• Lavia

    I väskan

    Vad hade ni. brudväskan? Näsdukar känns givet. Puder, lypsyl. Något annat?

  • Svar på tråden I väskan
  • SingingFantacia

    Daniiel. Jag förstod att det var något sådant. Jag har med telefon för jag har allt i den. Tider, information och för att kunna kommunicera med alla runt omkring som har med dagen att göra. sen älskar jag att fotografera (vet att vi har flera fotografer under kvällen) och lättare att ha med telefonen än en kamera.


  • Fröken Finemang
    xMariax skrev 2013-06-09 18:26:01 följande:
      -Huvudvärkstabletter (kom på nu att det bör man väl inte ta om man dricker alkohol under festen..?)
    det där vill jag säga är en myt.

    Jag äter panodil, 8 tabletter om dagen pga lika omständigheter.
    Mina läkare har aldrig rekommenderat att låta bli alkohol.

    Men det är ju med förnuft såklart.

    Men jag äter alltid värktabletter när jag dricker alkohol. När jag druckit tillräckligt mycket dock så glömmer jag bort å ta mina doser, men det är ju en helt annan femma haha.  
  • Fröken Finemang
    Lavia skrev 2013-06-09 17:34:07 följande:
    Vad hade ni. brudväskan? Näsdukar känns givet. Puder, lypsyl. Något annat?
    jag ska ha: 
    Mobil, lypsyl/läppstift, mascara, näsdukar, värktablatter, skavsårsplåster å nått mer får nog inte plats.

    Min tärna och min mamma kommer dock också få ha ungefär samma saker i sin väska, plus sykit och kappnålar etc.

    Hur ska jag kunna ta kort om jag inte har mobilen med mig?
    Å hur ska vi kunna kommunicera med toastmaster och liknande om det inte går att nå oss.

    Jag behöver ju inte facebooka under vigseln direkt..  
  • Vichy

    Tärnan eller syrran får vara kontaktperson med mobil för mig! Jag kommer nog ändå glömma bort att använda den, och planerar och vet att det kommer finnas folk jag litar på som hjälper till att hålla koll på allt!

  • passionsblomman

    Kanske måste det inte ner just i brudväskan, men jag skulle gärna se till att ha med mig en frukt, ett paket dextrosol eller en smoothie av något slag och en flaska vatten. det är lätt att man inser under dagen att man inte alls ätit i den utsträckning man behövde och inte druckit-vatten-heller. Man kan behöva få upp sitt blodsocker lite snabbt, och behöver man de där huvudvärkstabletterna så är det fint att ha något att svälja dem med.
    några sedlar i kontanter kan också vara bra att ha, ifall man akut behöver köpa något-läs skicka iväg Någon Annan att köpa något åt en.

    Jag skulle också stoppa ner en nagelfil-inget är störigare än en upprispad nagel som ska hålla påoch fastna i precis allting!
    Som linsbärare skulle jag också ta med mig en uppsättning extra linser ifall jag skulle behöva. Och ett par pipetter med uppfräschningsvätska.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • xMariax
    Fröken Finemang skrev 2013-06-09 21:16:12 följande:
    det där vill jag säga är en myt.

    Jag äter panodil, 8 tabletter om dagen pga lika omständigheter.
    Mina läkare har aldrig rekommenderat att låta bli alkohol.

    Men det är ju med förnuft såklart.

    Men jag äter alltid värktabletter när jag dricker alkohol. När jag druckit tillräckligt mycket dock så glömmer jag bort å ta mina doser, men det är ju en helt annan femma haha.  
    Vad skönt att höra!
    daniiel skrev 2013-06-09 20:26:48 följande:
    Ja, jag ville då ha mobilen med mig, så att vi kunde ha kontakt med festlokalen om det behövdes, med våra föräldrar om det var något, med vår dotter osv. Vi hade ju det ganska utspritt under dagen. Jag och maken var på olika håll på förmiddagen och då kan det ju vara skönt att ha mobil, om det skulle hända något. Vigsel sedan kl.13, fotografering till kl.16, sedan åkte vi hem en sväng, och till festlokalen (hotellet) kl.17.30. Under hela eftermiddagen var vår dotter med makens föräldrar och då vill vi definitivt vara kontaktbara. Jag lämnar aldrig min telefon!, men jag har ju inte alltid på ljudet, eller på telefonen öht. I kyrkan var den ju tex inte påslagen och då låg den ju i ett annat rum :P
    Det där tänkte jag faktiskt inte ens på.. Jag tänkte bara att ''alla som behöver nå mig på min bröllopsdag kommer vara där''.. Tungan ute Mobilen får nog följa med trots allt!
  • Lmvu

    jag tror också jag struntar i väska, mannen får ha telefon för eventuell kontakt, någon får såklart ha min telefon på sig, resterande saker jag kan tros behöva får tärnorna och mamma ta hand om :)

  • Sofie R

    Värktabletter och alkohol går bra om man äter någon utan paracetamol. Ipren brukar vara bäst!

