Inlägg från: pinkflesh |Visa alla inlägg
  • pinkflesh

    Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!

    Mawlinbry: Det låter som väldigt bra pris! Vart är detta? Har ju redan bokat Almars, men är nyfiken av mig ;)

  • pinkflesh
    kärleken skrev 2013-10-01 11:24:20 följande:

    Vi ska bo på stället vi har festen på. Alla gäster kan bo där så det känns verkligen kul!


     


    Vi har dock ett problem. Vi vill äta/mingla på fredagen redan och kommer bjuda folk att bo över fre-lö med. Hoppas så många som möjligt vill/kan detta. Många reser långt. Men mat? Vi får inte ta med egen mat utan måste köpa där (gästerna får betala). Platsen vi ska vara föreslog grillat med hamburgare för 195kr!!!! känns inte så kul. Vi ska höra om det går att göra på nått annat sätt, kanske ha kall buffe så folk kan droppa in när det kan. Vissa kanske kommer vid 18 och andra 20-21? Vi har ingen annanstans i närheten där vi vet att man kan vara, och vi vill inte heller vara för långt bort då folk ska kunna gå och lägga sig när de vill (bland annat vi).


     


    Stället har en bastu som man kan hyra. Den ligger vid sjön och dit får man ta med egen dricka. Man kanske kan ha bastukväll bara så får folk se till att äta på vägen? Vi vill ha en kväll att umgås på med alla innan bröllopsdagen.. Har man bara kvällshäng med enbart sällskap så kanske inte lika många kommer..?


    Vad tror ni?


    Oj, det känns svårt att ge råd om. Har ni kommit fram till nåt?

    Fundera mer på hur ni vill ha det dagen innan, vill ni ha en sittande middag, lite mer lättsamt med kall buffé och drop-in eller än mer lättsamt och mer av en aktivitet som att basta och bada?
    Mawlinbry skrev 2013-10-08 13:35:23 följande:
    Karolinen (claessons) faktiskt :D har varit lite anti först då det är vid jobbet (sitter i karolinen xD), men de måste fått in en ny kock eller nått i somras då maten blivit jättebra. Var och pratade med föreståndaren förra veckan och fick jättebra bemötande. :) Ska bara lura hit gubben så han får titta också och godkänna. Stora lokaler, finns en terass på taket, handikappanpassat (farmor t.ex) och i princip allt finns på plats. Det jag får fixa är blommor, övriga dekorationer till lokalen, och ljud. :)
    2/8 -2014
    Jaha! Visste inte att man kunde hyra det! Det låtter ju jättebra - mitt i stan, takterass och god mat - toppen!
  • pinkflesh

    Jag ser också en stor fördel med att ha festen på ett ställe som har personal som ordnar med allt från dukning, välkomstdrink, servering etc. Så får vi bara den roliga biten med att dekorera lokalen dagen innan :)


     


    Måste bara dela med mig för just nu känns det så skönt med planeringen. Vi har faktiskt bokat allt vi kan boka inför bröllopet! - Förutom vigselförrättare, men det är för tidigt än sa de på kommunen så jag får snällt vänta lite till med det.


     


    Men den senaste veckan har jag bokat frisören. Det blev Inspired by Glow på Norrstrand, Pernilla som är salongsansvarig verkade så gullig och serviceinriktad så jag blev såld på det stället! Bokade in mig själv, min syster och två av mina närmsta tjejkompisar så vi kan bli fina i håret tillsammans. Strax under 5000kr tog dem för det, men jag tycker det låter som ett bra pris. Sminket fixar jag själv innan. Sen så verkar det som att en av mina vänner kan fota oss! Han är jätteduktig och kunde ge oss ett jättebra pris för att vara med oss hela dagen, inte helt spikat än men runt 4000kr verkar det bli. Och sist men inte minst så bokade vi den största sviten på Elite statdshotell för bröllopsnatten och efterföljande natt så att vi bara kan ta det lugnt och rå om varann dagen efter bröllopet!


     


    Så skönt att få allt detta gjort redan! Nu är det i princip bara små inköp kvar, inbjudningar, dekoration etc. och mannens kläder förstås!

  • pinkflesh
    Mawlinbry skrev 2013-10-10 12:49:28 följande:
    Härligt :) Frisör har jag ordnat också, min fästmans arbetskollegas fru som ska fixa mig, kommer gå på ca 700 för uppsättningen :) (+ lika mkt innan för färg och klippning då förstås) lite kompispris även här :D

    Vad går sviten loss på för er? Har inte bestämt mig än för hur jag vill göra. Skulle ju vara skönt att bara vara 1-2 dagar efter. Natten innan sover vi nog dock hemma båda två, och sedan delar oss för att göra oss iordning. :)
    2/8 -2014

    Får se om jag kan citera när jag sitter på den här datorn med Explorer...


