Inlägg från: Helenis |Visa alla inlägg
  • Helenis

    April 2014

    Katarina skrev 2014-02-26 07:01:34 följande:
    Det är verkligen så mycket att tänka på!

    Vi ska ju också köra spotify, med offlinelistor så klart. Och lösenord på Ipaden så att ingen får för sig att bli DJ under kvällen (tror det är ett överhängande problem). Nu har vi svurit på att inte på irriterade över musiken utan göra en playlist som fungerar för VÅRT bröllop - så håll tummarna för att vi inte tar ut skilsmässa redan innan vi är vigda ;)

    Vi beställer festprogrammsskalet från samma ställe som gjorde våra inbjudningar - det blir dock sanslöst dyrt att trycka innehållet där också, så det ska vi försöka göra på egen hand. Måste dock skära till papperna vi trycker på för skalet är i en ovanlig storlek.
    Haha.. ja det där med folk som leker dj är ju ett vanligt problem på fester annars.. jag hoppas man slipper det på bröllopet.

    Mina festprogram är också syndigt dyra i materialkostnad.. det går åt 90cm sidenband till varje häfte.. sedan är det speciellt mönsterark som jag beställt massor av från panduro.. lustigt nog hette detta ark Helena.. haha.
    Som tur var lärde jag lite av mina misstag när jag gjorde inbjudnigarna. Hade spets med klister i kanterna på de första och insåg att det gick åt extremt mycket.. sedan köpte jag mönstersaxar som ger en snygg kant istället.
    MrsErrkan skrev 2014-02-26 17:56:05 följande:
    Ja musiken ja, alla blir ju proffsDJ när man druckit lite tyvärr.
    Tydligen får vi enbart köra med Spotify också då bandet hörde av sig nyss och ställde in...jaja, inte hela världen faktiskt, haha min sambo ringde och man märkte att han bävade för att säga att dom hade ställt in, han tappade hakan när jag skrattade och sa att det var inte så farligt.

    Hmm...undrar om jag kanske är för mycket kontrollfreak angående detta bröllop Foten i munnen

    Spännande saker ni har i era festprogram! :)
    Jag funderade också nu på att kanske hitta nå roligare bilder på oss som trotsiga tonåringar..hehe :)

    Uoff detta med frisör....det är nästan dyrare än min klänning dessvärre!
    Jag ska göra så mycket, först ska jag dit för att klippa och färga, sen ska jag dit för att sätta i löshår och sen blir då bröllopsdagen. Själva löshåret kommer bara det gå på runt 4000kr!
    Jag köpte först löshår på tradera men det är bara syntetiskt dessvärre så det går inte att locka ordentligt och det trasslar sig mycket.
    Och då mitt hår är som svinto och ser ut som Ronja Rövardotters så har jag efter mycket om och men valt att lägga pengar på just den saken. Det är ju ändå ens bröllopsdag som min m2b och frisör sa till mig Tungan ute
    Hahaha jag hade sån ångest över att lägga så mkt pengar på bara frisören så jag gick till min sambo och frågade om det är något han vill bli bortskämd med inför våran bröllopsdag (ansiktsmassage, massage eller nå dyrare skor) men det enda han bad om var att vi skulle unna oss hotellnatt på bröllopsdagen istället för att vi sover hemma som tänkt från början, så jag får väl ge mig på den punkten då Tungan uteDrömmer

    Hur lägger ni upp er bröllopsdag?
    Tar nån annan hand om det mesta medan ni tar hand om er själv eller hur ligger schemat?
    Oj vad dyrt med håret! Jag känner att det max får kosta 2000 med håruppsättningen. Skall också dit och färga några veckor innan, men det tar jag inte från budgeten, för det skulle jag gjort ändå.
    Jag har ganska tunnt och besvärligt hår faktiskt.. Det blir lätt torrt av scampon och ibland i perioder som nu fett i  hårbotten och ca en dm ut och sedan torrt och stripigt i topparna. Ibland har jag tvättat håret i äggmed honung (som man lämnar i 10 min) för att få balans i det. Gulan är bra för torrt hår och vitan för fett så man får ev ta bort lite vita.. funkar rätt bra men är meckigt.. Måste ju skölja i kallt vatten också så det inte blir stekt ägg i rören..
    Nu idag kom dock mitt paket med wen som jag beställde i helgen, tänkte jag skulle ge det en chans och det kändes faktiskt helt fantastiskt bra nu första gågnen jag använde det. Nu har jag deras inpackning i som skall sitta över natten så jag vet först imorgon hur resultatet blev, men det kändes bra i duschen.

