Inlägg från: kärleken |Visa alla inlägg
  • kärleken

    Bridezillas, en riktig gnälltråd!

    Hej! Jag behöevr också skriva lite..


    Jag är ung, 26år och detta med att gifta sig är en väldigt häftig grej som känna spännande på massa sätt! Ingen av mina kompisar har gift sig (än) och inte heller kusiner och sånt. Jag tycker att det är kul och speciellt, men ingen verkar bry sig?! Eller ja, de säger grattis och sånt, men ingen av mina kompisar verkar vilja dela detta med mig?


    Är det för att jag inte har valt någon/några tärnor? Alla vet ju inte om de blir bjudna, emn alla jag pratat om att vi ska gifta oss till är självklart bjudna, annars hade jag ju inte pratat om det med dem. De närmaste har jag såklart sagt till att de såklart får komma. Inte heller min syster...


     


    vad gör jag för fel? Eller är det för att jag är "en enkel" tjej i vanliga fall? (som inte direkt är princesslik eller har drömt om bröllop tidigare) Jag visade en kompis en jättefin klänning som jag sett och hon verkade bli väldigt förvånad och sa att det där inte verkade som dig (!). Det var en enkal klänning med lite tullkjol. Jag ahr såklart tittat på många men... ja, vad förväntar de sig? Att jag ska komma i jeans?

  • kärleken
    kärleken skrev 2013-10-11 14:36:17 följande:

    Inte heller min syster...


     


    "inte heller min syster" = har engagerat dig nått
  • kärleken

    Trattkantarellen skrev 2013-10-11 19:13:22 följande: kärleken skrev 2013-10-11 14:36:17 följande: Hej! Jag behöevr också skriva lite.. Jag är ung, 26år och detta med att gifta sig är en väldigt häftig grej som känna spännande på massa sätt! Ingen av mina kompisar har gift sig (än) och inte heller kusiner och sånt. Jag tycker att det är kul och speciellt, men ingen verkar bry sig?! Eller ja, de säger grattis och sånt, men ingen av mina kompisar verkar vilja dela detta med mig? Är det för att jag inte har valt någon/några tärnor? Alla vet ju inte om de blir bjudna, emn alla jag pratat om att vi ska gifta oss till är självklart bjudna, annars hade jag ju inte pratat om det med dem. De närmaste har jag såklart sagt till att de såklart får komma. Inte heller min syster...   vad gör jag för fel? Eller är det för att jag är "en enkel" tjej i vanliga fall? (som inte direkt är princesslik eller har drömt om bröllop tidigare) Jag visade en kompis en jättefin klänning som jag sett och hon verkade bli väldigt förvånad och sa att det där inte verkade som dig (!). Det var en enkal klänning med lite tullkjol. Jag ahr såklart tittat på många men... ja, vad förväntar de sig? Att jag ska komma i jeans? Haha, skrattade lite när jag läste ditt inlägg, jag är själv 26 år, längtar ihjäl mig efter att få gifta mig. Har två vänner som har gift sig, men annars blir vi först, ffa bland m2bs vänner. Men jag känner mig inte så ung för att gifta mig, känns som helt rätt ålder faktiskt =pFfa om man läser lite i tråden om de som är födda på 90-talet och ska gifta sig.Svårt det där med vänner/syster som inte vill engagera sig, men det löser sig nog. Oavsett vad man har för klädstil i vanliga fall ska man ju vara en princessa på sin bröllopsdag, och vill man passa på att klä upp sig så är väll det jättebra? Sofie R skrev 2013-10-11 13:39:03 följande: Så har vi ju de som kommer att ta med sina hundar på bröllopet. Bara för att de alltid är med på allt annat. Sa de ta med sig hunden in på middagen eller? Sätta den på stolen bredvid så att de riktigt får va med?! Nån som vet hur man ska tackla hundproblemet på ett smidigt sätt? För mina tankar kring det nu är att med handkraft kasta ut hund och matte/husse om de inte begriper bättre.. Ja, nä jag tycker också att jag är i helt rätt ålder. Men fortfarande ung Ja jag skulle också vilja tro att det löser sig, hoppas folk "kommer igång" lite. Jag vill liksom ta vara på detta året och njuta så mycket jag kan. Av att man ska fixa en så stor fest och lägga mycket pengar på det (100 000kr tillsammans). Det ska bli jättekul och massa roliga grejer under året! Min sambo är väligt bra också. Vi planerar allt ihop och vi samarbetar bra. Men jag kanske tänker på det lite mer än han ;)    

  • kärleken

    oj va ihop mitt blev.Det jag skulle skriva var:  Ja, nä jag tycker också att jag är i helt rätt ålder. Men fortfarande ung :) Ja jag skulle också vilja tro att det löser sig, hoppas folk "kommer igång" lite. Jag vill liksom ta vara på detta året och njuta så mycket jag kan. Av att man ska fixa en så stor fest och lägga mycket pengar på det (100 000kr tillsammans). Det ska bli jättekul och massa roliga grejer under året! Min sambo är väligt bra också. Vi planerar allt ihop och vi samarbetar bra. Men jag kanske tänker på det lite mer än han ;)      

  • kärleken

    Detta med att svärmor bjuder in folk själv låter ju helt sjukt! Vad jag vet (än så länge) är att jag har en ganska lugn och trevlig svärmor. Men jag har märkt här på BT att saker kan dyka upp som folk helt plötsligt förväntar sig.

