• Sheltiegirl

Brudgum, färg på kostymen?

Jag kommer ha en klassisk vit stor brudklänning, vi gifter oss i en bokskog i Maj och färgtemat är rött, orange, gul (med inslag av ljusgrönt). Vilken färg vore snyggast på min m2b?

Vi kommer troligen ha vigseln ganska tidigt, innan kl 15, och jag har läst någonstans att klädseln ska vara mer avslappnad då, och att ljus kostym passar väldigt bra, stämmer det?

Jag själv är en färgglad person och har väldigt svårt för hela gråskalan men han kan ju såklart inte ha en färgstark kostym men vilka färger skulle kunna passa in i tema, årstid, plats m.m?

Har försökt googla runt efter fler bilder på sandfärgade och ljusgrå kostymer men är inte så vanligt upptäckte jag, har ni förslag på vart man kan hitta ljusa snygga kostymer som inte kostar en fömögenhet? Eller kanske inte passar med ljust alls, vad vet jag? hahaha villrådig som vanligt :-P

Om vi skulle välja en säg sandfärgad, hur sjutton gör vi då med våra 2 marshalkars kläder, dom kan ju inte ha svart isf och kan inte begära att dom ska specialbeställa dyra kostymer och vi har inte råd att betala deras heller..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-02 16:49
    Kollade runt på vita kostymer också och det är riktigt snyggt! men kom på att eftersom vi ska ha vigseln i en skog och ringbäraren är dessutom våran ena hund (smutsvarning) så är nog inte vitt eller för ljust att föredra..

• Svar på tråden Brudgum, färg på kostymen?
  • Chicita

Jag skulle precis säga att titta på suitopia. Men Sassabrassamandelmassa hann före Flört

Låt din make ha en mörkare kostym men kanske inte helsvart för smuts syns ju lika lätt på den Flört 
    Men kanske mörkgrå / antracit och så kan han ha en väst och kravatt i färg. Även skjortan kan ju vara i färg, men i en ljus färg då...
    Jag skulle nog ha satsat på en jackett eller frockcoat till honom bara för att låta honom vara lite extra fin på er dag också. Och sen kan marskalkerna ha en kostym i samma färger eller vanlig svart eventuellt.

Men vad säger din blivande make? Vad har han för tankar om hur han vill se ut på er dag?

• Chicita

ja det är supersnyggt med vitt...
    Men är det lika snyggt när det är lera, hundhår och tassavtryck sen? Flört 

• Sheltiegirl
    Chicita skrev 2013-10-03 10:10:39 följande:
    Men vad säger din blivande make? Vad har han för tankar om hur han vill se ut på er dag?
    Han vet inte riktigt hur han vill ha det, han tänker inte så mycket på div förberedelser inför bröllopet som jag och jag vill gärna ha bestämt så mycket som möjligt i väldigt god tid, gifter oss i Maj. Jag tänkte försöka diskutera fram lite bra ideer och förslag på altenativ som jag kan prata med min blivande om och förhoppningsvis hittar han något han gillar

Jag har problemet att jag ändrar mig miljontals gånger och har tusen ideer och visioner samtidigt :-/ men nu funderar jag på skogsalv eller mer klassisk uppklätt. kan min blivande vara riktigt uppklädd om jag kör på skogsalv utan att det krockar/är för stor skillnad. Det är verkligen inte lätt att få ihop kläderna när jag inte vill se ut som alla andra..
  • Chicita

Hur menar du med "skogsalv" ?
    Hur ser man ut då?

Det viktigaste är att ni båda är bekväma i dom kläder ni har.
    Hur fina kläder du än hittar åt din blivande så kommer det inte se bra ut i alla fall om inte han känner sig fin och bekväm i dom  

• Sheltiegirl
    Chicita skrev 2013-10-03 10:33:40 följande:
    ja det är supersnyggt med vitt...
    Men är det lika snyggt när det är lera, hundhår och tassavtryck sen? Flört 
    mm det är ju det jag känner vår hund väl och vet att min blivande och hon är ett bra team (hans hund) och dom tävlar i lydnad så hon ska utan problem kunna göra en klockren inkallning med ringarna. Visst kan hon hoppa och skita ner honom men hon skulle lika gärna kunna hoppa på mig och jag kommer defenetivt vara vitklädd samt att alla tärnor är rätt ljust klädda. men frågan är hur smutsig hon kan bli i en förhoppningsvis torr bokskog och gör det verkligen hela världen om hon smutsar ner någon lite?