    Vi kommer fixa lokal och dukning tillsammans med vänner kvällen innan. Då skall också tårtan vara klar och lämnas.
    På dagen kommer en kompis köra runt mig till alla ställen jag skall vara och assistera mig, hur killen har tänkt sig vet jag inte, men troligtvis något liknande. Sedan får värdpar fixa förberedelser vid kyrkan (välkomna visa var folk skall sitta och dela ut såpbubblor) någon som är med på kvällen innan får ansvara för nyckeln till lokalen och möta upp serveringspersonalen innan vigseln. Sedan får toastmaster hålla i trådarna under kvällen.. jag tänker bara luta mig tillbaka och njuta. Troligtvis kommer jag lägga mig i lite när tårtan skall fram, men det är det enda..
  • Helenis

    Idag kom den! Jag är så sjukt nöjd. Är detta verkligen en kinaklänning kvalitén är helt fantastisk. Lite stor i livet så det måste jag ta in, annars allt bra, t.o.m finare i verkligheten. Är mest bildkvalitén man kan klaga på :)




  • Helenis

    Min kompis kommer nog fixa sig någon gång under dagen. Hon har ju lite vänttid.. :)

    Blommorna skall jag göra själv, alltså två tärnbuketter och krosage till killen och min systerson som är ringbärare. Till dukningen skall det vara murgröna i kruka, kanske några blommor, i så fall fixar vi de kvällen innan, typ en ros i vas bara. Brudbuketten skall jag göra i sockerpasta på tråd. Blommorna tänkte jag köpa på blomsterlandet i färdiga rosbuketter och utfyllnad löst (dagen innan)

  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-02-27 22:32:17 följande:
    Men WOW Helena vilken klänning!
    Så otroligt fin! Alla gäster kommer verkligen tappa andan {#emotions_dlg.flower}
    Och att den är lite stor är ju bättre än att den är för liten!
    Känns det mer verkligt nu när klänningen kommit? Flört

    SNART ÄR DET DAGS TJEJER! SkrattandeSkrattandeSkrattande

    Spännande med sockerpastan! Du får visa bild sen hur det blev.
    Allt lät väldigt fint iaf :)
    Ja.. det gör det. Vet inte riktigt var jag skall förvara den nu.. den tar rätt mycket plats.. haha

    Vilket datum hade du Mr Erkan? Jag borde ju vara sist ut om ingen har samma datum.

    Jag har hittat en utgångsmarch nu också.. velade jättemycket där (killen bryr sig inte, jag spelar upp för honom och han säger okej eller inte) Det blir Änglagård! Den var ju jättefin på orgel. Läste tips på ett forum om kyrkomusik.se
  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-02-27 23:11:07 följande:
    Fick du inte med en påsgarderob till klänningen? Annars är dom väldigt smidiga att ha klänningen i :)

    Söndagen den 6 april är det dags för vår del, vi har också velat väldigt mycket men ska spexa till det och ha Björn Skifs med Hooked on a feeling som utgångsmarsch ;)
    Vi ska ha klassisk musik som ingångsmarsch och sen fina romantiska låtar före och efter vigsellöftena så det blir liksom lite som en kul överraskning sen när vi går ut, tror ingen väntar sig den låten...haha Drömmer

    Änglagård på orgel lät otroligt vackert! Kommer verkligen bli succé!
    På så vis är det synd att vi inte gifter oss i kyrkan, orgel är så otroligt mäktigt :)
    Nej eller menar du påsen med ziplås på, den var inte så stor. när man har strukit den kan man ju inte trycka ner den i den.. Jag undrar om de kanske har någon låda med handtag på på Ikea kanske.

    6 april är ju snart! Oj vad spännande. Hoppas du kommer tillbaka och berattar och visar lite bilder efteråt. Gifter ni er utomhus eller i någon lokal?

