nästa vecka, följt av att ha provspelning med organisten helgen som följer och veckan efter det så är det dags för provdukning - för då är vi ju inne på en månad kvar!
    Sen har jag att prata ihop mig med florist och frisör kvar.
    Ja, och den stora grejen att min klänning inte dykt upp än hänger ju över. Men ska ha den inom två veckor om deras tidsangivelse stämmer.
    Funderar även på om de skor jag köpt ska vara bröllopsskorna eller inte. 8,5 klack med tunn sula är inte bra förutsättningar hur snygga de än är.

    Du frågade vilka blommor jag kommer ha, fast det kom inte med när jag citerade :P I alla fall, det här är min mood board för blommorna:




    Jag vill ha en vild, stor, spretig bukett med mycket färg, sen ska vi ha snittblommor till bordsdukningen att ha i gamla blå glasflaskor och burkar, mannen ska ha en corsage och sen på kvällen när jag byter om till chrichet/spetsbyxorna och tar av mig slöjan så vill jag ha en blomkrans i håret :)

    Vad ska du och ni andra ha för blommor? :)

    Mötet med vigselförrättaren igår var toppen! Hon var så härlig och gav oss en stor kram när vi skulle gå, jag tror hon kommer sprida lugn över oss under vigseln!

    Angående bröllopsskor har jag velat fram och tillbaka mycket jag med. Just nu tänker jag att jag bara tar ett par bekväma sandaler med lite klack som jag redan har hemma till klänningen och när jag byter om på kvällen tar jag ett par lägre boots så jag kan dansa ordentligt ;) Jag tänker att skorna ändå inte syns under klänningen och jag är hellre bekväm och vet att jag kan gå ordentligt än har speciella skor denna dag som ingen ändå kommer se... Men det är ju förstås för att min klänning är lång och lite bohemisk så det gör ingenting!

  • pinkflesh

    Det är så kul att läsa hur det går framåt för alla Glad Hinner inte med att kommentera eller svara på allt bara. Men vad fint klänningen satt på dig Rebban b!

    Angående blommorna så var vi faktiskt till Blomsterlandet lite utanför stan i söndags och beställde! Tog med bilden jag la upp här med kollaget på brudbukett, corsage, snittblommor och blomkrans. Tjejen som arbetade där var jättegullig och förstod mig direkt och sa att det inte var några problem med min budget på 2000kr eftersom det är känslan, stilen och färgerna som är det viktiga för mig - inte vilken exakt blomma. Så det är ett tips till er andra brudar om ni kan tänka er att använda andra blommor som är billigare bara stilen och färgerna är detsamma!

    Vi var även till Ikea och köpte succulenter som jag fick tips om i någon annan tråd tror jag, de har stora succulenter för 29 kr/st. och jag tycker dem är jättefina! Vi ska ha en på varje bord tillsammans med våra glasflaskor och burkar med snittblommor samt kandelabrar Glad

    I lördags pysslade jag också med min "andra outfit" som jag ska ha på kvällen. Jag hittade en topp på Bikbok till mina utsvängda spetsbyxor + ett halsband som jag sedan hemma meckade ihop med ett annat halsband jag hade hemma så det blir riktigt maffigt! Supersnyggt tycker jag, ni får se resultatet sen efter bröllopsdagen då jag inte vet om några bekanta är här inne eller inte Tungan ute

    Till helgen ska vi sätta oss med favoritvinet och bordsplaceringen! Det ska bli jättekul och skönt att ha det avklarat för då kan vi göra klart festprogrammet också där vi har gästpresentation och bordsplacering i ett!

  • pinkflesh
    rebban b skrev 2014-07-18 06:41:24 följande:
    Vad roligt! Synd på det med tårtan, men om någon annan kan provsmaka så är det näst bäst iaf. Fantastiskt att allt annat löst sig fint eller är på väg att lösas :)
    AndreaMiguel 
    Tack! :) Jag har nu provsuttit med underkjolen, och det var inte alls så farligt. Klänningen är verkligen mer hanterbar med underkjol än utan för min del. Men att inte vara i vägen lär bli ett problem haha.
    Tack! :) Men så bra! Ja, ska prata med min florist om det på tisdag. Ser fram emot att se vad han knåpat ihop :) 
    Men alltså, så nyfiken på hur du kommer se ut :D låter så coolt! Vi kommer också sätta oss i helgen och försöka få till bordsplaceringen, klurigt men roligt.
    kärleken 
    Om det är någon tröst så ser det i princip ut så här också, jag har väl alltid någon tanke om bröllopet i huvudet (eller en sådär tre åt gången) medan han behöver ha mer tid på sig, samt är en sådan som inte kan föreställa sig hur det ska se ut förens det närmar sig. Men nu lossnar det alltmer, samt så som Elna14 säger så känns det verkligen hur bra som helst att båda har vart med och bestämt allt under hela vägen :)

