• Lundengard

    Vilken är ER låt?

    Tänkte att det kunde vara kul att höra! Våran låt är ironiskt nog Single med Ne-Yo :)

  • Svar på tråden Vilken är ER låt?
  • shajans

    Vår låt är born to be my baby med Bon Jovi.

    Enligt mig en liten lustig historia. Min sambo påstod alltid tidigare att detta var "vår" låt och eftersom jag knappt visste vilken låt det var höll jag inte med. (fråga mig inte varför han envisades med att det var vår låt) Jag vill gärna ha ett minne alt. något som gör att en låt blir just "vår låt"  men till denna hade vi inte det. Som sagt jag visste knappt vilken låt det var. Men han fortsatte och envisas med detta och jag fortsatte sätta emot.

    När han senare friade så hade han på just denna låt i bakgrunden och när vi hämtat oss så säger han "Ha, nu ÄR detta vår låt, nu kan du inte säga nåt om att vi INTE har ett minne till den" Och nää det kan jag inte, numer är detta "vår" låt 

  • Red Lion
    shajans skrev 2013-08-22 09:08:26 följande:
    När han senare friade så hade han på just denna låt i bakgrunden och när vi hämtat oss så säger han "Ha, nu ÄR detta vår låt, nu kan du inte säga nåt om att vi INTE har ett minne till den" Och nää det kan jag inte, numer är detta "vår" låt 
    Hahaha, vad roligt! Vilken lurig kille du har ;) 

    "Vår låt"  är , i den mån vi har nån,  "You can never hold back spring" med Tom Waits. Vet inte riktigt varför, men vi båda gillar den och sen hade vi den som ingångslåt på bröllopet, så nu är den väl det iallafall...
  • CarolinZ

    Hur vi fick vår låt är egentligen en ganska lång historia, men jag ska försöka göra den rättvisa.

    Jag och min (numera) man träffades ute på krogen en kväll, 4 veckor innan han skulle flytta till Japan för att plugga. Jag och min tjejkompis hamnade vid hans bord eftersom det var de enda platserna kvar på hela stället.

    Han berättade att han var ett stort fan av gitarristen Slash, varpå jag skulle försöka stila lite genom att säga: "Du har väl hört den där låten men, eh vad heter den, med Slash och han sångaren i Coldplay".
    Varpå min blivande utbrister. " Nej, vad coolt har de gjort en låt ihop".

    Därefter måste jag gå, eftersom jag ska med ett tåg, men han vill inte riktigt släppa mig utan följer mig hela vägen till stationen. När vi står där på perrongen så säger jag till honom: "Om du vill träffa mig igen så får du väl ta mitt nummer", vilket han gör, ringer mig en signal för att se att han tryckt rätt, och jag rusar ner i tunnelbanan och tänker att jag aldrig kommer träffa honom igen.

    Till saken hör att klanten står på perrongen, ska spara mitt nummer och lyckas trycka på delete istället, vilket innebär att han ägnar närmaste halvtimmen åt att springa runt hela T-centralen i Stockholm i panik för att hitta mig. Jag var redan långt därifrån.

    Själv hade jag egentligen aldrig tänkt höra av mig, eftersom jag inte hade nån lust att träffa nån som skulle flytta till andra sidan jorden inom ett par veckors tid. Men när jag sitter på nattbussen hem poppar låttiteln på låten vi pratat om upp i huvudet. Jag letar fram hans nummer i samtalslistan och smsar bara ett ord: "Promise", vilket är låttiteln.

    Det roliga i det hela? Chris Cornell som sjunger på det spåret är INTE sångare i bandet Coldplay. Jag hade försökt stila och blandat ihop Chris Martin och Chris Cornell.

    Uppenbarligen funkade det i alla fall. 6 månader senare lämnade han Tokyo för att leva med mig och nu har vi varit gifta i 3 månader :)

    Därför är Promise med Chris Cornell och Slash vår låt :)

  • Caledonia

    Vår låt är Snö av Laleh. Den kommer vi dansa första dansen till fast det är sen vår/tidig sommar

    Laleh är en av mina stora favoriter och sen jag hörde Snö för första gången har jag önskat att få spela den för "den rätte". När jag då träffade min m2b så förklarade jag det för honom och spelade den för honom (han hade aldrig riktigt lyssnat på Laleh). Han blev väldigt rörd och älskade låten från första stund.
    Två månader senare gick vi på en Laleh-konsert och när hon sjöng just den låten så fanns det ingen annan där än vi två och hon sjöng för bara oss... De släppte dessutom iväg ett 50-tal thailyktor under låten så det blev helt magiskt. 

  • CoolJen

    Vår låt är No one med Alicia Keys
    Den hade precis släppts och spelades frekvent i början när vi träffades.
    Texten stämde in på så mycket då det var väldigt struligt med hela 3 olika personer som på olika sätt inte var nöjda med att vi träffades.
    Om 7 veckor så gifter vi oss och jag har en tatuering på handleden med låtens titel.

  • izredam

    Nersprutad på andra långgatan med Björn Rosenström är vår låt.. Hur det gick till, ja det vet vi inte ens själva men nog är det vår låt alltid :)

  • amerika
    CarolinZ skrev 2013-08-22 21:19:34 följande:
    Hur vi fick vår låt är egentligen en ganska lång historia, men jag ska försöka göra den rättvisa.