    Ja orgel är fräckt faktiskt.. Ingågnsmarchen blir Klinga mina klockor (orsa spelmän). Jag tror den kommer göra sig på orgel. Solisten skall sjuna Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer och Du som valde mig av en tjej som heter Linn-Maria som inte är så känd. Jag har ju bokat en rätt proffsig solist.. här är hon när hon sjunger en annan låt

  • Helenis

    Ajaja skotna var för små så nu ligger de ute under köp och sälj tyvärr.. Beställde dessa istället.


  • Helenis

    Men vad jag skrev som en kratta innan.. skyller på killen för han stod och stressade mig för vi var tvugna att gå.. ;)

    Ja, jag har beställt dem från www.elegantsteps.co.uk/
    Skorna var jättefina men de var ju 36or och inte alls stora i storleken som jag hoppats eftersom andra skor av samma märke var det. Kände mig som aksungens styvsystrar.. Jag letade efter dem på nätet men alla butiker som haft dem hade slut tyvärr. Dessa är 37 som jag har, dock stod här att de var stora i storlekarna, men jag har ibland 37,5 så jag hoppas de skall vara bra. Har salsaskor i samma storlek och de brukar oftast kännas små efter ett tag eftersom skorna sväller när man dansar.. jag får i så fall dansa mycket på festen.. ;)

    Tiaran som jag beställde samtidigt som skorna var mycket finare i verkligheten som på bilden så jag passade på att beställa halsband i samma eftersom mormors pärlhalsband är försvunnet och jag misstänker t.o.m stulet eftersom jag även saknar andra smycken.. :(

    Som svar på frågan innan om hur det går med planeringen så skall vi nu provsmaka maten på fredag och prästen ringde i veckan och hon kommer på hembesök den 23e
    Jag behöver kontakta kantorn angående musiken och boka hår och smink. skall beställa ringen imorgon och behöver boka tid hos sömmerska för att ta in klänningen.. sedan är det sy sy sy på tärn och näbbklänningarna som gäller och just nu håller jag också på för fullt med mina festprogram och strutarna som plalinerna skall ligga i. sedan är det ju slutföra blommorna och baka tårtan.. oj vad mycket det lät som nu när jag skrev ut det..

  • Helenis

    Ja de var fina de med.

    Dansträning.. oj det har inte vi.. min sambo vill helst inte dansa alls.. jag har på förslag att vi skall dansa lite tryckare typ och sedan köra dansen från Dirty Dancing när de kryper på golvet.. Love is strange..
    Själv har jag inget problem med dansen.. har dansat salsa, bachata och lite lindyhopp.. men det är ju lättare för mig som bara behöver följa.. Om han inte hade haft två vänsterfötter kunde jag lärt honom lite salsa och vi kunde gjort ett shownummer.. men det kommer nog inte funka tyvärr..

    Ja listan bara växer och växer och likaså utgifterna.. haha..

    Jag beställde ring idag och det blev denna www.schalins.com/sortiment/guld/allians/v/66/211-31-2
    Är jättenöjd.. jag gillar typ inga ringar så är glad att jag faktiskt hittade en som jag kände var rätt.. de andra jag tittat på har jag gillar tre´av hundra och då har de varit okej..

  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-03-06 16:21:10 följande:
    Jasså Katarina har ni en festarrangör!
    Va skönt! Dom har ju verkligen stenkoll Skrattande
    Jag är min egen och har rätt bra koll jag med.. ;)

    Nu har jag mokat tid för färgning, klippning och slingor lite drygt två veckor innan bröllopet samt bokat tid för hårupsättning för mig och klippning och skäggtrim för sambon.

    Kvar är smink som jag skickat ut förfrågan om och beställa väst och kravatt till killen, ja också allt jag skall sy och pyssla då.. men det pågår ju hela tiden..

    Klänningen är inlämnad för intagning och det skulle bara kosta 600kr, hade förväntat mig mer..

    MrsErkan. var ligger eran skybar? 
  • Helenis

    I fredags var jag till cateringfirman och hämtade provtallrik med viltbuffén vi kommer ha. Ojoj.. vad gott det var.. helt fantastiskt.. visste inte att en kall buffé kunde vara så god.. det var bla en hjortcarpaccio som jag nu går och längtar efter.. den var helt gudomlig.. läste en massa inlägg här på bt där de fick bra betyg och det stämde.. :)

    Har bokat frissan nu också, och även till killen dagen innan på samma ställe. Smink väntar jag på svar om förfrågningar.


