• Maries31

Hjälp angående Dino bridals

Skulle vara jätteglad om ni ville hjälpa mig :) Om du har beställt din klänning från Dino bridals.... Blev du nöjd? Motsvarade den färdiga klänningen bilden på hemsidan? Skulle du beställa därifrån igen? Visa gärna bilder!

• Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals
  • Maries31

Tack! Ja, jag är nöjd med dem och 1700:- totalt är ju ett kanonpris :) 
    Jag har beställt efter "mina mått" men eftersom jag inte riktigt har de måtten än så kan jag inte prova dem helt men jag tror de kommer bli bra. I värsta fall har jag en Nixa-klänning som jag köpte på rea som hänger tillsammans med de andra ;)
    Jag viktväktar och har bara 5-6kg kvar att gå ner, har gått ner 4 kg de senaste 5 veckorna så  5-6 kg på 12 veckor ska väl funka tycker jag ;)
    OJ, hjälp!!! Det är ju bara 12 veckor kvar idag!!! Hahaha.... Sk*t vad tiden går fort!!! ;) 

• vallmoo
    Maries31 skrev 2014-04-05 20:15:20 följande:

Tack! Ja, jag är nöjd med dem och 1700:- totalt är ju ett kanonpris :) 

Jag har beställt efter "mina mått" men eftersom jag inte riktigt har de måtten än så kan jag inte prova dem helt men jag tror de kommer bli bra. I värsta fall har jag en Nixa-klänning som jag köpte på rea som hänger tillsammans med de andra ;)

Jag viktväktar och har bara 5-6kg kvar att gå ner, har gått ner 4 kg de senaste 5 veckorna så  5-6 kg på 12 veckor ska väl funka tycker jag ;)

OJ, hjälp!!! Det är ju bara 12 veckor kvar idag!!! Hahaha.... Sk*t vad tiden går fort!!! ;) 

Bra jobbat!!
  • sha

Efter mycket velande fram och tillbaka är jag nu inne på att våga mig på att beställa en klänning! Denna tycker jag är väldigt fin, men jag har en liten fråga till er som beställt klänningar därifrån utan axelband. Är där skenor i era klänningar?
    På "min" klänning står det att där är inbygd bh, är det det i era också?
    www.dinobridals.com/discount-store-ball-gowm-princess-organza-simple-design-wedding-dress-p-614180.html

• carola78
    sha skrev 2014-04-05 21:44:14 följande:

Efter mycket velande fram och tillbaka är jag nu inne på att våga mig på att beställa en klänning! Denna tycker jag är väldigt fin, men jag har en liten fråga till er som beställt klänningar därifrån utan axelband. Är där skenor i era klänningar?

På "min" klänning står det att där är inbygd bh, är det det i era också?

www.dinobridals.com/discount-store-ball-gowm-princess-organza-simple-design-wedding-dress-p-614180.html

Jag fick inbyggd bh och skenor samt ett bredare resårband som knäpps runt bröstkorgen. Sitter som en smäck :)

• sha

aha, det låter ju bra:) Är det något annat man behöver tänka på innan man beställer? Känns lite nervöst tycker jag, haha!

• Maries31
    sha skrev 2014-04-05 22:56:30 följande:

aha, det låter ju bra:) Är det något annat man behöver tänka på innan man beställer? Känns lite nervöst tycker jag, haha!

Nä, bara att vara riktigt noggrann när du mäter dig :)

• sha
    Maries31 skrev 2014-04-06 00:14:48 följande:
    Nä, bara att vara riktigt noggrann när du mäter dig :)

Mmm det ska jag vara:) Jag blev lite osäker bara, stämmer det att man ska mäta med bh? Jag trodde man mätte utan!

Sen undrar jag om ni har mätt höften, eller stussen? Enligt vad de beskriver ska man ju mäta höften. Men stussen känns ju relevant hur stor den är! Fast kanske ifs inte för modellen jag vill ha på klänning...
  • daniiel

Mät med BH om du eventuellt tänkt ha BH under klänningen. För klänningen du vill ha sha, så spelar egentligen inte rumpa och höfter så stor roll, men mät runt rumpa/höft och välj ett mått så du vet att du får plats med både och ;)

Även jag har fått skenor, insydda kupor och ett band man knäpper bak i ryggen på mina klänningar från Dino :)

Jag har dock beställt med snörning och i standardstorlek, skickade alltså inte in mina egna mått. Båda klänningarna passade jättebra :) 

Svar på tråden Hjälp angående Dino bridals