• Isasa

Hur långt före bröllopet hade ni ringarna klara?

Hur långt innan själva bröllopet hade ni ringarna klara? Jag har hittat min drömring redan nu (känner panik då den även är på rea för tillfället), men vi ska inte gifta oss förrän sent 2014, kanske till o med sommaren 2015... Bör man kanske ha lite is i magen?

• Svar på tråden Hur långt före bröllopet hade ni ringarna klara?
  • ThereseV

Jag hittade min ring lite drygt ett år innan bröllopet, men vi beställde den inte förrän lite mer än 2 månader innan.
    Vi beställde den dock från en guldsmed så vi behövde ju inte vara oroliga över att modellen skulle gå ur sortimentet eller liknande och så var det rätt skönt att ha så lång betänketid. Jag kollade på den och testade den ett antal gånger under året och kände att det var rätt att beställa den nu när jag fortfarande älskade den ett år senare..men jag hade ju lika gärna kunnat ändra mig. Så ett tips skulle ju kunna vara att kolla guldsmeder så slipper du vara orolig. Min ring blev dessutom betydligt billigare än motsvarande ringar hos tex guldfynd. 

• imoen

Min ring är också från en guldsmed, vi köpte skrotguld från en pantbank som vi använde som betalning hos smeden. Vi fick ner priset på våra ringar med över 7000:- men betalade bara 3800:- för guldet. *spartips* :)

• sommaren13

Min köptes i november 2012 och vi gifter oss i aug 2013. Sambons fick vi hem förra veckan och den beställdes den 10e maj.

• Roxanna

Jättefin. Lite som en där stenen sitter emellan fast lite mer ;) Jag kollade på ringar där stenen sitter "emellan" när vi skulle gifta oss, men jag valde en annan modell då jag var rädd att stenen skulle "ramla ur"...Den där ringen du kollat ut känns ju lite mer safe om man säger. Fast den kräver ju lite av förlovningsringen, den är smalare under såg jag o bredare ovanpå. Vet inte hur det funkar, om den hänger upp sig på den andra eller blir att sitta snett. Eller förhoppningsvis blir det perfekt :)

• Mmmaria

Vänta. Du hinner ändra dig på så lång tid (min erfarenhet efter att ha läst många inlägg på BT som visar att vi brudar ändrar oss ang både klänning och ringar flera ggr).

• PimPim83
    Mmmaria skrev 2013-06-11 08:31:46 följande:
    Vänta. Du hinner ändra dig på så lång tid (min erfarenhet efter att ha läst många inlägg på BT som visar att vi brudar ändrar oss ang både klänning och ringar flera ggr).
    Håller med!
  • Ello
    Isasa skrev 2013-06-10 14:58:28 följande:
    Denna såg jag inne i en av guldfynds butiker för 5198:- och så skulle jag kolla på den på nätet o ser rean de har på den om man köper den online www.guldfynd.se/article/diamantring_i_18k_gul...
    Den där ringen har jag också sett på! Den är otroligt fin och jag gillar att stenarna inte "sticker upp" så att dom fastnar i saker...

Men jag tror jag ska ha is i magen och vänta... Men om du får veta att den är på väg ut får du gärna skriva det här... :)
  • 20140222

Jag är rädd att vi inte får det färdigt.Tungan ute
    Då vi ej kan bestämma oss och enas om ringarna.
    Men vi har 2 år på oss att "bråka" om det.Flört

• Chicita
    20140222 skrev 2013-09-14 00:04:28 följande:
    Men ni behöver ju inte ha likadana ringar Flört
    Välj ringar som ni trivs med själva och som funkar till er budget. Det är ju viktigare att ni vill använda ringarna och känner er nöjda och stolta med dom, än att dom är likadana men den ena av er inte vill använda dom...
  • filibustern
    20140222 skrev 2013-09-14 00:04:28 följande:
    behöver inte ha samma som chiquita säger. jcg och min fästman har visseligen samma modell, men han har vitt guld i sina inlägg och jag har gult, detta för att vi inte kom överens om vilket guld vi skulle ha. :P
  • MajKlas2014

Vi har varit och hämtat min ring idag! Vi gifter oss nästa juni. Hittade också min drömring på rea så jag passade på. Så länge du inte tror att du kommer att ändra smak vad gäller ringar så tkr jag du ska passa på och köpa :)

• Power of Love

Jag köpte min vigselring i våras och gifter mg i juni nästa år. Jag passade på när jag hittade en jag gillade på auktion med min storlek och rätt tjocklek på ring. Jag budade 500kr och vann. Med alla avgifter fick jag sedan betala 600kr. Glad

• Caledonia

Jag har fått min mormors gamla vigselring, och den ska vi ihop med en guldsmed göra om. Jag har en väldigt speciell förlovningsring och har hela tiden vetat hur vigselringen ska se ut för det är inte så mycket som passar med förlovningsringen. Därför tänker vi göra ringarna nu i oktober, vigseln är i maj.

Svar på tråden Hur långt före bröllopet hade ni ringarna klara?