     


    Vad bra det är med kontakter! Särskilt i bröllopsplaneringen då utgifterna lätt far i väg. Och folk verkar så glada över att få hjälpa till också har jag märkt :)


     


    Det blir strax under 6000kr och då ingår frukost på rummet båda dagarna och man får champagne med frukt och choklad båda dagarna. Det är deras "love-paket". Men priset är inte helt satt då vi vill ändra på några saker. Vi vill ha middag på söndagkvällen med i priset och ta bort sen utcheckning som ingår i love-paketet. Det ingår även rosor på rummet i paketet, men vi behöver ju liksom inte en ny bukett rosor på söndagen! De var hjälpsamma på telefon och skulle återkomma med det exakta priset!


     


    Vi kollade på deras två gustavianska sviter, den största "Sven-Ingvars-sviten" (lol) var den vi tog i och med att den hade jacuzzi ;) Sovrummet och badrummet var jättefint! Men "vardagsrummet" var faktiskt ingen höjdare om man som vi gillar vintage-stilen för sofforna var bara vanliga soffor. Men vi struntade i det eftersom vi nog inte kommer hänga i det soffrummet ändå och jacuzzi kändes viktigt!

  • pinkflesh
    Milli skrev 2013-10-10 14:05:59 följande:
    Är de någon som vet om och kan tipsa om en fotograf/amatörfotograf som fotograferar heldag för max 5000? Våran fotograf drog sig ur så nu vet jag inte hur jag ska göra.. :(

    Det känns tyvärr inte som att jag kan tipsa om min vän för han fotar egentligen inte så mycket längre då han studerar utan ville fota vårt bröllop för min skull.


     


    Men jag googlade en hel del fotografer i Karlstad medan jag väntade på svar från min vän och en jag tyckte verkade intressant var Ida Myrin! Jag tycker hon tar fina bilder och jag fick prisförslag från henne på 800kr i timmen, men hon sa att det var förhandlingsbart. Så kolla med henne :)

  • pinkflesh
    Milli skrev 2013-10-10 15:39:34 följande:
    Har redan kollat med henne men hon ville inte ta på sig fotografering så lång fram och verkade väldigt velig..
    Vad knepigt! Den mejlkontakten jag hade med henne var bra tycker jag, det var därför jag tipsade om henne.
  • pinkflesh
    sidet skrev 2013-10-12 09:52:30 följande:
    Hej! jag hoppar in här! så kul med en tråd för 1014- brudar! =D oj va långt ni har kommit med planeringen! Vi har bara bokat ställe.. ska gifta oss på Hennickehammars herrgård i juli nästa år.. vet ni om det finns någon som fixar makeup och hår och som kan resa? vill ju fixa sånt när man e framme..
    Hej välkommen!

    Det där med planeringen har jag kommit underfund med att jag blir stressad av att veta att det finns saker att göra så jag gör dem hellre så snart som möjligt för att få rensa hjärnan lite! Därför har jag bokat och köpt saker redan trots att jag vet att man gott väl kan planera ett bröllop på mindre än ett halvår Glad Just festlokalen är väl dock den grejen som man borde boka så snart som möjligt för det finns ju inte många ställen att välja på i Värmland märkte jag när jag började leta! Och det har ni ju bokat Glad har hört att det ska vara underbart där på Hennickehammar!
  • pinkflesh

    Sidet: Vad roligt att du hittade brudklänningen :D



    pillevinka: Åh då har vi samma datum :) Vad gött att ha så mycket klart redan! Temat låter ju jättekul! Kan tänka mig att gästerna kommer uppskatta det, lite annorlunda :)



    Jennyber: Vad smart att boka frisörelever! Låter som att ni har tänkt smart och lyckats få ned kostnaderna mycket :) Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med kläderna till barnen, precis som Power of Love kommer inte vi att ha något brudfölje.

