• josvi558

    Har genomskådat planen!

    Ville bara skriva av mig lite för jag är SÅ nervös!

    Jag tror att jag vet när min möhippa kommer inträffa! Jag har genomskådat deras plan, men vill inte äga något till någon jag känner.

    Hur känner ni inför era möhippor?  

  • Svar på tråden Har genomskådat planen!
  • Grodprinsens brud

    Jag tror tyvärr inte att jag får någon alls. Jag hade gärna velat ha en lite lagom rolig variant med typ "fångarna på fortet", SPA, middag och utgång men utan fula kläder och taskiga påhitt som att sälja kondomer eller kyssar på torget... Möjligtvis en liten krona och möhippebanderoll. Men som sagt, jag tror inte att jag får någon alls för eftersom vi gifter oss den 10 augusti och det är semestertider så borde antingen jag eller blivande makeb fått höra om datum.. Jag har inte hört något om någon dag för svensexa heller.. 


  • josvi558
    Grodprinsens brud skrev 2013-06-27 15:46:58 följande:
    Jag tror tyvärr inte att jag får någon alls. Jag hade gärna velat ha en lite lagom rolig variant med typ "fångarna på fortet", SPA, middag och utgång men utan fula kläder och taskiga påhitt som att sälja kondomer eller kyssar på torget... Möjligtvis en liten krona och möhippebanderoll. Men som sagt, jag tror inte att jag får någon alls för eftersom vi gifter oss den 10 augusti och det är semestertider så borde antingen jag eller blivande makeb fått höra om datum.. Jag har inte hört något om någon dag för svensexa heller.. 
    Jag har heller inte hört något, men är inte det själva tanken? Din blivande kanske inte avslöjar för dig att han hört något?
  • marsmat

    Ja, man ska ju inte klara att gissa sig fram till det!

    Jag vet att min händer på lördag för jag fick besked om att komma till Stockholm imorgon. Jag fick också ett mail om att packa kläder som liknar på något jag skulle haft på mig när jag var barn. JAG ÄR BEKYMRAD! Vill inte alls vara med på något förnedrande och bli uthängt, känner mig sjukt stressad med allt vi måste göra nu med tre veckor kvar och vill bara ta det lugnt med människor jag gillar. Vet också att många av mina kompisar inte kommer att vara där för att det är långt till Stockholm. Ojoj, vad nervöst det känns.

  • josvi558
    marsmat skrev 2013-06-27 16:09:39 följande:
    Ja, man ska ju inte klara att gissa sig fram till det!

    Jag vet att min händer på lördag för jag fick besked om att komma till Stockholm imorgon. Jag fick också ett mail om att packa kläder som liknar på något jag skulle haft på mig när jag var barn. JAG ÄR BEKYMRAD! Vill inte alls vara med på något förnedrande och bli uthängt, känner mig sjukt stressad med allt vi måste göra nu med tre veckor kvar och vill bara ta det lugnt med människor jag gillar. Vet också att många av mina kompisar inte kommer att vara där för att det är långt till Stockholm. Ojoj, vad nervöst det känns.
    Jag har också varit orolig över att det blir någon förnedringsgrej, men jag hoppas att min tärna känner mig så pass väl att hon vet att jag inte skulle uppskatta det..

    Förstår inte varför det ofta ska vara förnedrande saker man ska göra på sin möhippa/svensexa handlar det inte om att ha en trevlig dag och att den som blir hippad ska ha kul? 
  • ThereseV

    Jag kommer inte heller få någon och det känns ju såklart rätt trist, men jag är hellre utan hippa än får en jobbig sådan.. spa, tjejsnack, god mat, utgång eller liknande hade ju varit hur kul som helst, men det känns som att risken är större att man skulle fått löjliga kläder, supa mer sig och utföra massa jobbiga uppdrag och då är jag ändå rätt glad att jag slipper...

  • josvi558
    ThereseV skrev 2013-06-27 16:17:10 följande:
    Jag kommer inte heller få någon och det känns ju såklart rätt trist, men jag är hellre utan hippa än får en jobbig sådan.. spa, tjejsnack, god mat, utgång eller liknande hade ju varit hur kul som helst, men det känns som att risken är större att man skulle fått löjliga kläder, supa mer sig och utföra massa jobbiga uppdrag och då är jag ändå rätt glad att jag slipper...
    Sjukt trist att man ska behöva känna så, men du har faktikt rätt...
  • Grodprinsens brud
    ThereseV skrev 2013-06-27 16:17:10 följande:
    Jag kommer inte heller få någon och det känns ju såklart rätt trist, men jag är hellre utan hippa än får en jobbig sådan.. spa, tjejsnack, god mat, utgång eller liknande hade ju varit hur kul som helst, men det känns som att risken är större att man skulle fått löjliga kläder, supa mer sig och utföra massa jobbiga uppdrag och då är jag ändå rätt glad att jag slipper...
    Nej det är sant. Jag fick en minihippa av jobbarkompisarna som hade tänkt klä ut mig men bromsade sig när de funderade på hurdan jag egentligen var =) Sedan vet jag att jag får en "tanthippa" med min mamma ,svärmor och moster på SPA över dagen fredagen före bröllopet, vad jag vet är det bara vi fyra.. 
  • marsmat

    Tanthippa låter bäst! :) Självklart jobbigt om man känner att man missar något genom att inte ha möhippa men precis som ni säger- man vill kanske hellre missa det än att bli tvungen att göra saker som inte känns kul.

