• Sskbru­d
    Äldre 29 Jul 23:39
    2464 visningar
    9 svar
    9
    2464

    Råd ang syster viga oss

    Vi ska gifta oss borgerligt på ett slott. Exklusivt men litet. Endast 12 gäster. Vad anser ni om att min (brudens) syster viger oss då hon är borgerlig vigselförättare. Sant väldigt duktig på de hon gör. Personligt , romantiskt och ger minst 100% för att Göra det personligt. Men känns samtidigt lite konstig kanske?? Är så dubbel. Men svprt att hitta en bra borgerlig som kan viga oss också. Vill att allt ska bli perfekt och att vigseln ska bli väldigt speciell oxh Precis som vi vill ha den. Gärna tips och råd angående Detta. Hade ni kunnat tänka er eran syster eller inte?? Stort tack på förhand:)

  • Svar på tråden Råd ang syster viga oss
  • Äldre 29 Jul 23:53
    #1

    Jag vet inte vad jag kan ge för tips eller råd, då vad du/ni känner är vad du/ni känner och det kan nog vara väldigt svårt för någon annan att ändra på det. Jag kan dock dela med mig av hur jag hade resonerat, och jag hade hemskt gärna haft min, eller makens, syster (eller annan närstående familjemedlem/vän) som vigselförrättare :) Det skulle för mig kännas betydligt bättre än en okänd utomstående som det är i majoriteten av fallen annars.

    Vad säger din syster? Vill hon viga er?


  • Sskbru­d
    Äldre 30 Jul 00:11
    #2

    Tack för ditt svar! Inners inne i hjärtat känns de rätt för oss stt hon viger oss. Tror hon skulle bli så glad och verkligen Känna att de va en stor ära. De märks att hon redan är så glad för vår skull. Och vet bara förra veckan vigde hon fyra par så hon är väldigt Populär och duktig på de hon gör också. Och de skulle ju bli extra speciellt eftersom som hon är så nära oss. Väldigt personligt , fint och perfekt. Undrar om ngn annan här haft nära släkting som vigt er?

  • Äldre 30 Jul 00:13
    #3

    Om det känns bra för er och hon vill, så tycker jag definitivt att hon ska viga er :)


  • Äldre 30 Jul 01:28
    #4

    Jag tycker det låter jättefint, skulle gärna haft nån nära att viga oss om det funnits nån (inget fel på vigselförrättaren vi hade dock) :)
    Om det känns rätt så kör! 

  • Äldre 30 Jul 07:16
    #5

    om ni och hon tycker det skulle kännas rätt och vackert så kör på! :D

  • Sskbru­d
    Äldre 30 Jul 10:55
    #6

    Tack :) ska prata med henne tror jag! Skulle verkligen speciellt:) ingen här som gift sig borgerligt på nolhaga slott, alingsås?

  • Äldre 30 Jul 14:47
    #7

    Nu ska inte jag gifta mej borgligt men min mamma håller på och utbildar sig till pastor, och hon har redan sagt att hon skulle vilja viga oss... Eller att hon skulle bli glad om hon får... Men jag blir så här att jag vet redan att mamma kommer lipa på bröllopet. Om hon skulle viga oss så skulle hon naturligt vis vara proffisionell under vigseln, det tvivlar jag inte på... Men jag vill liksom att hon ska få lipa! Jag vill kunna snegla ner på mamma i kyrkbänken och se henne så där i glädjetårar! Kanske kan låta knasigt.. Men det är så jag tänker nu!

  • Alvsti­na
    Äldre 30 Jul 23:43
    #8

    Jag tror att din syster skulle bli jätteglad av frågan. Min moster ska viga mig och min sambo. Hon har vigt mina föräldrar och alla sina syskon förresten nu när jag tänker efter.. samt sin egen son och hans fru. 

    För min del känns det så bra att det är en person som jag känner och som jag tycker om :)

    Följ magkänslan. 

  • Sskbru­d
    Äldre 31 Jul 00:32
    #9

    Tack allihop! Blir nog så att jag och blivande maken åker med en flaska rosa bubbel till syrran och frågar Inom snar framtid:) känns väldigt bra och våran magkänsla är att hon kommer förgylla våran dag och göra den helt fantastisk:)

Svar på tråden Råd ang syster viga oss