  • pinkflesh

    Jag beställde faktiskt de sista pysselgrejerna till inbjudningarna igår :) Jag har turkost tjockt papper, på det kommer det vara naturvitt papper (Ett A4 klipps till 2) med själva inbjudningstexten på som jag fixat iordning med olika fonter i Word. Det blir alltså som en turkos ram runt det naturvita som jag dessutom ska klippa med mönstersax så kanterna är vågiga. Runt detta ska jag ha tårtpapper med en rosett av naturfärgat snöre. Kuverten är C5 storlek i naturfärgat papper och jag har köpt vinrött sigillack och stämpel med ett hjärta :) + att adresserna kommer jag texta med calligrafipenna. I mitt huvud kommer bli perfekt för vårt bröllop, men jag har som sagt inte satt igång än! Måste få tag i vigselförrättare dessutom innan vi kan göra klart inbjudningarna för att kunna skriva tid för vigseln! Har inte bestämt än om vi ska ha någon bilaga till inbjudan eller inte... Tror vi kan få plats med det viktigaste på inbjudan faktiskt!

  • pinkflesh

    Åh bara fyra månader :) Spännande! För oss är det 6 månader kvar! Vigselförrättare är nästan fixad iaf nu! Min sambo ringde en i fredags, Maud Mithander, som jag hade råkat se någon annan här på BT tipsa om! Det verkade som att hon kunde, hon ville bara att vi skulle mejla henne alla uppgifter för just när min sambo ringde kunde hon inte prata så länge. Så snart ska vi kunna börja skriva ut inbjudningarna och pyssla ihop dom :)

  • pinkflesh

    Just det frisör! Jag har bokat Inspired by Glow på Norrstrand, har inte gått hos dom förut men när jag googlade så stod det på deras hemsida att de gjorde bruduppsättningar och Norrstrand är på vägen till där vi ska vara så jag åkte till dom och frågade lite i höstas och fick jättebra bemötande av Pernilla som äger salongen! Vi kom överens om 4800kr för bruduppsättning, tre tärnuppsättningar (ska inte ha tärnor, men vill ändå ha med mig min syster och två bästa tjejkompisarna och bjuda dom på det för de har varit helt fantastiska under planeringen), vi får hela salongen för oss själva och får champagne och frukt och choklad :) Tyckte det var riktigt bra pris! Längtar till det är dags för provuppsättningen!

  • pinkflesh
    Mawlinbry skrev 2014-03-05 12:40:21 följande:
    Hallo tjejer!

    I helgen var jag iväg och beställde brudklänning äntligen. Längtar sjukt mycket tills den kommer i Juli så man får sy in den och joxa klart innan bröllopet. :D
    2/8 -2014
    Vad roligt Skrattande Vad blev det för klänning?
    kärleken skrev 2014-03-05 15:55:07 följande:
    Hej!Någon som vet var man kan köpa papper i karlstad? Jag är ute efter ett vitt/benfärgat papper med linnestruktur. Hittar inget bra på panduro eller bokus. .. Pinkflesh: va roligt att dina vänner har varit aktiva. Jag valde att ha tärnor lite därför. Att få någon att prata med och som kan engagera sig lite mer. Men jag börjar faktiskt bli besviken.. Visst tycker de det är kul när jag tar upp det, men de hör ju inte direkt av sig och frågar hur det går eller nått! Jag har till och med startat en facebookgrupp där jag tänkte vi kunde dela ideer då vi inte bor i samma stad direkt. Men när jag lägger upp där så får jag på sin höjd ett gilla, inte ens från alla och ingen direkt feedback. Jag tycker jag har bjudit in den för samtal och diskussioner men ingen engagerar sig. :( Men känner mig också dum, vill ju inte skapa dålig stämning eller få en negativ bild av dem till bröllopet....I övrigt hoppas jag att klänningen kommer när som helst nu! Ska komma i mitten av mars. Hoppas på att det inte blir månaders förseningar ... Killen ska åka till sthlm och köpa sina kläder om två veckor med kompis. Tycker jag är jättekul, då blir det ju verkligen som han vill och inte att jag behöver va med på allt :)          
    En kompis till mig köpte papper på Lars Hjalmars bokhandel vid Stora torget och det var fint papper med lite struktur så jag tror jag ska dit och kika iaf!

    Ja alltså mina vänner engagerar sig när jag pratar med dem om bröllopet, de kan fråga saker ibland också, men mest om det som rör dem Flört Jag tror inte att andra som inte gift sig eller planerar bröllop förstår hur mycket planering som ligger bakom! För ett år sedan hade inte jag en aning iaf^^

    Jag tror att om det var jag som var tärna så skulle jag kanske inte våga komma med så mycket åsikter eller så öppet framför andra i en FB-grupp som jag kände mer eller mindre bra.. Jag skulle vara rädd för att bruden skulle tycka att jag "körde över" henne eller att de andra tärnorna i gruppen skulle tycka att jag var för bossy.. Men det är ju jag det! Men om du vill ha mer feedback och en livlig grupp så var tydlig med det både i gruppen och när du träffar kompisarna/pratar i telefon med dem!

