Har ni lyckats sålt era klänningar?
Som frågan lyder, har ni lyckats sålt ers bröllops klänningar? Så fall hur fortngick det och hur gjorde ni för jag har min både gär på bt ochbböocket men får denej såld, tips?
Som frågan lyder, har ni lyckats sålt ers bröllops klänningar? Så fall hur fortngick det och hur gjorde ni för jag har min både gär på bt ochbböocket men får denej såld, tips?
Är det ett rimligt pris?
Är den i bra skick?
Är det en modell som kan tilltala många?
Är det bra bilder på klänningen?
Tyvärr så måste man bara invänta rätt köpare, eller sätta ett väldigt bra pris som kan locka fler. Det är svårt att sälja brudklänningar i andra hand, både begagnade och nya.
Jag hade sålt tre. Den första tog ca 2-3 månader, den andra tog ca 4 månader och den tredje tog ca 2-3 veckor att få såld.
Jätte bra bilder på den, i kanon skick, populär model alla tillbehör tot värde 7500 säljs för 1800
Nix, jag har inte lyckats. Inte för att jag ger upp än, men det ser väl inte värst ljust ut. Å andra sidan är jag inte sugen på att gå ner mer i pris än till halva och det är inte så att jag skulle dö av att den hänger kvar i klädkammaren, så på sätt och vis "väljer" jag ju själv att inte få den sålt. Den kanske skulle sälja som smör om jag sänkte priset mer, men det vill jag inte. Men det verkar som fler har sagt i liknande forum: man vill ha en ny, fin klänning och "helhetskonceptet" med butik och allt, alternativt en kina-klänning. Jag hade gärna köpt en begagnad och letade på blocket, men hittade inget jag ville ha. Och den jag ville ha gick det inte att få kontakt med köparen för..
Ja jag sålde min, fick 5000 för den. Sålde den lite väl billigt men gjort är gjort.
Jag har lagt upp min här idag för 1500 kr oanvänd.. men det är som alla säger, jag hade nog inte köpt någon annans för det priset.. Som säljare är jag lika snål som när jag är köpare
Hade aldrig köpt en "vanlig" brudklänning. De som går att sälja lättast är nog designklänningarna som man kanske blivit förälskad i men inte kan köpa ny...
Japp, jag sålde min. Det tog ca. 1.5-2 veckor från att jag lade ut den första gången (på Blocket) tills dess att jag fick den såld. Inköpspris 16.000:- (Pronovias), sålde den för 9.000:- Hade en handfull intressenter.
I annonsen hade jag fyra bilder och en ganska utförlig beskrivning av klänningen, tyget osv.
GIfte mig i september och lade ut annonsen i februari-mars (de vanligaste klänningsköparmånaderna).
TS, ditt problem kanske är att det är en "populär modell"...? Många vill ju ha en lite mer speciell eller designad klänning. Snörning i ryggen eller färgbroderier, t ex, är detaljer som känns som "på väg ut"...
Hmm verkar som vissa har relativt svårt endå :/
Annonserade ni enbart på bt?
Jag har annonserat min fina klänning både här och på blocket. Den är väldigt speciell och i jättebra skick. Bra bilder på den och allt. Nu har jag inte varit superaktiv med att få den sålt, en annons på blocket och i tre omgångar här, men inget napp.. Vi kanske kan hjälpa varandra här? Om vi lägger upp anonserna kan vi ge lite konstruktiv kritik och förslag på ändringar som gör den mer lättsåld?