Inlägg från: Milli |Visa alla inlägg
  • Milli

    14 juni 2014

    Wiheee nu har jag även beställt bröllopsklänning Hade inte tänkt beställa en på flera månader men nu såg jag en till superbilligt pris (totalt 760kr ink underkjol och frakt) och de fanns bara 2 kvar så kunde inte stå emot när de dessutom var sååå billigt :) Bara hoppas att den ser ut som på bilden och att den passar när de väl är dags :)

  • Milli

    Glömde visst lägga upp bilden på klänningen jag köpte för totalt 760kr med underkjol och frakt.. Givetvis helt ny :)


  • Milli

    Tack vilken tur du hade med din klänning :) håller tummarna för att jag har samma tur..

  • Milli

    Vad coolt de var med så många färger =)

    Våra färger är vit, rosa och silver :) 

  • Milli

    Hur går de för er? Hur långt har ni kommit i planewringen?



    De bästa med tråkigt väder är att man kan pyssla med gott samvete, dock är de glitter i hela huset av någon anledning ;) Har alltså gjort dessa bokstäver, håller även på med egna värmeljushållare och så har jag sytt sammanlagt 13 stolsöverdrag nu :) Går sakta framåt :)


    Så här ser min samling inför bröllopet ut, alla de kartongerna är fyllda med saker till bröllopet =) Ska iväg och hämta ännu ett paket idag så de spörs väl om de får plats i någon låda eller om man ska börja i en ny banankartong..  I den bruna stapeln ligger bordsarrangemangen, 14st..
  • Milli
    MimmiKGA skrev 2013-10-21 06:30:30 följande:
    Hej hej! Jag är ny här i forumet men kände att jag passade in i den här tråden eftersom vi också planerar att gifta oss den 14 juni nästa år :) Än så länge har vi bokat kyrka, präst, festlokal och färgerna kommer gå i mjuka, neutrala pasteller, ljust puderrosa, nude och kanske lite inslag av ljust blå och grönt :) Jag hade en väldigt tydlig bild av hur jag ville att min klänning skulle se ut och har surfat runt efter den som en galning utan resultat... Men när jag åkte till en butik med brudklänningar hemma i sverige så provade jag en snarlik och blev visad en från en katalog som såg ut exakt som jag föreställt mig, svindyr givetvis. Men eftersom jag skulle åka på semester till usa så kollade jag upp priset på den här (är i usa just nu) och det är ca 6000 kr billigare än i sverige. Ringde runt till varenda bridal shop här omkring och frågade om de hade min klänning på lager men ingen hade den hemma men alla kunde beställa med leveranstid på 8-12 veckor (långt efter att jag redan åkt hem) tillslut chansade jag och åkte själv till en av butikerna ändå för att prova lite och få inspiration och döm om min förvåning när jag den första klänningen jag fäster blicken på i butiken är "min" klänning, fast än de just sagt att de inte hade den hemma. Slog till direkt och köpte den, den är helt perfekt och behöver bara sys in lite när dagen D närmar sig :D Nu när jag ändå är i usa så passar jag på att kolla på bodsdekorationer, små påsar för ris, placeringkort, material till inbjudningar osv... Allt sånt är så himla mycket billigare här men jag lär ju få betala en massa extra för övervikten på bagaget hem så det kanske går på ett ut ;)
    Hej, men vilken himla tur du hade med klänningen :) Vad roligt att du hitta den tillslut! Har du någon bild att visa? Åh vad roligt att vara i usa =) Jag har beställt typ allt till bröllopet genom ebay från usa och även kina och många av grejerna är typ 10 gånger billigare (t.o.m med frakt inräknat) mot vad de kostar i sverige..! Några exempel på prisskillnader på saker jag köpt är: rosblad 200st betala jag 14kr för med frakt (i sverige kosta samma antal 135kr + frakt), blomkorg till barnen betala jag 40kr inkl frakt och i sverige kosta exakt samma 400kr plus frakt, 2000 diamanter kostar 69kr plus frakt i sverige och jag har beställt 11000 diamanter på ebay och betala 80kr inkl frakt. Så jag förstår verkligen att du köper på dig saker när du är där men annars kan jag tipsa om ebay när du kommer hem :)) Har nog handlat på ebay för 50000 iaf på de 10 år jag varit medlem, men oj vad mycket man sparat.. Manen renoverar amerikanare så de har blivit en hel del såna saker köpta där också då de är minst hälften så billigare som i sverige, oftast mer också :)  
  • Milli
    snartfrueriksson88 skrev 2013-10-24 20:34:43 följande:
    Kom på de här med alkoholen. Hur ska man kyla ner den? kylskåpet är för litet :/ Har precis köpt knoppalakan som vi ska ha som stolsöverdrag o på borden.
    Vi har turen att de har 3 kylskåp i den lokal vi hyrt och även en bar där de finns två halvkylar under. Perfekt för alkohol :) Men du har ingen halvkyl eller kan köpa billigt för att ta dit då?