    Ooh kan inte du också berätta vad det blev för klänning? Eller visa bild! Glad Min kille har sagt att han ska börja titta på kläder i maj-någongång, men han vill absolut att jag ska följa med för han tycker jag har bäst smak Tungan ute Vi hoppas hitta någon snygg kostym i blåaktig färg, det skulle vara så snyggt på honom och det skulle passa våran utomhusvigsel och bohemiska stil + att han förmodligen kommer stå ut lite Glad tycker det är lite tråkigt när man ser bröllopsbilder och alla männen har svarta kostymer och man ser inte riktigt vem det är som är brudgummen..
  • pinkflesh
    kärleken skrev 2014-03-06 08:00:33 följande:
    pinkflesh: Tack för ditt svar!Ja jag får gå och kolla där. Det är ju inte jättepanik, men det ska ju göras också :)Nä jag vet ju att risken att jag överreagerar på detta med mina vänner är överhängande. Jag tror att jag bara utgår ifrån mig själv, att hade jag fått vara tärna så hade jag försökt försäkra mig om vad bruden vill ha för hjälp, om man kan underlätta på något sätt eller vara med i planeringen. Men alla är ju inte sånna som sagt. Det är ju en så rolig grej som man vill dela liksom! :)Ja jag brukar säga att det va tur att vi inte kom på detta med giftemål 2år innan det va dags. Jag skulle nog tänka på det lika m ycket ändå. Skulle vara jobbigt. 1år räcker gott och väl!Åh min klänning! Jag är såklart nervös hur den ska se ut och om den kommer passa! Det kommer när som helst nu! (hoppas jag - vill inte ha flera veckors försening!) Jag beställde genom Etsy till ett företag i kina. Jag gillade verkligen överdelen men ville ha en chiffongkjol nedtill, golvlång.. Läskigt att inte sett bild på den, men det är bara att hoppas.. Eller tror ni att det behövs en större kjol (som tyll) när det är en lite "större"/inte så tait överdel????      
    Ja, jag känner att vi var ute kanske lite väl tidigt, tror vi satte igång ordentligt med planeringen i april förra året så det är 1 år och 4 månaders planeringstid totalt! Det är lång väntan Tungan ute Men samtidigt så var det rätt bra för vi sparade ihop till förlovningsringarna på en gång, sen var det en härlig sommar då vi, eller jag mest, tittade på inspirationsbilder och försökte få en klar bild av vilken stil bröllopet skulle ha. Och satte igång och sparade och planerade mer på riktigt efter semestern! Men hade jag haft ännu längre tid på mig så skulle jag nog hinna ändra mig om en hel del! Jag har redan fått lite små tankar "tänk om jag skulle haft blommor i håret istället för slöjan som jag redan köpt" o.s.v. men jag har bestämt mig för att vara hård mot mig själv och gå på det jag bestämde från början, för jag valde ju det av en anledning Glad Blir bara jobbigt om man öppnar dörren till "tänkt om-rummet" i huvudet! Och dyrt Tungan ute

    Just det! Din klänning har jag ju sett i en annan tråd, den är så fin!
    Mawlinbry skrev 2014-03-06 11:22:24 följande:
    Det blev en Sweetheart 6024 för mig :)


    Fullkomligt älskar ryggen på den! <3 :D
    2/8 -2014
    Jättefin, klassisk! Gillade också ryggen, men så är jag ju svag för spets också Flört

    Om en månad åker jag till Lanzarote för att fira min möhippa Skrattande En av mina bästa kompisar bor där nere så jag, mina två bästisar här i Sverige och min storasyster ska åka ned på semester en vecka! De har hintat massor om att de har planerat en massa kul så jag längtar som en tok! Har aldrig åkt utomlands med bara vänner förut så det ska bli så kul Skrattande Så det är i mina tankar just nu.. Förutom det så måste jag skriva ut inbjudningarna och skicka dem snart känner jag! Vill helst ha det gjort innan april så jag inte behöver stressa med det när jag kommer tillbaka. Gifter oss 16 augusti Glad Ska bara köpa nytt papper för det jag köpte innan var alldeles för tjockt + att vi måste kolla med vår toastmaster och toastmadame att det är okej att deras telefonnummer står med i inbjudningarna så det kan ta emot tal och sånt.

    Vad är er nästa grej i planeringen?
Svar på tråden Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!