• xMariax

Kinaklänning för överviktig brud?

Jag har letat runt en stund men inte hittat tråden där man kan ställa frågor om kinaklänningar, så jag frågar här istället.
    Jag har funderat på att beställa en klänning från kina, men jag är VÄLDIGT överviktig (strl. 52-56 beroende på butik och plagg) med det mesta på mage/höfter. Jag har provat en klänning i butik som håller in och formar väldigt bra och skulle vilja få samma effekt, så nu till min första fråga..

Är det/kan det finnas korsett i kinaklänningarna eller är det meningen att man ska köpa sånt separat?

En underkjol ger ju klänningen oftast bättre form och struktur, men bland underkjolarna jag har tittat på på tex. jenjen så finns det inget som passar mitt midjemått..

Går det att lösa på något sätt? Genom att be sömmerskorna lägga in i själva klänningen eller dylikt kanske?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Kinaklänning för överviktig brud?
  • daniiel

För det mesta så är det insydda skenor i klänningarna och överdelarna brukar vara stabila och bra. Med snörning i ryggen så håller dom in det mesta som behöver hållas in :)

Gällande underkjol, så beror det lite på. Du kan få betala lite extra om du vill ha insydd underkjol, men å andra sidan, man betalar ju för en separat underkjol också. Vissa företag gör inte det, insydda underkjolar, medan andra gör det.

Vad är det för klänning du har tänkt beställa? :)

• Fröken Finemang
    xMariax skrev 2013-08-23 18:44:46 följande:
    Jag är inte helt säker på om jag vågar beställa riktigt än.. Men om jag beställer blir det antagligen denna: www.dinobridals.com/discount-store-2013-class...
    Vilket är en kopia av denna:
    www.alfredangelobridal.eu/Collections/Plus-Si... 
    jag köpte kinaklänning på ebay.

Underkjol på tradera.
    "One size fits all". Inte mig då som drar samma storlek som dig, men efter att ha sytt i andra band så gick de bra med kjolen. Vi hade tänkt sy om överdelen av kjolen men de fick gå bra ändå.
    Såhär såg jag ut. 

• charlotta

Hej Jag skulle rekommendera dig att beställa din klänning i god tid jag har beställt 2 klänningar i från utlandet innan jag hittade min drömklänig. Jag behövde bara ha en bra bh och en underkjol. Jag hade snörning i min klänning och fick jätte fin form i min klänning. Du kan se på bilden nedan hur jag så i min bröllopsklänning.

• xMariax

Tack för era tips! Jag ska verkligen fundera på det! Jag har dessutom gått om tid eftersom att jag gifter mig om ca 9 månader.

• Csve

charlotta skrev 2013-08-24 10:21:35 följande:Hej Jag skulle rekommendera dig att beställa din klänning i god tid jag har beställt 2 klänningar i från utlandet innan jag hittade min drömklänig. Jag behövde bara ha en bra bh och en underkjol. Jag hade snörning i min klänning och fick jätte fin form i min klänning. Du kan se på bilden nedan hur jag så i min bröllopsklänning. Åh så fin du var! Prinsesslik!Vad är det för klänning? (Och om du vill sälja den, var är det för pris och stl?) 

• charlotta
    Csve skrev 2013-08-24 13:12:55 följande:
    charlotta skrev 2013-08-24 10:21:35 följande:Hej Jag skulle rekommendera dig att beställa din klänning i god tid jag har beställt 2 klänningar i från utlandet innan jag hittade min drömklänig. Jag behövde bara ha en bra bh och en underkjol. Jag hade snörning i min klänning och fick jätte fin form i min klänning. Du kan se på bilden nedan hur jag så i min bröllopsklänning. Åh så fin du var! Prinsesslik!Vad är det för klänning? (Och om du vill sälja den, var är det för pris och stl?) 
    Hej Tack så mycket Glad

Det var ett tag sedan jag köpte min klänningen men hittade den länken i ett gamalt mejl.

gxym.en.alibaba.com/productshowimg/749469531-218865737/RWD0247_2013_Plus_size_sweettheart_layered_organza_a_line_wedding_dress.html

gxym.en.alibaba.com/product/749469531-213998396/RWD0247_2013_Plus_size_sweettheart_layered_organza_a_line_wedding_dress.html&edm_type=fdbk&edm_grp=0&edm_cta=read_msg&edm_time=realtime&edm_ver=e

Klänningen kommer med knappar men jag har ändrat till en snörning hos en sömerska.

Jag har en sådan här underkjol till  www.google.se/imgres&hs=I9P&sa=X&rls=org.mozilla:sv-SE:official&channel=np&biw=1024&bih=677&tbm=isch&tbnid=mS-8MmtETwcAXM:&imgrefurl=www.abc-annons.se/Underkjolar-med-och-utan-slap_148844.htm&docid=xz2ghidcm9DaNM&imgurl=www.abc-annons.se/foto/1249640693.jpg&w=428&h=321&ei=ycIbUsOXE8nx4QSI-4C4Dg&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:81&iact=rc&page=1&tbnh=174&tbnw=232&start=0&ndsp=18&tx=123&ty=72

Lycka till med bröllopet Glad
Svar på tråden Kinaklänning för överviktig brud?