• Äldre 18 Jul 17:10
    18667 visningar
    17 svar
    17
    18667

    Vad är rimligt att betala servitriserna på bröllopet?

    Hej :)
    Jag tycker  att 100:- i timmen för en erfaren utbildad servitris att jobba 13 timmar i streck utan rast , samt att jobba natt är väldigt lite ! Jag har jobbat med att servera på större fester och bröllop flertalet gånger och då har det inkusive ob tillägg aldrig blivit mindre än 150:- i timmen efter skatt. Och då bör de tilläggas att jag inte är utbildad i detta. Att servera på bröllop är slitigt jobb , är dem dessutom bara 2 st så kommer dem få jobba rejält, beror såklart på hur många ni är på festen :)

    När jag serverat på bröllop så har vi varit minst 7 st vid bordsservering för 60 pers och minst 4-5 vid buffe . Och då har vi ändå haft väldigt mycket att göra hela kvällen :)

    Så mellan 150-200 :- i timmen tycker jag en rättvis lön :)

  • Äldre 18 Jul 22:21
    #17
    Hanna78 skrev 2013-07-18 18:26:32 följande:
    Inser att folk är snåla som fan. Klänningar och tårta kan ni minsann lägga pengar på men att betala ordentligt till de som ska ordna så att festen flyter hela kvällen vill ni inte göra... Det är jag som ska jobba på bröllopet, och jag funderade på vad folk var beredda att betala. Vi kommer att kräva minst 150 kr/timmen plus milersättning. Vi offrar en lördagkväll mitt i sommaren, plus att söndagen blir ren återhämtningsdag. Passet är låååångt, på fötterna hela tiden, fix innan, servera champagne innan middag, fem rätter bordsservering, kaffe och tårtbuffe och sen ska vi rodda baren fram till 02:00. Och ni tycker 100 kr timme är lagom... Snåla jävlar.
    Hej :)

    Varför denna enormt otrevliga ton i ditt inlägg ? Nästan alla som skrivit i denna tråd hittils har ju faktiskt haft samma åsikt som du . Är enbart två stycken som tyckt annat. Och man kan inte komma till ett disskusionsforum och tro att alla ska ha samma åsikt som du och att alla bara ska hålla med  , så fungerar de tyvärr inte . Alla har olika åsikter och de är inge fel med de , så länge man respekterar varandras olika åsikter .

    Du riktar dig till alla i denna tråd och kallar oss " snåla som fan " och " snåla jävlar " . Att sedan komma och påstå att vi lägger mycket pengar på tårta och klänning men inte på personal, vad vet du om de. Så vitt jag vet så känner du ingen av oss som svarar i denna tråd och har därmed ingen aning om våra prioriteringar i livet . Så att du slänger ur dig en massa falska anklagelser som du inte vet nåt om är ju bara löjligt . De var du som startade en tråd och bad om råd , då får du också vara öppen och ta att folk tycker olika .

    Om det är så hemskt att servera på ett bröllop som du tydligen verkar tycka så tacka nej då . Att jobba ska vara roligt . Jag har jobbat på stora fester och bröllop flertalet gånger och visst är de slitet men också väldigt roligt :)
Svar på tråden Vad är rimligt att betala servitriserna på bröllopet?