• Äldre 7 Jul 21:55
    8987 visningar
    37 svar
    37
    8987

    Juni 2014

    Någon mer än jag och min b2b som valt Juni 2014? ;)

  • Svar på tråden Juni 2014
  • Äldre 22 Jul 14:59
    #21
    MatildahjärtaKevin skrev 2013-07-20 21:30:58 följande:
    Börjar kännas bättre med lokal nu. Har varit och kollat på Nygårds värdhus i Täby, mycket vackert hus från 1902 där man kan ha vigselnbåde ute och om värdet tvingar en, inne. Är en krögare som hyr ut med mat och dryck. Vi har höjt budgeten något för att få det vi vill men kanske får vi också minska ned några gäster också. 

    Ska också ut och kolla Siggesta gård på Värmdö på tisdag. Alltid bra att kunna jämföra med något.

    Vill bara ha lokalen klar så att jag kan börja pyssla med lite smått och gott.  
    Allt brukar bli bra tillslut :)

    vi har delade åsikter om gäster, fotograf och ditten och datten men man får tänka på att det bara är EN dag. Om ni känner andra som gift sig. Fråga dem om de har några tips. Vi åkte hem till min bror och hans fru. fick massa tidningar och kopior på progtam mm. Jätte bra med inspiration! 
  • Äldre 23 Jul 15:35
    #22

    Vi gifter oss 21 juni 2014. Kanske inte det bästa dagen efter midsommar, men det är vår 10 års dag så det känns lite speciellt :)

    Det blir en borgeligvigsel utomhus.
    Platsen är inte riktigt bestämd ännu, men vi ska på ett möte om ett par veckor på ett ställe som vi ev. vill vara på. Vi vill gärna ha vigseln och festen på samma ställe.

    Någon kanske har något tips på bra ställe omkring Norrköping?

  • Äldre 28 Jul 08:34
    #23

    Vi gifter oss också 14 juni 2014. Vi ska ha ett pyttelitet skärgårdsbröllop med cirka 15 gäster, i kyrka vid vattnet och sedan middagen i vår sommarstuga. För detta har vi en budget på ca 35 000 kr.

  • Äldre 28 Jul 16:55
    #24
    Tulpanvinter skrev 2013-07-28 08:34:57 följande:
    Vi gifter oss också 14 juni 2014. Vi ska ha ett pyttelitet skärgårdsbröllop med cirka 15 gäster, i kyrka vid vattnet och sedan middagen i vår sommarstuga. För detta har vi en budget på ca 35 000 kr.
    vad mysigt det låter :)
  • Äldre 9 Aug 17:24
    #25

    Hej! Jag hoppar också in här :) Vi ska gifta oss den 28 juni 2014 i Farhult utanför Höganäs. Vi kommer att bli ca 60 personer och räknar med att det kommer kosta ca 80000 kr inkl. resa. Vi ha kommit ganska långt i planeringen, eller i alla fall klarat av några av de stora posterna.
    Kyrka och festlokal är bokade, gästlistan nästan klar, fotograf är bokad, ring är beställd och har köpt min klänning idag. Gud vad jag älskar min klänning! Hade aldrig trott att jag skulle ha något så fint på mig :)
    Det känns skönt att vara ute i så god tid så att man kan ta det lugnt med planeringen och göra lite då och då, för att man tycket det är skoj och inte för att man måste :) Har även börjat göra lite inbjudningskort.

  • Theli5­04
    Äldre 11 Aug 18:44
    #26

    21 juni 2014 :)

  • Äldre 12 Aug 14:43
    #27

    Lollo92: Vad kul att du hittat din drömklänning, lägg upp en bild så vi får se! Har med beställt min ring nu, har spanat in den länge och nu när vi var på semester så hittade jag den med 20% rabatt, så passade på! Det jobbiga blir väl att vänta till nästa sommar innan jag får använda den ;)

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 13 Aug 19:06
    #28

    vi ska också gifta oss i juni var det tänkt, hade först bokat midsommarafton men har nu tänkt om och ska försöka boka den 28/6 istället *håller tummarna att det finns ledigt*

  • Äldre 27 Aug 09:02
    #29

    Här är en till! 6:e juni gifter vi oss, i en ort 30 mil hemmifrån. Ivrig som jag är har vi redan skickat ut Save the Date-korten som jag pysslade ihop själv. Vi har bjudit 60 personer. Klänninen är faktist också redan klar, 2000 kr på Blocket Jättefin! Vi ska ha buffe. Räknar med att allt som allt går kalaset på ca 40000-50000 kr

  • blivan­defors­mark
    Äldre 28 Aug 21:23
    #30

    Kyrkan är bokad och jag har hittat de perfekta inbjudningskorten.

