• Luci

Hjälp mig hitta brudklänning?

Jag har en ganska klar bild hur jag vill att den ska se ut. Det svåra är att hitta den och att den inte kostar 50,000 eller något i den stilen. 

Dessa detaljer söker jag:

- Massa spets
    - Låååååångt släp
    - Knappar i ryggen eller öppen rygg.

Ge mig gärna tips :) 

• Svar på tråden Hjälp mig hitta brudklänning?
  • Grodprinsens brud

Jag har en ute på köp och sälj här. Släpet är inte jäääättelångt men är ändock ett släp... Knappar över en dold dragkedja i ryggen. 

• kitkät

Min brudklänning, som jag ska bära på vår bröllopsdag den 27 sept., har allt det du beskriver och kostar 11,000 kr på White Birds i Stockholm! 
    Den är fantastiskt fin! Mycket finare i verkligheten dessutom Glad
    Släpet är lite längre i verkligheten, på bilden ser den kortare ut. 

• daniiel

Axelband, ärmar eller axelbandslös? Modell/siluett? Helt i spets? Köpa i butik?

Har du några inspirationsbilder? Alltså det behöver inte vara på en hel klänning, utan kan vara en rygg, en överdel, en kjol, ett släp osv.

• Luci

Jag funderar på en sjöjungrukjol med släp. Häre kommer några bilder, återkommer med fler bilder imorgon när jag kan sitta vid andra datorn som är upptagen av min kille just nu :)

• daniiel

Vad är det du gillar med respektive klänning ovan? Är det släpet? Ryggen? Spetsen? Vad är det du inte gillar med dom klänningarna?

Modellen verkar du åtminstone ha klart för dig och det är alltid något :)

• Luci
    daniiel skrev 2013-07-15 22:24:49 följande:
    Vad är det du gillar med respektive klänning ovan? Är det släpet? Ryggen? Spetsen? Vad är det du inte gillar med dom klänningarna?

Modellen verkar du åtminstone ha klart för dig och det är alltid något :)
    Jag har svårt att hitta en med fint detaljerad rygg som samtidigt har långt släp. Vissa hittar jag bara som bild på google. Lite svårt att hitta vad vissa modeller heter och vad priset ligger på.

Knappar eller öppen rygg som bild 1 tycker jag är jättesnyggt!

bild 2 hade jag velat att de gjort helt i spets.

bild 3, ser lite slarvigt ut i slutet av kjolen på golvet.

bild 4, kanske inte vill ha den så olika linjer vid rumpan utan mer lika bredd.

bild 5.underbar rygg!såna knappar gillar jag.

bild 6. fin bak men har ingen aning om hur den ser ut fram.
  • daniiel

Ja, det här med brudklänning är svårt. Speciellt om man väldigt specifikt vet vad man vill ha, det kan lika ofta vara en begränsning som att det underlättar.

Men du vill köpa en klänning i butik? Vad har du för budget?

Svar på tråden Hjälp mig hitta brudklänning?