• 0Carina0

Inte traditionell brudklänning? Visa mig ;-)

Vi planerar bröllop i juni 2014 och jag är ute efter en icke-traditionell brudklänning som ändå ser ut som en brudklänning... fattar ni? Jag älskar spets och lite gammaldags känsla. Men vill absolut inte ha en marängtårta, sweetheart-neckline eller puffellipuff.Ni som haft lite annorlunda klänningar, har ni möjlighet att visa bild vore jag väldigt glag. Har inte hittat min drömklänning ännu men har några favoriter (men som ändå inte känns helt 100)    

• Svar på tråden Inte traditionell brudklänning? Visa mig ;-)
  • Chicita

På semester så jag kan inte visa några bilder härifrån. Men jag hade en klänning sydd efter medeltida förlaga. Med stora klockärmar...
    Men vi gick på traditionella färger så jag kände mig ju ändå som en brud.
    kan försöka komma ihåg att visa sen om du inte kan hitta artikeln på BT om vårt medeltidsbröllop där man kan se klänningen... 

• Junibrud2014

Här har ni min klänning som är på väg hem till mig, vintage från 50-talet som enligt säljaren ska vara i perfekt skick. Köpt på Etsy för ynka 2100:- inklusive frakt (det var rea). Vi ska ha ett litet trädgårdsbröllop och den känns alldeles perfekt i sammanhanget, ett stort släp hade blivit smutsigt och omständigt plus att jag älskar retro och vintage. Jag har ett par urfina skor som jag köpe till bröllopeet men jag är mer och mer inne på att vara barfota faktiskt! :)  

• Chicita

Har inte kommit hem än, men hittade en bild.
    Dekorbanden på min klänning är gröna också...

• Alyllyra

Vet inte om den är så annorlunda direkt... Men det är spets, ingen sweet heart, inge puffelipuff eller marängtårta. Har tyvärr ingen bild på mig i den, men jag var och provade den idag för att lägga upp den, så snart så får jag ta hem den!

• 0Carina0

Åh vad kul att se, tack så mycket för att ni delar med mig.Får lite inspiration till min egen drömklänning (som jag alltså inte riktigt vet hur den ser ut ännu )Fler?  

• Charli

Hej, Var beställde du din alfredo angelo klänning? /Lotta

• newyorkbruden

Jag är tyvär världens mest otekniska människa, fattar inte hur jag lägger upp bilder:) ska lära mig... Vill trots det tipsa om en mkt vacker och lite annorlunda brudklänning, Blue By Enzoani, Elkedra. Den har jag köpt!
    Lycka till i ditt letande:)

• Alyllyra
    Charli skrev 2013-08-11 00:21:18 följande:
    Hej, Var beställde du din alfredo angelo klänning? /Lotta
    Jag köpte den på Little Fairies i Hägersten utanför Stockholm. Jag hade otrolig tur när jag frågade att de skulle träffa återförsäljaren samma helg och kunde låna in just den modellen för mig att prova, eftersom de inte hade den i butiken i  vanliga fall. Så jag fick prova, älskade den och köpte den
Svar på tråden Inte traditionell brudklänning? Visa mig ;-)