Inlägg från: Clariza |Visa alla inlägg
  • Clariza

14 juni 2014

Hej! 

Vi ska också gifta oss den 14 juni :)
    Vad kul att andra också har börjat titta på bröllopsklänning. Jag trodde jag var ute i extremt god tid då jag beställde min för någon vecka sedan. Har inte provat den än för jag beställde den från nätet så det ska bli väldigt spännande. 

Annars har vi ringar klara. Resten är mest planer. Det blir ett litet bröllop på ca 50 gäster och vi ska försöka göra den mesta maten själva. Buffé med tårta och kanske någon förrätt.

Funderar fortfarande på vad man kan ha för förrätt. Att laga paj och frysa in lät ju smart!  

• Clariza
    Junibrud2014 skrev 2013-08-07 12:55:46 följande:
    Beställde brudklänningen igår efter att ha suktat efter den ett tag nu på etsy. En vintage från 50-talet i spets, knälång, spetsarmar och klädda knappar bak. Helt jäkla underbar och så sänkte de priset med 500:- igår så då vågade jag inte vänta längre. 2200:- gav jag för den. Nu får ni hålla tummarna att jag kommer i den bara! ;) Kan lägga upp bild när jag sitter vid en dator sen. Har ni tänkt på hur ni vill ha era klänningar? :)
    Hej! 
    Vad kul att du hittat en fin klänning! :)
    Jag köpte också min klänning från etsy, det är en riktigt romantisk "boho chic" klänning

Idag hade jag ett litet bröllopsmöte med min tärna (syster) för att börja titta på fina tärnklänningar på nätet. Det konstiga var att vi inte hittade någonting alls som passade. Så i stället började jag leta igenom garderoben efter vardagsklänningar som hon skulle få låna. Och där, mitt framför näsan hänger den perfekta tärnklänningen :) Så nu kan vi sluta leta, både ekonomiskt och miljövänligt och hon är jättenöjd eftersom hon alltid gillat den klänningen. :)  
  • Clariza
    snartfrueriksson88 skrev 2013-08-28 18:39:33 följande:
    Hej! Länge sen jag skrev här. Vilka färger ska ni ha? Vi ska ha lila o vit ev lite silver
    Vad kul att du frågar om färger. Vi tyckte det var jättesvårt att välja färgtema eftersom det finns så många fina färger. Därför bestämde vi oss för att vårt färgtema skulle vara Alla färger. Så behövde vi inte begränsa oss :) Från början tänkte vi då på starka färger som cerise, orange, turkos, lila, mörkröd, mörkblå. Typ som de här bilderna: 

Men, nu har jag börjat fundera på om det inte är finare att ha lite ljusare färger. De flesta saker som vi börjat köpt in och planerat till bordsdekoration mm går i färgerna, vitt, beige, brunt, ljusrosa och ljusblått. Som färgerna på de här bilderna: 

Så nu funderar jag på om det passar bättre med ljusare färger på bröllop än med starka färger.
    Hur tänker ni andra kring det där med färg? 
Svar på tråden 14 juni 2014