    Katarina skrev 2014-03-07 06:46:35 följande:
    Köpte underkläder till bröllopsdagen igår, underkläder till bröllopsnatten beställdes i veckan.

    Hur gör ni med era festprogram? Vad har ni i dem?
    Jag börjar tveka vad gäller våra val (men så har jag varit i varje steg detta bröllop)
    Skall du inte vara naken på bröllopsnatten? ;)

    Har inte vi pratat om festprogramen innan? Jag kanske blandar ihop trådarna.. Vi kommer ha det klassiska, Menyn, bordsplacering med lite kul kuriosa om gästerna, intervjuer med oss om varandra, babyfoton på oss båda, våra föräldrars bröllopsfoton, lite kul ordningsregler m.m
    Jag vill inte ha en massa snapsvisor eller liknande.. då känns det som en kräftskiva..
    MrsErrkan skrev 2014-03-08 09:19:09 följande:
    .
    www.fullriggarenskybar.se/  här är skybaren, jag hoppas att det blir lika stämningsfullt som på bilden :)

    Jadu katarina, festprogrammen stressar jag väldigt mycket med.
    Jag är tom på idéer! Jag funderade på att kanske två sidor på slutet (tänkte göra ca 4-5sidor med innehåll) med en varsin lite roligare bild på oss, t ex bild min sambo på balen i gymnasiet....jag dör av skratt varje gång jag ser den bilden, han ser ut som en tändsticka och så har en 2storlekar för stor kostym på sig, och så tar jag en lika rolig bild på mig och bredvid bilderna funderade jag på att skriva lite rolig fakta om mig och honom.
    Och kanske i början av häftet lite roliga "regler"
    Hittade detta:

    Ordningsregler

    §1. Var och en äter på sin egen tallrik.
    §2. Vänligen förtär ej mer än vad du med tvång kan få i dig.
    §3. Medtagna inventarier återlämnas senast måndag
    §4. Det är förbjudet att mata serveringspersonalen.
    §5. Blir det tomt på din tallrik, låna till vänster.
    §6. Sjung helst bara en melodi i taget.
    §7. Det är förbjudet att låta maten tysta mun.
    §8. Samtal under borden är tillåtet men tala gärna med låg volym.
    §9. Vid möte under bordet, håll till höger.
    §10. Sök omgående kontakt med väggen, om golv och tak byter plats.
    §11. Gäster, var uppmärksamma på att dörrar med mycket höga trösklar är fönster.
    §12. Omkullfallna gäster kommer att uppresas och avdammas före hemfärd.
    §13. Var god skriv upp din adress, så att vi vet vart du ska sändas, om du råkar bli kvar


    Och sen får vi se vad jag ska fylla de andra sidorna med
    Fotot låter kul.. det får man bjuda lite på.. Det roligaste i vårt festprogram kommer nog vara killens föräldrars bröllopsfoto.. jag skrattar varje gång jag ser det.. De gifte sig på 70 talet.. behöver jag säga mer..

    Fin bar.. det blir nog lyckat.

    Jag snor några av dina regler.. en del av dem har jag redan, men gillar särskilt de sista.. det passar då killens släkt dricker lite väl mycket ibland.. :P
  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-03-11 15:37:41 följande:

    Och som ni ser på mina ovårdade naglar så är det mitt tappra försök att spara ut dom tills jag ska fixa dem. Det blir inte så väldigt långa när jag väl ska ordna dem, men hellre att hon kortar ner dem än att dom är alldeles för korta.


    Jag trivs inte i långa naglar så jag skall bara spara ut dem lite så det är lite mer vitt än normalt och måla dem.

    Ringen var jättefin, och då brukar inte jag gilla för mycket bling.. :)

    Just nu håller jag mest på med operation tärnklänningar, och det ser lovande ut.


    Här är llite andra pysselprojekt jag jobbat med


    Festhäftet


    Våra bokstäver som dekoration


    "Gästbok". Färdigköpt bokask som jag har pimpat upp och satt på egen etikett. Gästerna skall få fylla i kort och skriva egna kort till oss att lägga i den. Skall ha en mindre till gåvokort också eftersom vi önskat oss bidrag till bröllopsresa. Köper troligtvis någon liknande låda att förvara korten de skall skriva på också.


