• Luci

Hjälp mig hitta brudklänning?

Jag har en ganska klar bild hur jag vill att den ska se ut. Det svåra är att hitta den och att den inte kostar 50,000 eller något i den stilen. 

Dessa detaljer söker jag:

- Massa spets
    - Låååååångt släp
    - Knappar i ryggen eller öppen rygg.

Ge mig gärna tips :) 

• Svar på tråden Hjälp mig hitta brudklänning?
  • Luci
    daniiel skrev 2013-07-15 23:42:01 följande:
    Ja, det här med brudklänning är svårt. Speciellt om man väldigt specifikt vet vad man vill ha, det kan lika ofta vara en begränsning som att det underlättar.

Men du vill köpa en klänning i butik? Vad har du för budget?
    Jag kan tänka mig beställa en kina klänning eller på ebay eller var som men jag vill prova något i samma stil först.

Jag vill helst inte betala mer än 5000 men man vet aldrig. Ibland får man göra undantag ;) 
  • FruForsmark

Hej, vet inte vart du bor men Garamaj i Stockholm är bra på spets och har mycket i sjöljungfrumodeller. Deras klänningar kostar lite men de kan ju ha äldre kollektioner. Tror de har en hel del klänningar i sitt galleri på sin hemsida.

• Luci
    FruForsmark skrev 2013-07-16 10:47:03 följande:
    Hej, vet inte vart du bor men Garamaj i Stockholm är bra på spets och har mycket i sjöljungfrumodeller. Deras klänningar kostar lite men de kan ju ha äldre kollektioner. Tror de har en hel del klänningar i sitt galleri på sin hemsida.
    Tack ska kolla :)
  • daniiel
    Luci skrev 2013-07-16 09:05:20 följande:
    Jag kan tänka mig beställa en kina klänning eller på ebay eller var som men jag vill prova något i samma stil först.

Jag vill helst inte betala mer än 5000 men man vet aldrig. Ibland får man göra undantag ;) 
    Om du kan tänka dig en kinaklänning, så rekommenderar jag www.landybridal.co Lite dyrare, men du kommer ändå inte över 5000kr. Där kan du själv göra ändringar på klänningar, så hittar du en klänning du tycker om, så kan du välja att få längre släp på den eller liknande. Då behöver du inte hitta en klänning som är exakt det du vill ha. Man kan också välja överdelen från en klänning och kjolen från en annan osv.

Det är ju bara att gå in i en brudbutik innan och pröva en klänning i samma modell.
  • Luci
    daniiel skrev 2013-07-16 11:43:32 följande:
    Om du kan tänka dig en kinaklänning, så rekommenderar jag www.landybridal.co Lite dyrare, men du kommer ändå inte över 5000kr. Där kan du själv göra ändringar på klänningar, så hittar du en klänning du tycker om, så kan du välja att få längre släp på den eller liknande. Då behöver du inte hitta en klänning som är exakt det du vill ha. Man kan också välja överdelen från en klänning och kjolen från en annan osv.

Det är ju bara att gå in i en brudbutik innan och pröva en klänning i samma modell.
    Tack så mycket för tipset, ska genast kolla!
  • daniiel
    Luci skrev 2013-07-16 11:46:31 följande:
    Tack så mycket för tipset, ska genast kolla!
    Man kan även skicka in bilder på klänningar, så man är inte begränsad av deras eget sortiment :)

Tyvärr tror jag att det kommer bli väldigt svårt för dig att hitta vad du söker, om du inte lyckas gräva fram en reaklänning, begagnad klänning eller beställer en sk. kinaklänning.
  • Luci
    daniiel skrev 2013-07-16 11:53:57 följande:
    Man kan även skicka in bilder på klänningar, så man är inte begränsad av deras eget sortiment :)

Tyvärr tror jag att det kommer bli väldigt svårt för dig att hitta vad du söker, om du inte lyckas gräva fram en reaklänning, begagnad klänning eller beställer en sk. kinaklänning.
    Jag kan tänka mig både kina, och begagnad men svårt att veta vad man ska söka på bara.
  • daniiel

Jo, nu är det så att det allt som oftast är en massa pärlor och paljetter på klänningarna (även om det inte alltid syns så tydligt), så vill du inte ha det, måste du vara noga med att skriva det också!

• Ria85

Hejsan!

Jag har precis gift mig (borgerligt) men ska ha den stora bröllopsfesten i Indonesien i september. Jag har planerat allt själv från ring, skor, klänning till minsta detaljer. Vill du ha hjälp med bröllopsklänningen, ringar elr allt möjligt som rör brölloppet, får du gärna ta kontakt med mig. Jag är ingen wedding planer, bara en tjej som tycker att det är roligt att planera bröllop, då jag har även hjälpt kompisar med deras bröllopsplaneringar. Det kostar inget, och jag kan dela med mig bästa tips inför den stora dagen.

Mvh/ Ria

Svar på tråden Hjälp mig hitta brudklänning?