    Jag har också köpt alla knoppalakan, 60 st. Jag syr stolsöverdrag och får nästan 2 på ett lakan. Syr du eller knyter du bara dom över stolen? Jag har iaf sytt klart 31st hitills, är "bara" 69kvar (om de inte kommer fler..) 
  • Milli
    MsThezzizen skrev 2013-10-25 22:15:00 följande:
    Hur syr du dem. Vi är i startgroparna för det också nu..
    Denna bilden har jag hittat här på forumet och förklara väldigt enkelt hur man gör :) Hoppas du får till det. Hur många ska du göra? Jag har som sagt kommit till 31 och har redan börjat tröttna (ska göra 100) men samtidigt så tycker jag de blir så mycket finare med "riktiga" stolsöverdrag än knytna lakan över en stol.. :)

  • Milli
    snartfrueriksson88 skrev 2013-10-28 18:56:03 följande:
    Milli- Vi var o titta igår på lokalen de fanns minst 2 kylskåp. Jag kommer knyta o sen sätta organza band :) Föresten jätte fina bokstäver. Har du gjort från grunden elle. Köpt färdiga o sen satt på glitter? isåfall var köpte du dom?
    Åh vad bra :) Jag har köpt färdiga vita pappbokstäver på panduro (har köpt allt där btw) och sen målade jag dom silver, lät torka och sen målade jag på allroundlim och strödde över glitter över hela, både fram och baksida.. Var väldigt enkelt oc snabbt gick de också :)
  • Milli
    MsThezzizen skrev 2013-10-29 11:55:17 följande:
    Milli, vi tänkte också försöka sy efter den mallen. Eller rättare sagt min mor. Hur tycker du det blir , de som du har gjort färdigt. Våra stolar är inte riktigt raka. i ryggen så det kommer bli lite knixigt tror jag.
    Vilken tur att du har någon annan som syr. Önskade att jag fick lite hjälp från någon.. Har redan frågat 5 stycken men ingen har varit sugen.. 
    De stolar vi har är heller inte helt raka i ryggen utan skjuter ut lite, men de syns inte något värst när man har överdraget på tycker ja.. Nu har jag visserligen inte provat att knyta stolsbanden runt dom men jag tror nog de blir bra i slutändan :)) 
  • Milli
    MsThezzizen skrev 2013-11-05 09:09:33 följande:
    Milli, har du ngn bild på ngt färdigt överdrag? Får du ut två överdrag på ett lakan? Igår beställdes min klänning!! Så nu ska jag blunda för allt vad klänning är. Inte eg vad jag tänkte mig men hoppas det passar in i muntrande ändå. Fin är den iaf!!!! Nu är det ringletning som påbörjas! Vårt stora problem är fortf ev musikunderhållning. Ångest!
    Nej jag har inte någon bild på ett färdigt överdrag, har ju inte rätt stolar hemma och lokalen är några mil bort.. Får ut två längder på ett lakan men måste ha ett annat lakan och klippa ut i de små sidofyrkanterna och då blir de rutor till 7,5 st på ett lakan så för att göra 8 stycken färdiga överdrah behövs alltså 5 lakan (4 till längderna och en till sidostyckerna). Iaf med mina mått, har ju mätt stolarna så de passar perfekt :)
  • Milli
    snartfrueriksson88 skrev 2014-01-05 21:58:34 följande:
    Hur går det för er? Nu har vi varit på semester och den vart inte som vi hade tänkt :( På onsdag ska jag handla lite pyssel och grejer till inbjudningarna
    Nu blev man ju nyfiken, varför blev inte resan som ni tänkt?
  • Milli
    Micaelan skrev 2014-01-09 13:34:24 följande:
    På de 6 dagar jag har haft på mig att planera bröllop (varav tre av dem röda) så har jag hunnit med att fixa vigselplats, festlokal, bokat tid för att välja brudklänning i en stor butik, nästan skrivit klart gästlistan och börjat pyssla med inbjudningskorten. :)

    Allting blir i Leksand i alla fall. Vigsel blir på Hildasholm nere vid vattnet, och festen blir i Käringbergetsbystuga  med fantastisk utsikt över Siljan. :)