  • filibustern

    jag funderar på att ta 
    otrivin comp (tips från chiquita
    extra smink
    näsdukar!!
    deo
    skavsårsplåster
    huvudvärkstabletter (kommer försöka vara lugn med alkoholem, menkan få huvudvärk allmänt av all uppståndelse)
    vatten! 
    nagelfil.
    tuggummi.

    ehm.. täcker väl det mesta. som jag kommer på såhär på rak arm.  beror ju också på vad för storlek på väskan jag kommer ha :P

  • Längtandsfull

    Min väska kommer innehålla liten mascara, puder, rouge, rougeborste, näsdukar och mobilen. Allt annat som skoskavsplåster, våtservetter, deo, nål och tråd, huvudvärkstabletter, nagelfil, tamponger, bindor osv kommer endå ligga i korgen på toa.

  • TheD

    Vilken "brudväska"? Finsn ingen anledning att ha en speciell eftersom det är otympligt att bära med sig den och om någon annan ska ha hand om en väska så varför ska den vara brudaktig...? Syns ju ändå inte.

  • Längtandsfull

    Jag tycker det är självklar att jag skall ha en väska med dom viktigaste sakerna i.. Vill ju iinte fylla min mans fiickor och vill heller inte springa efter mamma såfort jag vill va lite läppglans eller lägga på lite nytt puder. Så allt efter att vi lämnat kyrkan så kommer jag ha hand om min väska.

  • AnnSofieS

    Väldigt bra att ha med sig socker. Min man höll på att svimma i kyrkan och vi hade inte med oss något men tack och lov hade vår toastmade med sig godis så efter det och vatten så kunde vi slutföra vogselcermonin.

    Jag hade också extra hårnålar och min tärna hade min hårspray. 

  • Gtsy

    Har köpt en väska i fin spets som jag ska ha med under kvällen. Har även köpt en väska till min tärna så vi har 2 väskor att lägga saker i.


    Kommer att ha följande med:


    Näsdukar
    Otrivin
    Extra strumpbyxor
    Hårnålar
    Sy kit
    Skavsårsplåster
    Lite extra make-up
    -concealer
    -läppenna och läppstift
    -en liten burk foundation
    -en borste med puder på
    Parfym
    Nagelfil


    Inne på toa ska vi ha en nödkorg så där finns våtservetter, hårspray, deo, tuggumi osv.


    Men sen i övrigt under dagen ska jag ha en skilld väska med:
    Näringsdrycker till mig och maken
    vattenflaska
    En plunta med stärkande innehåll ;)
    Huvudvärkstabletter

  • SandraElisabet

    Tack för bra tips! Jag själv tänkte packa med diverse grejer men jag tänkte ha allt i en större väska som ska stå lite avsides, alltså inget jag bär runt på. Tänkte att min blivande som är mycket allergisk behöver ha med sig extra mediciner och kanske någon deo eller så, tärnan kanske vill ha något extra med sig och då kan vi lika väl alla ha allt i en liten weekend väska eller liknande.  Solig Så jag struntar nog i "den nätta lilla söta brudväskan". 

  • SandraElisabet
    SandraElisabet skrev 2014-02-14 11:48:22 följande:
    Tack för bra tips! Jag själv tänkte packa med diverse grejer men jag tänkte ha allt i en större väska som ska stå lite avsides, alltså inget jag bär runt på. Tänkte att min blivande som är mycket allergisk behöver ha med sig extra mediciner och kanske någon deo eller så, tärnan kanske vill ha något extra med sig och då kan vi lika väl alla ha allt i en liten weekend väska eller liknande.  Solig Så jag struntar nog i "den nätta lilla söta brudväskan". 
    Och det jag tänkte ha med i väskan är för övrigt allt det som redan listats ovan i diverse inlägg. Flört
Svar på tråden I väskan