    Jag och min (numera) man träffades ute på krogen en kväll, 4 veckor innan han skulle flytta till Japan för att plugga. Jag och min tjejkompis hamnade vid hans bord eftersom det var de enda platserna kvar på hela stället.

    Han berättade att han var ett stort fan av gitarristen Slash, varpå jag skulle försöka stila lite genom att säga: "Du har väl hört den där låten men, eh vad heter den, med Slash och han sångaren i Coldplay".
    Varpå min blivande utbrister. " Nej, vad coolt har de gjort en låt ihop".

    Därefter måste jag gå, eftersom jag ska med ett tåg, men han vill inte riktigt släppa mig utan följer mig hela vägen till stationen. När vi står där på perrongen så säger jag till honom: "Om du vill träffa mig igen så får du väl ta mitt nummer", vilket han gör, ringer mig en signal för att se att han tryckt rätt, och jag rusar ner i tunnelbanan och tänker att jag aldrig kommer träffa honom igen.

    Till saken hör att klanten står på perrongen, ska spara mitt nummer och lyckas trycka på delete istället, vilket innebär att han ägnar närmaste halvtimmen åt att springa runt hela T-centralen i Stockholm i panik för att hitta mig. Jag var redan långt därifrån.

    Själv hade jag egentligen aldrig tänkt höra av mig, eftersom jag inte hade nån lust att träffa nån som skulle flytta till andra sidan jorden inom ett par veckors tid. Men när jag sitter på nattbussen hem poppar låttiteln på låten vi pratat om upp i huvudet. Jag letar fram hans nummer i samtalslistan och smsar bara ett ord: "Promise", vilket är låttiteln.

    Det roliga i det hela? Chris Cornell som sjunger på det spåret är INTE sångare i bandet Coldplay. Jag hade försökt stila och blandat ihop Chris Martin och Chris Cornell.

    Uppenbarligen funkade det i alla fall. 6 månader senare lämnade han Tokyo för att leva med mig och nu har vi varit gifta i 3 månader :)

    Därför är Promise med Chris Cornell och Slash vår låt :)
    Nu fick jag gåshud igen..... åh vilken underbar berättelse!!
  • Lokesmamma

    Vi har egentligen två låtar Glad. Den första vi kallade för "vår" låt är Kent med Utan dina andetag. Anledningen är nog inte särskild speciell bara det att båda gillar Kent mycket och det är en fin låt. En kompis ska sjunga den på vårat bröllop och jag lär ju lipa när hon gör det Glad.  Jag sjöng även den för min yngsta son när han var bebis och inte kunde sova, då blev han lugn. Men den låten som verkligen är vår låt är Coldplay med Fix you. Det började med att jag lyssnade mycket på den när jag var gravid med mitt första barn, jag var rädd inför förlossningen och den gjorde mig lugn. Min sambo började också lyssna och gillde den mer och mer. Till saken hör den att jag har varit med om tråkigheter i mitt liv och mådde väldigt dåligt innan jag träffade min sambo. Om jag inte hade träffat honom vid den tidpunkten som jag gjorde är jag tveksam till att jag ens skulle vara i livet idag. Sista raden i låttexten är And I will try to fix you, så han är helt enkelt den som fixade ihop migGlad.

    Men nu över till något annat. Jag har tänkt oerhört mycket på den här låten till våran vigsel. Jag har hittat på spotify en synfoniorkester som gör den här låten otroligt vacker. Min dröm hade varit att han står vid vigselplatsen och jag kommer gåendes till den här låten, det ska naturligtvis vara en överraskning vilken låt som spelas. Tror ni det hade funkat? Eller kan han vara så nervös så han inte fattar vilken låt som spelas? Det ska vara en borgerlig utomhusvigsel. 
     

  • Hobevi

    Vår låt är wake up av coheed and cambria. När jag och min sambo bara va "vänner" hade han den som ringsignal när jag ringde för att han tyckte det var en fin låt som passade in på en fin tjej. När jag fick känslor för honom så spelade jag in den när jag sjöng och skickade som ett mms till honom Så den har följt med oss under många år. Älskar den låten!


  • Plättis
    Lokesmamma skrev 2013-08-23 10:00:10 följande:
    Men nu över till något annat. Jag har tänkt oerhört mycket på den här låten till våran vigsel. Jag har hittat på spotify en synfoniorkester som gör den här låten otroligt vacker. Min dröm hade varit att han står vid vigselplatsen och jag kommer gåendes till den här låten, det ska naturligtvis vara en överraskning vilken låt som spelas. Tror ni det hade funkat? Eller kan han vara så nervös så han inte fattar vilken låt som spelas? Det ska vara en borgerlig utomhusvigsel. 
    Det kan säkert funka, men jag tror att scenariot där han är så nervös att han inte fattar är mest troligt. Åtminstone hade jag reagerat så, och min sambo helt definitivt Skrattande Men det går ju berätta det för honom senare. "Han var så nervös att han inte hörde musiken" är ju något man kan prata om flera bröllopsdagar framöver!
  • shajans
    Red Lion skrev 2013-08-22 21:00:43 följande:
    Hahaha, vad roligt! Vilken lurig kille du har ;) 

    "Vår låt"  är , i den mån vi har nån,  "You can never hold back spring" med Tom Waits. Vet inte riktigt varför, men vi båda gillar den och sen hade vi den som ingångslåt på bröllopet, så nu är den väl det iallafall...
    Hehe jaa jag har ju det. och jag älskar det!
Svar på tråden Vilken är ER låt?