  • mirreth

    Jag blev hippad på en tredagarstävling jag var på med hästen. Hade vänner där som bor i andra delar landet. Det var kul och väldigt OK! Ingen sprit inblandad, bara konstiga kläder, och knäppa uppdrag. Sambon har frågat hur jag är hemma under helgerna så det verkar bli något här med på hemmaplan. Och för honom smids det tydligen massa planer, med övernattning och annat som jag inte får reda på.... 

  • joe2012

    Jag såg fram emot min möhippa! Jag trodde att jag visste när den skulle vara, låg vaken halva natten i spänd förväntan. Men tji fick jag, de kom inte. De kom en annan helg, planerna för helgen var fejk och det var min dag. Jag fick "fångarna på fortet", chokladprovning, bubbelbad och utgång. De hade en liten krona åt mig och pinsamma kläder - men det var bara för att luras, jag fick byta om innan vi åkte hemmifrån.

    Det kan vara så att du fått ledtrådar för att luras med.

    Men vad har ni för kompisar om ni tror att de kommer göra saker ni inte skulle uppskatta? Jag har varit på flera möhippor för kompisar i olika gäng och ingen av dem har gått ut på att skämma ut bruden.

    Marsmat: Min kompis fick i uppdrag att plocka med allehanda skumma/pinsamma saker inför sin möhippa men det vara bara för att göra henne nervös.
     

  • josvi558
    joe2012 skrev 2013-06-27 17:52:25 följande:
    Jag såg fram emot min möhippa! Jag trodde att jag visste när den skulle vara, låg vaken halva natten i spänd förväntan. Men tji fick jag, de kom inte. De kom en annan helg, planerna för helgen var fejk och det var min dag. Jag fick "fångarna på fortet", chokladprovning, bubbelbad och utgång. De hade en liten krona åt mig och pinsamma kläder - men det var bara för att luras, jag fick byta om innan vi åkte hemmifrån.

    Det kan vara så att du fått ledtrådar för att luras med.

    Men vad har ni för kompisar om ni tror att de kommer göra saker ni inte skulle uppskatta? Jag har varit på flera möhippor för kompisar i olika gäng och ingen av dem har gått ut på att skämma ut bruden.

    Marsmat: Min kompis fick i uppdrag att plocka med allehanda skumma/pinsamma saker inför sin möhippa men det vara bara för att göra henne nervös.
    Klart jag kan få ledtrådar för att luras men läget är att jag bor långt ifrån de som kommer att hippa och just den specifika helgen vet jag (utan att dom berättat) att två av dem som definitivt kommer vara med är i samma stad.. plus att en av dem har bokat upp mig för att hitta på något eftersom min blivandes svensexa är samma dag!

    klart att det kan vara att luras, men det känns inte så.. =) 
  • Juli2013

    Jag hade möhippa den 8 juni och svävar typ fortfarande på små glädjemoln för att det var så jäkla roligt! En så fantastisk dag och så underbart att ha alla omkring sig, glad och varm i hjärtat blir när man tänker på alla som kom dit, reste, ordnade. För er som har det kvar, njut!

  • Juli2013

    Jag tror det är väldigt ovanligt med förnedringshippor nu för tiden, har inte hört om någon sådan, tror det var mer så förr. Nu vet man vad en brud uppskattar och jag tror man ofta väljer att ge en härlig, avslappnande, kul dag med vännerna. Men det finns säkert undantag :)

  • stormhelen

    Jag vet att jag kommer att få en möhippa. Men jag har ingen susning om när den är, eller vad vi ska göra.


    De började planera den redan i våras.


     


    Jag har sagt åt dem att jag vägrar göra saker som är höjdrelaterade eftersom jag är höjdrädd och att jag inte vill gå runt i stan och utmana främande människor på utmaningar eller likanande.


    Jag litar på att de respekterar det.


     


    Känner mig väldigt förväntansfull och är fruktansvär nyfiken då jag är en väldigt nyfiken person av mig. ^_^


    Det jag tycker är "jobbigast" är att inte veta NÄR den kommer äga rum. Men det tillhör ju själva upplevelsen att inte veta.


    Hoppas på att det blir en rolig dag.

  • marsmat
    joe2012 skrev 2013-06-27 17:52:25 följande:
    De hade en liten krona åt mig och pinsamma kläder - men det var bara för att luras, jag fick byta om innan vi åkte hemmifrån.

    Marsmat: Min kompis fick i uppdrag att plocka med allehanda skumma/pinsamma saker inför sin möhippa men det vara bara för att göra henne nervös.
    Ååå vad skönt att höra. Det låter precis som en sådan sak de skulle hitta på! Men jag har fjärilar i magen ändå Skrattande
Svar på tråden Har genomskådat planen!