Inlägg från: jeanettejohansson |Visa alla inlägg
  • jeanettejohansson

Varför är man så negativa till äktenskapet och kärleken?

Jag har inte upplevt det så. Kanske för att många av våra vänner redan är gifta och vi knappt känner nån som är skild :)Alla blev väldigt glada och tyckte enbart att det var kul!  Antagligen så såg dom att det var det naturliga steget efter husköp och innan barnverkstad.Kanske beror det på vilka man umgås med. Umgås man med många singlar, skilda eller unga människor så kanske deras syn är annorlunda på äktenskapet än de lyckligt giftas syn.Njut av att planera bröllop och lyssna inte på dom negativa     

• jeanettejohansson

Jag läste lite statestik på statistiska centralbyrån. Glädjande nog så upptäckte jag att dom som gifter sig när dom är 30 år har mkt högre chans att hålla ihop än dom som gifter sig tidigare (innan 27år är statestiken bara sorglig).Så nu känner jag mig glad över att vara en "gammal" brud ;) Men Statestik är ju bara statestik! Om man gifter sig när man är 25 år så kan det ju gå bra iallafall :) Några par håller ju iallafall så om det känns rätt så ska man ju inte avstå bara för att statestiken är emot en :)  Samma sak med skilsmässostatestiken.. Beslutet om skilsmässa är ju faktiskt något varje par bestämmer själv.   

Svar på tråden Varför är man så negativa till äktenskapet och kärleken?