    Dessa var en nyhet på Ikea som jag skall köpa massor av och ha på borden eftersom brandlarmet på stället tydligen skall vara jättekänsligt och vi inte vågar ha levande ljus.


    Den här saken som jag hittade på loppis för 10 kr tänkte jag använda till att placera min brudbukett i på bordet.


    Och den här korgen köpte jag också på loppis för 10kr. den skall kläs med tyg och användas som blomkorg till näbbarna.
  • Helenis

    Det ligger på en egen sida sist jag kollade i alla fall.. men de kanske har ändrat igen. slöng in gamla framför brollopstorget bara så kommer ni till den gamla sidan. Men det hade ju varit bra om allt var samlat.

    Vår toastmaster var här igår och han hade med en mapp med ett tiotal festhäften från olika bröllop så¨nu är det bara att plocka det bästa och lägga till det man saknar. :)

  • Helenis

    Katarina.. 4 tårtprover.. oj.. det var många.. jag brukar max göra två och en del bryr sig inte ens om att smaka utan väljer bara något de tycker låter gott.

    Känner mig nte stressad ännu, har ju sista helgen i april. Men det är ju mycket att göra..

    Hittade denna på pinterest och en kompis skall hjälpa mig att göra en, det kommer bli ett kul inslag på festen.

  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-03-17 14:45:02 följande:

    Min möhippa blev av i lördags, det var oerhört roligt :)

    Dom kom och överraskade mig på förmiddagen så fick jag lite roligt pynt på mig.

    Vi åkte på en dagskryssning där jag fick i uppdrag att fotografera mig med personer som liknade oss om 40år, personer som liknade mina svärföräldrar osv.

    Och så fick jag gå runt till folk som antingen var eller har varit gifta och få äktenskapsråd.

    Så åt vi gott och dansade loss, verkligen kul kväll :)


    Vad kul! Var ni många i sällskapet? Jag tror min kommer bli av den 5/4, för jag vet att min syster inte kan den 12e och de lär ju inte ta det under påskhelgen..
  • Helenis

    Jag har aldrig solduschat och är inte intresserad av det heller. Har funderat på att sola solarie ett par gånger, men vet ärligt talat inte om jag har tid med det.. annars får man väl se naturlig ut helt enkelt.

    Om jag skulle sålt min tårta till mig själv skulle den gått på lite över 2000, men nu blir det bara material, tror jag budgeterat till 500ca, men det är bara en gissning. Det blir alltid högre materialkostnad än vad man tror...

  • Helenis

    Jag har gjort spotifylistan sedan i somras lite efter hand när jag kommit på musik vi vill ha med.

    Igår blev jag kidnappad! Blev verkligen överraskad för jag var så säker på att det skulle bli nästa helg. De hade tänkt ta mig i beachhallen på min träning, men jag bestämmde mig för att inte gå eftersom jag varit sjuk och det är rätt tuff träning och jag fortfarande har lite hosta kvar. Så då fick de styra om planerna lite så när jag satt framför tv:n och åt en sen frukost, oduschad, fet i håret och allmänt ofräsch så såg jag skuggor bakom gardinerna mot uteplatsen och där stod ett gäng svartklädda maskerade tjejer med plakat och ropade, lät som en demonstration.. haha.. minns inte vad de ropade..
    De hade med sig mackor, vindruvor, jordgubbar och bubbel som vi åt först och jag fick ta en snabbdusch. Sedan drog de på mig en blå harem sparkdräkt med paljetter upptill, benvärmare och sminkade mig och satte en snedtofs, så jag såg lite 80-talsaktig ut. Alla hade rosa (färgtemat) banderoller på sig som det stod "Helenas Möhippa Crew" på och jag fick en med "Coola Bruden".
    Det första jag fick göra sedan var att sjunga in en låt i en studio. Jag älskar att sjunga så det var jättekul. Han som hade stället tyckte min röst var "bra material" att jobba med. Dock var jag inte i toppform pga förkylningen. De hade valt Bruno Mars som är min stora favorit och självklar låten "Marry You". Under tiden satt de andra utanför och drack bubbel och tittade på mig genom en glasruta och hörde hela konversationen och sången och allt. Han mixade ihop det och sedan fick vi höra resultatet. En av mina kompisar tog hand om skivan, och eftersom de filmade en hel del under kvällen gissar jag att det kommer mixas ihop någon film som skall visas på festen. Sedan drog de på mig en afroperuk med slöja.
    Därefter åkte vi in till centrum och jag fick en kasse med lite saker som jag skulle sälja, detta var lite pinsamt, och extremt svårt. Många människor svarade inte ens när man tilltalade dem. Det var mest killar jag lyckades kränga till och på slutet hittade jag ett tjejegäng som köpte en del. Det som sålde bäst var kondomer, men hade även damtrosor, tofflor och nudlar. Fick ihop 149kr.
    Sedan var det picknick vid kanalen i solskenet. Vi hade ju toppenväder. Därefter åkte vi till Lazerdome, som jag hade antytt att jag ville göra och körde två spelomgångar och sedan spelade vi minigolf i mörker som de också har där. Därefter begav vi oss in till stan igen och avslutade med middag på en tapasrestaurang på en båt.
    Jag var riktigt trött när dagen var slut, men väldigt nöjd! Vi var totalt 11 stycken med mig.

