• Svar på tråden Behå där man kan dölja axelband
  • sötnöten

    Jag har själv inte provat just dessa, men har i mina dagar haft många bh:ar med möjlighet till axelbandslöst. Utifrån detta säger jag då att håll dig till den vita som var balconett. Den andra kommer nämligen inte bära brösten något bra efter någon tmme och det är inte roligt oavsett vilken situation man är i. Har man balconette modellen så sitter den runt kroppen och bär upp utan band. 

    Så lätt sagt köp hellre något som har tyg nedanför själva kupan och lite bredare runt (inte överdrivet men lite) för de håller i längden! Skrattande Dessutom ger de bättre push Cool

  • tropicallime

    Gå in på en underklädes affär och få hjälp att prova ut en bra! Balconetter kan vara supersvårt att hitta som sitter bra och bekvämt. 

    Ett alternativ till balconette om man inte har allt för stor byst är freebra. Jag har använt min flertalet gånger hela och varma dagar utan problem.


  • sötnöten

    Vill inte klanka ner på andras förslag utan tipsar dig om att har du d-kupa eller större så kommer freebra inte att hjälpa så mycket! Talar av erfarenhet samt vad andra jag vet har sådana har sagt. Den ger ju heller inget stöd bara klyfta mer eller mindre. 
     

  • Js Fästmö
    sötnöten skrev 2013-07-16 08:23:22 följande:
    Vill inte klanka ner på andras förslag utan tipsar dig om att har du d-kupa eller större så kommer freebra inte att hjälpa så mycket! Talar av erfarenhet samt vad andra jag vet har sådana har sagt. Den ger ju heller inget stöd bara klyfta mer eller mindre.

    Fast det där beror nog på hur tunga/ hängiga bröst man har. Inget illa ment mot någon.


    Men på mig sitter den bra trots stora. ;)

  • Sofie R

    Jag har heller ingen bra erfarenhet av freebra. Den fixar inte jobbet helt enkelt. Mycket bättre att köpa någon axelbandslös balconette, som någon tidigare nämnt.

  • Vichy
    sötnöten skrev 2013-07-16 08:23:22 följande:
    Vill inte klanka ner på andras förslag utan tipsar dig om att har du d-kupa eller större så kommer freebra inte att hjälpa så mycket! Talar av erfarenhet samt vad andra jag vet har sådana har sagt. Den ger ju heller inget stöd bara klyfta mer eller mindre. 
    Js Fästmö skrev 2013-07-19 12:42:41 följande:

    Fast det där beror nog på hur tunga/ hängiga bröst man har. Inget illa ment mot någon.


    Men på mig sitter den bra trots stora. ;)


    JAg har c-kupa och freebras sitter inte jätte snyggt på mig utan kläder på... JAg använder mina freebras bara under klänningar eller kläder som redan är tajta, och då sitter det jättebra!
Svar på tråden Behå där man kan dölja axelband