  • kärleken

    Gnäll gnäll..


     


    varför ska alla brudklänningar avar så himla blingiga och glittriga?! Jag vill ha en matt och vacker, vit och naturlig klänning. Inte alla maränger och bling-bling som finns. Vi ska vigas i naturen och vara ute på landet med festen. Kommer bli underbart. Men alla klänningar jag ser får mig att tänka på rena inomhusmiljöer, pampiga kyrkor och slott. En och annan enkel finns ju, men det känns fortfarande tillgjort....


     


    Bara jag som har problem?

  • kärleken
    ellie01 skrev 2013-10-31 13:05:47 följande:
    Underbar tråd!!

    Mina svärmödrar (min m2b har skilda föräldrar) är än så länge mycket lugna, det är dessvärre min kära mor som inte alls verkar särskilt glad över bröllopet. Hon tycker att vi kastar iväg för mycket pengar och förstår inte varför vi måste ha sånt "pampigt" bröllop. Nu är det ju så att vi kommer att stå för nästan allting själva.
    Hon klagar även på att bröllopet kommer vara i Grekland, men då min fästman kommer från USA så är väl Grekland ett så mycket bättre alternativ än USA. Dessutom finns det billiga Norwegian resor från Sverige, det är de stackars amerikanska gästerna som kommer behöva betala dyra pengar för att resa över halva jordklotet! Grr! blir arg bara jag tänker på det!
    Jag tycker Grekland låter bra! Då får ju även de från USA en härlig upplevelse, och då är alla gäster liksom i ett annat land. = samhörighet ? :)
  • kärleken

    Hej alla i vargdiskussionen. Denna diskussion kan av erfarenhet bara pågå i oändligheten och görs även i andra forum. Kan vi inte hålla det till bröllopsrelaterat här??!! Övriga frågor kan ni ta privat eller på familjeliv.se som har mer allmäna frågor.


     


    Det blir bara en tråkig diskussion. Vi har olika utgångspunkter, erfarenheter och åsiker. Leave it at that.


  • kärleken

    För att fortsätta så kan jag gnälla på att jag skulle vilja besöka stället vi ska vara på restaurang för att se servicen, personalen och maten. Men de har bara julbord, speciella bokningar och grillkvällar på somrarna. Så troligtvis får jag vänta till sommar.. Men får lite på att de har bra service?


    De ska även fixa blommor till borden, men det känner jag mig mer orolig över än lättad för. Jag tror jag ska be att få göra egna blommor. Kanske kan jag få hjälp med betalningen för blommorna om vi båda köper från samma ställe?


  • kärleken
    veronica84 skrev 2013-11-06 06:13:01 följande:
    Sofie R skrev 2013-11-05 14:00:22 följande:

     


     


    Du kanske kan öppna en egen tråd om vargar då och diskutera vidare där, för här vill vi blivande brudar få gnälla av oss?


    Sen om du inte gillar tjatet om ungar och babymaking, ett tips är då att inte gå in och läsa där!


  • kärleken

    Ja jag ska definitivt fråga om en bild eller så! Bra idé. Jag behöver ändå på dukning och så.. Jag vill egenltigen inte ha så mycket blomsterarrangemang utan vill mer ha små blommor i enkla små vaser.


     


    Typ sähär:


     


    Men det går väl att visa detta för dem med..



  • kärleken
    Sofie R skrev 2014-05-05 06:30:17 följande:

    Oftast är jag helt lugn när det kommer till bröllopet. Men ibland bara rusar tankarna iväg och jag får lite småpanik! Nu mest över att jag tycker jag borde ha mer att göra (drygt 2,5 vecka kvar). Men det är egentligen inget jag kan göra och det skrämmer mig! Är rädd att vi ska komma på en massa saker så dagarna innan bröllopet kommer bli galna!! Pratade med vårat "erfarna" toastmasterpar igår, och de påpekade vissa saker som vi inte ägnat en tanke innan. Så vi börjar fundera på hur bra med vi verkligen är! Ångest!


    Åh jag känner som du även fast det är 3 månader kvar! Känslan som du har lär förstärkas känns det som! Vad är det som dina toastmasters påminnde om? Vad har du gjort den senaste tiden?
  • kärleken
    Sofie R skrev 2014-05-19 19:28:11 följande:

    Att det kunde va bra att påminna gästerna om en del saker. Och vem som skulle stå för en del praktiska saker. Vem ska hälla upp bubblet, folk som kommer med oanmälda tal. Små praktiska grejer som man lätt glömmer av!


    Har du haft bröllop redan eller har du bara börjat komma på sånna saker nu? Alltid intressant att höra vad som "glömdes bort" - så man vet vad man ska komma ihåg att fixa! 
  • kärleken
    Sofie R skrev 2014-05-20 08:09:07 följande:

    Nej vi gifter oss på lördag! Men vi kommer som sagt redan på en del grejer som vi inte tänkt på. Vem ska öppna presenter, ska nån sköta baren, ska jag ställa ihop min egenbakade tårta själv under festen, när ska man börja bända på sig klänningen..


    Okey Lycka till! Va djag har hört så är det bra om någon är vid baren så det inte blir kaos. Och lycka till med tårtan!
Svar på tråden Bridezillas, en riktig gnälltråd!