Brudgum, färg på kostymen?
Jag kommer ha en klassisk vit stor brudklänning, vi gifter oss i en bokskog i Maj och färgtemat är rött, orange, gul (med inslag av ljusgrönt). Vilken färg vore snyggast på min m2b?
Vi kommer troligen ha vigseln ganska tidigt, innan kl 15, och jag har läst någonstans att klädseln ska vara mer avslappnad då, och att ljus kostym passar väldigt bra, stämmer det?
Jag själv är en färgglad person och har väldigt svårt för hela gråskalan men han kan ju såklart inte ha en färgstark kostym men vilka färger skulle kunna passa in i tema, årstid, plats m.m?
Har försökt googla runt efter fler bilder på sandfärgade och ljusgrå kostymer men är inte så vanligt upptäckte jag, har ni förslag på vart man kan hitta ljusa snygga kostymer som inte kostar en fömögenhet? Eller kanske inte passar med ljust alls, vad vet jag? hahaha villrådig som vanligt :-P
Om vi skulle välja en säg sandfärgad, hur sjutton gör vi då med våra 2 marshalkars kläder, dom kan ju inte ha svart isf och kan inte begära att dom ska specialbeställa dyra kostymer och vi har inte råd att betala deras heller..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-02 16:49
Kollade runt på vita kostymer också och det är riktigt snyggt! men kom på att eftersom vi ska ha vigseln i en skog och ringbäraren är dessutom våran ena hund (smutsvarning) så är nog inte vitt eller för ljust att föredra..