• Isasa

Hur långt före bröllopet hade ni ringarna klara?

Hur långt innan själva bröllopet hade ni ringarna klara? Jag har hittat min drömring redan nu (känner panik då den även är på rea för tillfället), men vi ska inte gifta oss förrän sent 2014, kanske till o med sommaren 2015... Bör man kanske ha lite is i magen?

• Svar på tråden Hur långt före bröllopet hade ni ringarna klara?
  • CoG

Om det är en vanlig kedja som har rea så brukar rean återkomma.
    Kolla om ringen kommer att finnas kvar, då går det ju bra att beställa den senare.
    Sen finns ju chansen att du faller för en helt annan typ av ring innan det väl är dags.

Vi hade klara våra ringar 8 månder innan vigseln.

• annapia

Beställde dem hos guldsmeden fyra månader innan. Hämtade ut ca 1,5 månad före. Kändes långt ändå att invänta att få bära dessa vackra ringar.

• Isasa

Ja det är guldfynd som har ringen. Kanske ska höra med dem så den inte är på väg ur sortimentet eller så? Känns visserligen jätteledsamt att ha en sån vacker ring i en låds i ett helt år framöver... Men jag vill ju så gärna ha den... Nu

• Roxanna

Ja, hör med dem. Känner du att det verkligen är just den ringen som är den med stort R så varför inte. Om den nu skulle vara på väg ur sortimentet så får du fundera på om du tex har råd att köpa redan nu. Kanske lika bra i så fall så att du inte går och grämer dig sedan att du inte köpte. Vad är det för fint du hittat?

• Chicita

Vi beställde min + lämnade in makens på omgravering ca 4 veckor innan bröllopet och hämtade ut dom samma vecka som bröllopet Glad

• afturelding

Vi beställde våra ringar i januari och fick dem i februari, så vi hade dem fyra månader innan :) 

• imoen

Beställde min vigselring idag, får tillbaka den den 20e och gifter mig 28 juni. Så jag är ju ute i sista minuten. När vi köpte förlovningsringar förra året (vi kör på gifta sig inom ett år efter förlovning) så köpte jag ett band som passar med schalins enstensring med 6 klor. Men när jag var och provade ut den i lördags så föll jag för en annan ring som jag ska ha istället. Så jag är glad att jag inte köpte min för långt i förväg. Å andra sidan så kände jag ju med en gång att det här är min ring, vilket jag inte gjorde förra året, då kände jag bara att det var ok. Hade jag fallit gör en ring så hade jag nog kunnat passa på att köpa den t ex på en rea.

• imoen

Alltså, förlåt, det där var ett rörigt inlägg.

Svar på tråden Hur långt före bröllopet hade ni ringarna klara?