-
-
Svar på tråden Vilka låtar hade ni på bröllopet?
-
va kul att få lite nya tips på ingångs/utgångslåt! det och psalmerna är bland de svåraste att hitta tycker jag! är som ingen man tyck om.. MEN BÅDE JAG OCH GUBBEN ÄLSKAR JUST DEN HÄR LÅTEN från ronja rövardotter!! hoppas att kyrkan/prästen tillåter den som ingångslåt.MrsCoverdale skrev 2013-09-08 13:06:00 följande:
Utgång:
Rid över skog (B.Isfält)
=) -
Ingångsmusik: Visa vid vindens ängarUtgångsmusik: Heaven (Bryan Adams)Solo: Ännu doftar kärlek och Lyckorus
-
Vi hade: Ingångsmusik i kyrkan - mendelsshon Solosång 1 - rör vid min själ Solosång 2 - hallelujah Utgångsmusik - a Young summers Youth Och sen sjöng jag för min man under middagen - du är allt
-
Bröllopsvals: Sjösalavals
-
Vi kommer ha:
Om - Niklas Strömstedt
Thank you - Led Zeppelin
Hallelujah - Leonard Cohen (med svenskt text som det talades om tidigare i tråden)
Utgångslåt blir en som min m2bs vänner har skrivit till oss, ingen aning om hyr den låter :-P
Första dans blir Dansa med mig - Linnea Henriksson -
Vi hade
Ingång: Visa vid vindens ängar på orgel
Solosång: I was made for loving you (Maria Menas version) och Nine million bicycles. Båda med gitarrkomp.
Utgång: Änglagård på orgel
Dansade gjorde vi till Amanda Jenssen - I choose you, vilket blev lite av ett panikval och ingen av oss gillar hennes musik eller den låten egentligen. Något vi kan skratta åt nu i efterhand :P
På tal om far-dotter dans, så håller jag med om att I loved her first är jättefin. Här är en till, Butterfly kisses, som jag också tycker är väldigt fin.
Bob Carlisle – Butterfly Kisses
Låtarna vi hade
Amanda Jenssen – I Choose You
Katie Melua – Nine Million Bicycles
En spellista med blandad bröllopsmusik
Bröllop / Wedding
-
vi kommer ha (preliminärt bestämt)
ingångsmusik :Änglagård (helst på nyckelharpa)
urgångsmusik: rid över skog. -
Vad kul med så mycket tips! Håller på lyssna igenom för fullt :)
-
haha. lyssnade på den och då var de ju kört. grät som ett tok. tro jag ska undvika den här låten.. :PMrsCoverdale skrev 2013-09-08 13:06:00 följande:
Pappa/Dotterdans:
Heartland - I loved her first
=) -
Ingångsmusik - Birkalåten
Psalmer - Sommarpsalm (nr 201) och Vi lyfter våra hjärtan (nr 84)
Solosånger - Kärleksvisan och Om du tvekar
Utgångsmusik - Bröllopspolska från Arnäs
Bröllopsvals - Dansa med mig
Har en Spotify-lista med dessa låtar och några till som hade betydelse under dagen: Låten som var på radio när vi åkte till kyrkan, låtar som vänner framförde under middagen, några speciella låtar från "dansen" och den sista låten som spelades innan vi (brudparet) gick från festen. Det är riktigt känslosamt och roligt att lyssna på listan, den väcker massa minnen! =) -
Far & dotter dans kommer bli skyfall med Adele. Eftersom min far älskar bond-filmerna. Han kommer inte få veta något förens precis då låten börjar spelas :D
Men sen har vi bara förslag på låtar som jag skrivit upp. Mannen känner inte samma stress att bestämma saker i tid som jag gör. Vi kommer ha en varsin överraskningslåt till varandra också.
Tack för alla fina tips! Lätt att man glömmer bort låtar.
-
Bröllopsvals: Footprints in the sand- Leona Lewis
Ingångsmusik: You raise me up. Westlife (vi gick in när fiolerna börjar....)
Solosång:
Heaven (lugn version)
kärleksvisan- sarah dawn finer
-
?? Vet inte vad som hände med länken till heaven??
testar igen.....
-
Det kanske är jättetöntigt.. men jag har funderingar på att ha Joakim Berg - Det känns perfekt (ledmotivet till barnfilmen Bilar) i kyrkan. Mest för att det är en så glad låt och den får mig att tänka på min m2b. Han älskar allt som har med bilar att göra, vilket blir passande med bilreferenserna i låten.
-
Vi kommer ha (om vi får för prästen)
Ingångsmusik: Marry You - Bruno Mars, nedkortad till lagom längd. Efter kyrkklockorna så börjar låten med sina klockor, Vi kommer in när sången börjar...
">
Solo 1: Kärleksvisan - Sarah Dawn Fine, min låt till honom
">
Solo 2: Cinema - Jason Evigan, hans låt till mig
">
Psalm: Du vet väl om att du är värdefull.
">
Utgångsmusik: Signed, sealed, delivered - Stevie Wonder
">
Den är vår låt som vi lyssnade på när vi träffades, känns passande och ger rätt känsla inför festen efter.
Kyrkokören kommer sjunga psalmen, så gästerna slipper. Tycker att det är så jobbigt när man ska sjunga och ingen vill/kan. Då är det bättre att alla får njuta av lite stämsång.
Vår sång på festen kommer bli Days like this - Van Morrisson
">