    Jag kommer ha klackskor (som egentligen gör klänningen typ 1,5-2,5cm för kort) under vigsel, fotografering och kanske under middagen. Men sedan tänker jag byta till lågskor, alternativt taxklackar som det går att dansa i. Tänker att jag inte kommer gå så mycket ändå så det blir värt det för fötternas skull.
    Fyra veckor och en dag! Det går undan :D Skönt att ni har koll på det mesta, men jobbigt att du känner dig stressad. Vi försöker se det som att vi har kläder, lokal, präst och mat, så det mesta ordnar sig efter det. Men är det något speciellt som du tänker att du inte vill missa?

    Åh gillar verkligen spetstoppen! Jättevackert!

    Haha tack Glad Jag/vi går helt efter vad vi själva tycker är snyggt så för mig är det helt naturligt med vita utsvängda spetsbyxor till själva festandet sen Tungan ute

    Äntligen helg !! Nu börjar jag verkligen känna att bröllopet är SNART! Speciellt när jag tänker på helgerna, denna helg ska min blivande svensexas, nästa helg är det lite födelsedagsfirande i familjen, helgen efter det misstänker jag min svenska möhippa kommer ske (har redan haft en möhippa med närmsta vännerna och systern i Lanzarote i april) och sen är det helgen innan bröllopet och då har jag bara två arbetsdagar kvar sen - ledig ons-fredag innan brölllopet! Jag vet att det kommer gå så fruktansvärt fort !!

    Ska till stan imorgon och köpa de sista småsakerna som penna till gästboken, stora tomtebloss, tändare o.s.v. Sedan tror jag det bara är att skriva ut festhäftena och checka av lite med folk, möte med fotograf och provuppsättning. Känns skönt att ha börjat tidigt med allt pyssel Glad Har skrivit typ tusen listor med saker som ska göras, saker att ta med till festlokalen dagen innan, saker att ta med på själva bröllopsdagen och saker som vänner ska ta med till vår hotellsvit. Mitt tips till er alla att göra det också redan nu! Mindre risk att man glömmer saker om man gör det tidigt. Listorna blev jättelånga Förvånad
  • pinkflesh
    kärleken skrev 2014-07-24 13:41:58 följande:

    Nu har jag beställt alla blommor! 900kr blev det för min bukett och 100kr för blommorna till håret (brudslöja), sedan 75kr för corsage till killen :)
    Hoppas på att jag blir supernöjd!


    Härligt! Rimlig peng också (tycker jag) för blommor Glad

    Vi fixade förresten bordsplaceringen i fredags som vi hade gjort upp! Det kändes jättesvårt till och från under hela processen och ibland t.o.m. omöjligt Tungan ute Men sen helt plötsligt fall allting bara på plats! Det blev riktigt bra Skrattande Och det gick fort på typ mindre än en timme! Väldigt skönt. Nu hoppas jag bara på inga sena avhopp... Men våran bordsplaceringstavla är en griffeltavla så i värsta fall går det ju att sudda och ändra Glad

    Nu måste vi bara fixa klart gästpresentationerna och festhäftena, de är på god väg, skulle säga 75 % klara Tungan ute Men känner ändå att det brinner lite med dem!

    Också håller jag på att fila på vad jag vill säga till min blivande under vigseln som "löfte" fast vi har kallat det mer för "våra ord till varann". Det är svårt för jag vill ju att det ska kännas som mig, oss, vad han skulle bli glad av att höra och vad jag kommer klara av att säga inför så många människor! Ska ni säga några egna ord till varann under vigseln? Eller kanske hålla tal för varann på middagen?
  • pinkflesh

    Kärleken: Vad tråkigt! Men en ide jag fick, vet inte iof om det går att andas bra i det heller, men såna där indragande typ spandex eller vad det heter? Skulle det funka tro? Har själv inte trstat, men vet ju att det finns! Känns ju tråkigt att behöva stressa om vikten nu precis innan bröllopet. Fast har ju läst om brudar dom får panik för att de har råkat gå ned i vikt pga stress och klänningen har blivit för stor! Men jag tror det kommer lösa sig för dig! Det är verkligen en jättefin klänning :)

