• karamell

Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?

Hej alla!

Jag är på jakt efter en ny perfym att använda som "bröllopsperfym" har läst någonstans att man kan senare framkalla minnen från bröllopet om man har en speciell perfym som man använder endast en månad innan/efter bröllopet, och på själva bröllopsdagen såklart, tycker det är lite spännande.
    Samtidigt vill jag ändå lukta "jag" och killen ska känna sig bekant med min doft på dagen.
    Men, som rubriken lyder, vilken perfym hade du/tänker du ha på dig på din bröllopsdag?

• Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?
  • karamell
    daniiel skrev 2013-06-12 09:54:54 följande:
    Jag hade faktiskt Jessica Simpsons Fancy. Tycker den luktar väldigt gott. Jag har dock använt den massor av gånger efter bröllopet :P Använde den inte just något alls före, utan premiärade på bröllopsdagen.

Men jag valde ju mellan flera olika, för det finns många parfymer som luktar väldigt gott. Att den blev just den var lite av tillfälligheter, att någon annan var slut, den var på rea osv :P
    Luktar den lite vanilj kanske? :)
  • daniiel
    karamell skrev 2013-06-12 10:26:33 följande:
    Luktar den lite vanilj kanske? :)
    Ja, lite vanilj i basnoten är det :)

Toppnoter är päron, aprikos och röda bär. Mellannoter/hjärtnoter är gardenia, jasmin, mandel och kola. Basnoterna är då sandelträ, vanilj och amber.

Jag tycker det är feminin och "flickig" doft, utan att kännas tonåring/barnslig eller vara alldeles för söt. Den är inte så tung och jag tyckte den kändes romantisk och somrig :)
  • karamell

Vad kul! Det är exakt en sådan doft jag är ute efter! Jag ska gå och dofta på den :)

Jag använder Escadas "sexy graffiti" som jag tycker är såååå himla god, men jag kan känna att escadas sommarperfymer är lite "tonårstjej"  funkar som fräscha sommardofter, men inte så sensuella...

• daniiel
    karamell skrev 2013-06-12 10:37:22 följande:
    Vad kul! Det är exakt en sådan doft jag är ute efter! Jag ska gå och dofta på den :)

Jag använder Escadas "sexy graffiti" som jag tycker är såååå himla god, men jag kan känna att escadas sommarperfymer är lite "tonårstjej"  funkar som fräscha sommardofter, men inte så sensuella...
    Haha ja, jag förstår vad du menar och jag håller med. Även om jag också tycker att Escada har många goa sommardofter. Fancy tycker jag blir som ett snäpp över, lite mer mogen och "fin". Jag vet inte hur jag ska förklara :P

Jag gillar annars Make up stores parfymer. Har du luktat på dom? Det kan jag tipsa om annars, att ta en sväng förbi där. Dessa är mina två favoriter bland deras.
    www.makeupstore.se/sesv/products/fragrance/lessismore/less_is_more
    www.makeupstore.se/sesv/products/fragrance/allthroughgenuine/all_through_genuine

Såhär ser ju Fancy ut.
    www.kicks.se/jessica-simpson/fancy-edp-p9550

Andra som jag tycker om och brukar använda.
    www.thebodyshop.se/doft/mjuka-romantiska-dofter/japanese-cherry-blossom-edt.aspx
    www.thebodyshop.se/doft/eau-de-toilette-parfym/mango-edt.aspx
    www.kicks.se/sarah-jessica-parker/doft/dam-c352/nyc-edt-p2363
    www.kicks.se/dior/doft/dam-c352/jadore-eau-de-parfum-p20169
    www.kicks.se/calvin-klein/doft/dam-c352/ck-one-shock-for-her-edt-p16704
    www.kicks.se/laura-biagiotti/doft/dam-c352/laura-edt-p19290
    www.kicks.se/valentino/doft/dam-c352/valentina-edp-p18807
    www.kicks.se/kenzo/doft/dam-c352/flower-by-kenzo-edp-p3541
    www.lyko.se/sv/artiklar/carolina-gynning-go-girl-eau-de-toilette-15ml.html
    www.parfymonline.se/parfym-henne/guess/guess-by-marciano-edp-30-ml-guess.html
  • karamell

Tack Daniiel!

Ja jag brukar köpa all min smink på make up store så jag har doftat på deras ett par gånger, gillar den gula som luktar vanilj. 

Tack för alla tips! Ska gå genom dem och lukta på alla som verkar intressanta :)

• IdaOchTomas

Britney Spears Fantasy och Midnight Fantasy är mina två favoriter. Har tidigare använt Escada Moonligth Sparkle som ju tyvärr bara var en sommardoft för ett antal år sen.

• karamell

IdaOchTomas: 
    Jag älskar britney Spears Midnight Fantasy, det gäller att inte spruta på sig för mycket bara för då blir den sliskig, men den är riktigt goood!

• Carina10

Ingen alls eftersom jag är allergisk. Gästerna har också blivit ombedda att inte ta på sig massa parfym för då slutar det med att bruden får åka ambulans Förvånad

• karamell
    Carina10 skrev 2013-06-12 15:46:27 följande:
    Ingen alls eftersom jag är allergisk. Gästerna har också blivit ombedda att inte ta på sig massa parfym för då slutar det med att bruden får åka ambulans Förvånad
    :( Tråkigt med allergier :(
  • amerika
    FruForsmark skrev 2013-06-12 10:03:30 följande:
    Vill dock rekomendera att satsa på en bra deodorant. Jag brukar inte svettas i vanliga fall men jag var helt blöt under klänningen på natten. Så mycket nerver och mycket dansande, speciellt i sommarvärme och en tungklänning har den effekten ;)
    Bra tips!! Bra med en parfymfri deo så att den inte konkurrerar med parfymen, jag brukar köra med CCS parfrymfritt deostick från apoteket.
Svar på tråden Vilken PERFYM bär du under bröllopsdagen?