  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-04-02 10:53:38 följande:

    Åh så kul med möhippa!
    Lät ju som en riktigt rolig dag för dig :)
    Haha klädseln lät ju riktigt festlig! Hoppas ni tog mycket bilder så ni har som minnen sen.

    Själv hade jag ett mindre "breakdown" då min dator la av i veckan och allt, verkligen allt på datorn i form av festprogram, viktiga papper och dokument försvann för mig.
    Jag övervägde starkt (i ett ilsket utbrott) att helt enkelt bara ställa in allt och sätta mig i ett hörn och sura, men gjorde inte det som tur var :P
    Har nu de senaste dagarna knåpat och försökt återskapa allt som jag kan komma ihåg att jag var i behov av, medan jag har fått naglarna fixade, och annat pyssel man lär färdigställa såhär dagarna innan bröllopet.
    Idag står storstädning och spraytanning på schemat, imorgon börjar våra gäster från Norge att dyka upp som ska bo hos oss.

    Det börjar pirra lite lätt i magen kan jag lova ;) 


    Oj! Förstår verkligen att du fick panik.. fanns det inte på någon backupp?

    Vad spännande att det är så nära nu.. själv tycker jag det känns nära fast jag har lite drygt tre veckor kvar..

    Hoppas du tittar in efteråt igen och berättar om hur dagen blev. Håller tummarna för att det blir lika fint väder som vi hade på möhippan.
  • Helenis
    MrsErrkan skrev 2014-04-15 19:21:16 följande:

    Och du Helenis? Börjar du bli nervös? ;)


    Haha.. den frågan får jag varje dag nu av kollegor och vänner.. svaret är : inte nervös, men stressad!! :P

    La över tillverkningen av den där fototavlan som man sticker in huvudena i på en killkompis helt och hållet häromdagen och det kändes skönt. Nästa vecka har jag sagt till sambon att han kommer få jobba med att vika festhäftena, det borde han klara.. ;)

    Härligt att allt blev så bra och ni är nöjda. Hämtade min ring i förra veckan och den är fantastisk fin.
    Hindersprövningen kom i förra veckan, var lite nervös över att den dröjde.. phew..

  • Helenis

    Åh vad fina ni är!

    Nu är även jag gift! Dagen var helt magisk. När jag satte mig i stolen för att bli sminkad så andades jag ut och bara njöt resten av dagen.
    vi hade kanonväder med ca 19 grader, riktigt försommarväder och allt var jättelyckat och alla gäster verkar haft lika kul som oss. Får mina proffsfoton om 2-3 veckor, men de är nog fantastiskt fina. vi fotade i skogen och jag satt ner med kjol och släp ute bland en massa vitsippor bland annat.
    Här är en bild från när vi gick runt kyrkan och gästerna satt där inne och väntade på oss. Det blev inga sockerblommor utan istället gjorde jag alla buketter själv av riktiga blommor och tror jag funnit en ny hobby.. ;)

  • Helenis

    Jag kommer sakna er.. :)
    Skickar meddelande med min mail så kanske vi kan starta en egen lite grupp på facebook för eftersnack.

Svar på tråden April 2014