  • pinkflesh

    Här har vi en till som blev hippad i lördags ;) Har ju redan haft min stora möhippa när jag och mina närmsta vänner och min syster åkte och hälsade på min vän i Lanzarote i april! Men de ville ha en "svensk möhippa" också så fler av mina vänner här kunde vara med och det var en otroligt rolig dag! Man blir ju så rörd över att de har lagt ned sig så bara för ens egen skull! Helt otroligt! Och man märker hur väl ens vänner känner en <3

    Vi spenderade dagen i en trädgård de hade fått låna och även en badtunna så det var brunch, sol, bad och drinkar! De gav mig även presenter som representerade dem och de hade skrivit minnen de har med mig, blev rörd till tårar! På kvällen bjöd de mig på restaurang och sen utgång på min favoritnattklubb dit även min blivande kom lite senare och vi dansade hela natten!

    Nu är även festhäftena utskrivna och ungefär hälften ihopfästa och klara! Alla små detaljer börjar falla på plats, men än är jag inte helt klar! Hoppas dock att jag känner mig klar efter den här veckan så nästa blir så lugn som den kan bli :P

  • pinkflesh

    Här börjar både jag och min blivande bli nervösa haha ;P Det är svårt att tro att dagen snart är här! Kommer hela tiden på olika delar av bröllopet och bara "Just det dem kommer ju på bröllopet!" eller "Just det vi ska ju bo i värsta sviten två nätter efter bröllopet!" och "Just det efteråt kommer vi ha massor av fina bilder från vår fotograf som är med hela dagen!" Det är så mycket kul som väntar som man inte ens tänker på Solig

    Angående vädret så är jag också lite nervös över det. Långtidsprognoserna ändrar sig ju verkligen flera gånger om dagen så jag har försökt att hålla mig lite cool än iaf, men det är ju lätt för mig att säga vars väder hittills har visat sol/moln och som värst 0,4 ml regn... Vi har iaf ett stort vitt paraply ståendes här hemma i värsta fall Glad

    Vi är klara med alla pyssel-grejer, det känns jätteskönt! Däremot har vi kvar lite möten med folk... På måndag har jag min provuppsättning och efter det ska vi träffa personalen på festlokalen igen och gå igenom allt en gång till. På fredagen innan bröllopet kommer fotografen hit (en vän till mig som inte längre bor i stan) så det blir först då vi ses och kan visa honom vart bröllopet kommer vara och gå igenom fotoplatser SAMTIDIGT som vi ska soundchecka, dekorera lokalen, vigselplatsen och gå igenom allting igen med vårt toastpar! Phew... Det låter som mycket, men jag hoppas att jag kan hålla mig lugn och vara glad och bara le genom allt, vill verkligen inte vara stressad och snäsa till eller nåt sånt! Som tur är kommer personalen hjälpa oss med att ställa i ordning allt + att några vänner och några i familjen följer med och hjälper till!

    Hur ser eran vecka ut innan bröllopet? Mycket kvar att göra eller smooth sailing?

  • pinkflesh

    Nu börjar det kännas lite nervöst faktiskt. Kollar olika vädersiter flera gånger om dagen, men det ändras ju fortfarande varje gång jag kollar så det är bara att försöka ha is i magen. Vi var till festlokalen igen igår iaf och kollade ut en ordentlig plan B vid regn och det känns bra!

    Idag gör jag min sista jobbdag, så skönt! Jag ska bara ta det lugnt imorgon medan min blivande gör sin sista jobbdag, testa provsminkningen igen och så där.

    På torsdag ska jag och blivande gå på massage och sedan inhandla mat och frukost så våra vänner som ska bo i vår lägenhet medan vi bor på hotell bröllopsnatten och natten efter har något att äta ;)

    Fredag blir den stora fixar-dagen! Då ska man samla ihop allting och, hämta blommorna och åka till festlokalen med toastparet och svärföräldrarna och ställa iordning allt, det är jag spänd inför, ska bli så kul att se allt komma på plats! Då kan man ju även med mer säkerhet bestämma sig för ute- eller innevigsel. Spännande!

    Ska ni ha utomhusvigsel?

Svar på tråden 16 augusti 2014 !