• Äldre 22 Aug 16:04
    3517 visningar
    11 svar
    11
    3517

    Någon som har tips på bröllopsresa??

    Hej!

    Är det någon som har tips på en härlig bröllopsresa?? Vi kommer åka nästa sommar så det måste vara i europa någonstanns. Någon som har något hotell som jag kan kolla upp?? Det finns ju så mångaGlad .

    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Någon som har tips på bröllopsresa??
  • Äldre 22 Aug 16:08
    #1

    Det beror ju på.. Vilken typ av resa vill ni ha? Sol och bad? Shopping? Kultur? Natur? Vad är viktigast för er? :)


  • Äldre 22 Aug 16:14
    #2

    Ja, du.. Bra fråga :). Men inte någon storstad, så det är nog mest sol, bad och avkoppling. Vi kommer att resa utan barn så hotellet behöver inte vara barnanpassat. 

  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 16:15
    #3

    Upplevelser utan barn:
    - Rom! en fantastiskt romantisk stad med mat, klimat, shopping, ströva, njuta, äta, dricka... Och det är inte långt till stranden heller om man oxå vill ha det.
    - Barcelona
    - Paris
    - Cinque Terre

    Sola & bada (ev med barn):
    - Algarve, Portugal
    - Grekiska övärlden
    - Amalfikusten, Sorrentobukten
    - Sardinien
    - Kroatien eller Montenegro

    sen finns det såklart massor massor mer....
     

  • Äldre 22 Aug 16:55
    #4

    Vi kommer att resa på en medelhavskryssning som bröllopsresa. Jag tycker det är ett underbart sätt att resa! Rikt på upplevelser ooch det känns lyxigt (:

  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 17:16
    #5
    amerika skrev 2013-08-22 16:15:18 följande:
     
    Hoppsan! Jag hann posta mitt inlägg innan ditt kommit upp!
  • Äldre 22 Aug 19:07
    #6

    Haha, det är lugnt Amerika :).

    Kryssning lät spännande, det vet jag att min blivande hade tyckt om. Så jag får helt enkelt kolla upp det! 

  • Äldre 22 Aug 19:13
    #7
    Lokesmamma skrev 2013-08-22 19:07:25 följande:
    Haha, det är lugnt Amerika :).

    Kryssning lät spännande, det vet jag att min blivande hade tyckt om. Så jag får helt enkelt kolla upp det! 
    Kika på wondercruises.com/ - samlingssida!
  • Äldre 22 Aug 20:38
    #8

    Vi kommer att vara ute efter lugn och ro, så därför ska vi till ett hotell där jag varit förut. Det är ett hotell som ligger i Playa Taurito på Gran Canaria. Under sommaren är det jättefint väder där och dessutom är det deras lågsäsong så det är inte tokfullt av turister.
    Hotellet heter Suite Princess (Fritidsresor), och är ett 4+ All Inclusive-hotell, och det är dessutom barnfritt.
    Det ligger precis vid havet, samtliga rum har havsutsikt. Maten är galet god, varje kväll står flera kockar och grillar mat som landar direkt på din tallrik. Inget tar slut, och de är väldigt måna om att maten ska se tilltalande ut.

    Det är ganska många äldre där men det bekommer inte oss, utan vi är ute efter just att få lugn och ro och allting serverat så vi inte behöver tänka på var vi ska äta osv. Bara vara, helt enkelt

    Gran Canaria har många oexploaterade områden som man kommer till med hyrbil om man vill kika på mer än hotellet

  • Sarah9­118
    Äldre 4 Sep 21:43
    #9

    Hej hej:)

    Hur långt innan ska man boka resa? Jag har aldrig åkt på någon utlandsresa och inte min fästman heller ,så  vi e inte särskilt kunniga. Vi vill åka på smekmånad 1.2 veckor, gärna all inclusive. Och så klart en resa till bra pris:);). Tips på reseort? Vart man på  nätet hittar bra hemsidor för resor? Tack på förhand , =))

  • Äldre 6 Dec 17:46
    #10

    Thailand, Kap Verde, Mexiko, Spanien, Franrike, Italien?  En salig blandning :)

  • August­iVegas
    Äldre 6 Dec 20:58
    #11

    Jag tycker ni ska åka till Barcelona, en otroligt romantisk och mysig stad. Det är en storstad men där finns ju även sol och bad, otroligt mysiga stränder där! Och shoppingen är toppen! :)

Svar på tråden Någon som har tips på bröllopsresa??