    Det enda som saknas nu rent praktiskt är en festlokal helst med mat. Det är dock lite svårt då bröllopet ska hållas  i Bålsta. Utbudet är lite begränsat där om man nu inte väljer herrgårdar. Vilket också är svårt då de är så otroligt dyra.

    Sedan väntar roliga provningar av brudklänningar och pyssel. Dock känns det lite som om jag inte hinner med allt som jag vill göra just nu. Har köpt ett hus och bara väntar på att få flytta, vilket är ett stort arbete i sig.

    Men jag är glad! Det närmar sig  och det känns så bra!! 

  • nötska­let
    Äldre 28 Aug 21:55
    #31

    Helloj, hänger på här! :)
    Jag och min sambo planerar bröllop till 7 juni nästa år, helt galet kul! Hittills har vi köpt min underbara förlovningsring, eftersom min sambo har bestämt sig för att vara lite gullig och fria på riktigt, alltså överraska och gå ner på knä, så ligger ringen gömd någonstans här hemma ;)
    Jag har även lyckats inhandla min brudklänning, vi skulle gå in och "fönstershoppa" lite i en liten lokal butik, såklart så hittade jag rätt klänning direkt!

    Vi kommer gifta oss borgerligt ute på en ö i stockholms skärgård, med 4 nära vänner som vittnen och sen ha en bröllopsfest för släkt och vänner helgen efter. Har räknat ut att budgeten borde ligga på ca 35.000, exklusive resa och ringar, alltså sparar vi för 50.000 eftersom vi känner oss själva :P

    Sen har jag ju börjat fundera på alla möjliga detaljer till festen, som färgtema, mat, inbjudningar osv, och bröllopstorget är helt fantastiskt för att få inspiration! :D

  • Äldre 19 Oct 16:14
    #32

    Midsommarbröllop blir det får våran del. 20 juni 2014. 

    Mycket är redan bokat, så som kyrka, lokal (preliminärbokad), frisör, klänning inhandlad, kostym inhandlad, skor till oss båda.  

  • Äldre 19 Oct 16:37
    #33

    Vi gifter oss också den 14 Juni, 2014.
     

  • Äldre 19 Feb 22:16
    #34

    Hej hej! Jag hoppar in här, vi ska gifta oss den 14 juni 😄 Än så länge är kyrka, präst, solist, festlokal, liveband, fotograf, klänning och skor till mig klart. Jag vet hur jag vill att buketten ska se ut, vilken typ av buffe vi ska ha, gästlistan är nästan helt klar och inbjudningskorten är klara att skrivas ut och skickas iväg. Vi har fått offerter på maten, ringarna, och musiker till kyrkan, men hjälp vad kostnaderna sticker iväg... Och jag är så rädd för att glömma något viktigt att jag börjat drömma mardrömmar om allt som kan gå fel. Jag skulle behöva göra någon sorts tidsplan för när allt ska fixas för att få lite mer grepp om vad som är kvar att göra och för att inte glömma något 😳

  • Mathil­datige­r
    Äldre 20 Feb 12:53
    #35

    Vi ska också gifta oss den 14 juni.
    Det här är vad vi gjort hittills:


    bestämt datum och tid, samt vilken typ av fest vi vill ha bestämt vigselplats utomhus och bokat alternativ om det är dåligt väder bokat vigselförrättare bokat fotograf bokat festlokal bestämt mat och dryck valt toastmaster som även sagt ja Glad beställt ring beställt skor skrivit gästlista skickat ut inbjudningskorten börjat sy på brudklänningen bestämt vad min fästman ska ha på sig (smoking han redan har)
    Kvar att göra:
    boka DJ, festlokalen fixar kontakten, vi behöver bara bekräfta boka frisör och make-up beställa bukett beställa tårtor, kommer vi göra från Ica Maxi skicka in hinderprövning- och namnändringspapper planera vigselinnehåll
    Phu, vad har vi glömt? Glad
  • Äldre 24 Feb 22:04
    #36

    Vi ska också gifta oss 14 juni. Bestämde vi för två veckor sedan ☺️ På Skansens drop in-bröllop.

  • Äldre 24 Feb 22:07
    #37

    Tänkte tipsa om en suverän bröllopsfotograf som fotade min väninnas dotters bröllop! emmawatsonphotography.com kan ni se hennes bilder! Underbara

Svar på tråden Juni 2014