Jag kan bara jämföra med studentbalen då jag hade en klänning med många veck på kjolen och jag lyckades trampa på en så stygnen lossnade = den släpade i marken precis framför fötterna på mig. men jag fick då bara hålla upp den lite mer och så var det problemet ur världen vågar man tro på att man är lika lugn på sitt bröllop?
  • Chicita

Googlade fram lite inspiration på skogsbröllop helt enkelt så kanske ni kan hitta något som känns rätt Glad
    Att vara så lugn på bröllopet är nog att vara optimistisk, men visst. Man kan ju hamna i den där zoonen där det känns som att "ok lös problemet nu, oroa dig sen"... 
    Som jag kom till när brudparet efter oss stod utanför kyrkan och hindrade våra gäster från att gå in och sätta sig, så jag och mina tärnor fick gå förbi alla gäster utanför kyrkan redan trots att vi hade bett att alla skulle gå in och sätta sig direkt. Brudparet ville dessutom att vi skulle flytta oss från den dörr vi skulle gå in igenom så att dom kunde fota där också.
    Men det var droppen och en av mina tärnor orkade inte ens försöka svara trevligt då {#emotions_dlg.djavulsk} 

Nåväl. Här kommer inspirationsbilderna

• ThereseV
    Chicita skrev 2013-10-03 10:56:57 följande:

Det här tyckte jag var snyggt! Brudgummen kan sticka ut lite med västen (så det verkligen syns att det är han som giter sig) om han vill, det blir avslappnat och det borde inte bli så dyrt att hyra byxor om marksalkarna inte har gråa.

Jag tyckte också att det var snyggt med grått även på tjejerna. Tänk i kombination med riktiga färgbomber till buketter, färgglada skor och kanske något smycke i håret eller en sjal:P Då skulle desstom hon som ska stå på "fel" sida smälta in rätt bra med killarna också. 
  • Sheltiegirl
    Chicita skrev 2013-10-03 10:38:30 följande:
    Hur menar du med "skogsalv" ?
    Hur ser man ut då?

Det viktigaste är att ni båda är bekväma i dom kläder ni har.
    Hur fina kläder du än hittar åt din blivande så kommer det inte se bra ut i alla fall om inte han känner sig fin och bekväm i dom  
    med skogsalv menar jag långt lockigt ganska enkelt friserat hår om än alls, diaden/blommor/blomsterkrans i håret, slank klänning som inte ser ut som en fluffig prinsessklänning. lite som ett ängsbröllop men lite mer elegant klänning. något i stil med dessa bilder, menar främst styling med hår och blommor.

alternativ till blommor i håret tänker jag något vackert diadem som ex denna

hoppas ni förstår vad jag medar med älva lik
  • Chicita
    ThereseV skrev 2013-10-03 11:20:21 följande:
    Det här tyckte jag var snyggt! Brudgummen kan sticka ut lite med västen (så det verkligen syns att det är han som giter sig) om han vill, det blir avslappnat och det borde inte bli så dyrt att hyra byxor om marksalkarna inte har gråa.

Jag tyckte också att det var snyggt med grått även på tjejerna. Tänk i kombination med riktiga färgbomber till buketter, färgglada skor och kanske något smycke i håret eller en sjal:P Då skulle desstom hon som ska stå på "fel" sida smälta in rätt bra med killarna också. 
    Precis Glad
    Det var det jag tänkte när jag såg just den bilden också Solig

Tror det kan passa bra in till din "älva-klädsel" också.
    Förstår vad du menar nu när du visade bilderna...

Jag blev lite orolig att du tänkte nåt sånt här Flört

Svar på tråden Brudgum, färg på kostymen?