• nosskire

Lilly brudklänning, storlek?

Någon som vet hur Lillys brudklänningar är i storlek? Har hittat en jag fastnade för direkt, men har lite svårt med storleken. Är själv ganska kort, 163cm och har normalt storlek small på kläder (34/36).

• Svar på tråden Lilly brudklänning, storlek?
  • nosskire

daniiel skrev 2013-07-05 11:53:24 följande:Dom brukar överlag vara lite stora i storleken och många kan ha en storlek mindre än normalt. Är du en 34/36, så skulle jag satsat på en 34, speciellt om det är en klänning med snörning. Har du kollat i deras storleksguide? www.lilly.dk/Default.aspx, jag gav måtten även till en på kundtjänst där, och hon tyckte att jag skulle ta en 38 (!).

• nosskire

Har också hört tidigare att de ska vara stora. Det är snörning baktill, så kanske en 36 skulle bli bäst. Hmm.. för 38 kändes som alldeles för stort för mig.

• Hoffsennanen Tottoplex

Jag är en 38 ca i vanliga kläder. Och alla brudklänningar jag provade var 36:or. Så även Lilly. Den satt som en smäck på mig!

• sommaren13

Jag har en strl 34 i min lillyklänning, men skulle nog behövt en 36...men jag har rätt bred rygg. Ska ta min till en sömmerska idag och se om det finns nån sömnsmån att släppa ut den lite på. Jag har även köpt en bredare ryggplatta då den som satt i var lite väl smal, men som sagt jag har en lite bredare rygg.... 
    Så här ser min ut:

• Hoffsennanen Tottoplex

Ja jag har en ganska smal rygg...mer höfter

Svar på tråden Lilly brudklänning, storlek?