• Milli

Hur får man bort skrynklor från klänningen?

Fick hem min klänning (helt ny) för ett tag sen men den var fruktansvärt skrynklig! Någon som vet hur man får bort dom? Antar att man inte stryker en sån fluffig klänning, kan man ånga den själv på något vis eller måste den lämnas in?

Tänk inte på hur klänningen sitter för jag har varken bh på mig eller ens knytit den då jag tog bilden så den kommer sitta bättre.. ;)
  • Svar på tråden Hur får man bort skrynklor från klänningen?
  • afturelding

Du kan ju prova att ånga den i badrummet, men räcker det inte så får du nog lämna in den.

• lmcl

Stäng in den i badrummet (eller duschkabin om du har en sån) med så hett vatten som det går spolande, och låt den hänga i ångan ett bra tag. Det skadar inte, men det är inte säkert att det hjälper helt och hållet. Annars får du nog lämna in den nånstans.

• filibustern

kan oxå ha det problemet, då min hängt i garderob ett tag... och "stödtyget" som är mellan lagren, för att hålla upp kjolen lite, är ett enda skrynkel.. men man kan inte typ stryka med strykjärn och ha en frottehandduk emellan järnet och klänningen? 

• daniiel

Precis, som skrivet ovan, häng den i badrummet och försöka ånga ut den så att säga. Jag har strukit på flera av mina klänningar, men, jag har inte haft en sådan "pick up"-kjol. Jag vet inte hur det blir att stryka på en sådan, det känns som att det inte är lite enkelt.

• Milli

tack för era tips, ska prova ånga den i badrummet :)

Svar på tråden Hur får man bort skrynklor från klänningen?