    Hur går det för alla andra?
    Oj vad tufft att ordna allt på bara 5 månader, själv känner jag mig stressad som bara har 5 månader kvar (gifter mig samma dag som er). Fast du har hunnit med mycket på de få dagarna :)

    Har ju redan gjort bra mycket och har lagt ut bilder med jämna mellanrum både i den stora junigruppen och i pysseltråden.. De som tar mest tid är att sy alla 100 stolsöverdrag, har äntligen kommit halvvägs, på 8 månader så nu blir man ju ännu mer stressad, trodde inte de skulle ta så lång tid..
    Annars är ju typ ALLT köpt sedan flera månader så de är bara de stora posterna kvar som vi tar när de är dags. Tom ringen ligger här och väntar, tärnornas klänningar är på väg osv..
    I helgen fick jag min bruduppsättning som jag ska ha då, kommer bli skitbra :) Provade även 2 make upér men ska nog prova ett par till för att ha lite mer å välja på :) Idag gjorde jag klart hemsidan inför bröllopet och inbjudningskorten som jag också pysslat har ju legat klara i flera månader, nu är de bara drygt en månad kvar tills de ska skickas.. 
  • Milli
    Vad roligt att se hur långt ni kommit, har ju hållt er uppdaterade med vad jag gjort och vad jag pysslat med men nu gjorde jag en lista. Har redan gjort mycket men som sagt är de en hel del kvar ;) Ser inte ut som att "klart-listan" tagit så lång tid men de har de verkligen, bara gästboken tog nog 12 timmar att göra (på flera dagar), ljushållarna tog bra många timmar de också, höll på i många dagar med dom, ja allt pyssel har ju tagit tid så klart, hemsidan tog också några timmar..,.. Trodde aldrig att ett bröllop tog sååå mycket tid, men så älskar jag både att planera och fixa samt att pyssla.. :))

     Klart: Kyrka, präst, lokal, catering + menyn, liveband, dansshow, inbjudningskort, toastmadame, näbbar, tärnor, bordshållare (inte vanlig numrering), kuvertlåda, stora love bokstäver till scenen, gästbok med 660 blad i en låda, ljushållare, blockljus med fotografier på oss, bröllopshemsida, 53 stycken stolsöverdrag, boende, frisyr + makeup, tårta (gör själv), utsett en blombukett och kollat priser hos florist, musik som bandet spelar + spotify lista, bil (har flera amerikanare men ska ha den mannen gjort i ordning från grunden, värderad till 350.000),fotografer,.  Älskar att pyssla så har gjort allt själv!

    Köpt: brudklänning, underkjol, tiara + smycken och Ring, skor, hårnålar, slipsar + västar, barnens klänningar, tärnornas klänningar, väska till mig, klädfodral, kortmaterial, frimärken, tyg till stolsöverdrag + paneler, dukar, 11000 diamanter + några större, stolsrosetter till lokal och kyrka, 100 glitterljus, 2 näbbkorgar + 700 rosblad, servetter, 50m löpare, bordsarrangemang till alla bord plus massa girlanger och lösa blommor, slöjor (ska dock inte ha dom), skylt med vårat efternamn, gåvoaskar + alla gåvor, 100 hjärtanballonger, diamantband och diverse material till allt pyssel, slott caketopper, fontän och ställning till tårtan, 2 ljusnät, 24 flaskor sprit + några lådor öl, ramar, alvedon, samarin osv, blockljus + transferark, smink. 

    Kvar att göras: Sy klart 47 stolsöverdrag, sy 8 långa panelgardiner att ha bakom honnörsbord, bygga (evt svetsa) ihop en hjärtställning som ska kläs med tyll och blommor, göra ca 300 drinkkupponger, fixa serveringspersonal (ska höra med gamla klasskamrater från HR), fixa barnvakt (vill inte att någon nära familjemedlem ska gå hem för att passa barn), fixa lekvakt till barnhörnan, bestämma servettvikning, festprogram, vika och fylla gåvoaskarna, dekorationer till tårtan (ska göra själv), vägskyltar, toaskyltar, bestämma klart drinklistan, göra klart ramar till gästboken + barlista, bestämma ingång och utgångsmusik, önskebrunn, rosenbåge?, förätt ska göras i förväg och frysas in, få klartecken från musikern att de kan, få klartecken från bestman, bordsplacering, beställa tid förnaglar.Har säkert missat något?? :)  

    Nu kanske ni förstår varför jag är aningens stressad ;) Hade de inte varit för dessa stolsöverdragen som tar ungefär en timma styck att sy (med klippning och nålning) så hade de nog känns bättre =) 
Svar på tråden 14 juni 2014