Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

    Ändrad bh storlek.

    jag kollade hos change för längesen. har inte stora bröst alltså. Bkupa kanske. men enligt henne hade jag 70C till D! VA?? men dom passade bra. fast dom var tajt runt bröstkorgen då dom ansåg att man ska ha 5cm mindre än omkretsen, så 65 C-D. och det är sånna man knäpper fram så det går inte att ändra. men annars helk ok. men numer använder jag airbra/geniebra och jag kan knappt ha vanliga BH:ar längre. faktiskt. och emd dessa så spelar det ingen jäkla roll vad jag har för kupa haha:P

  • filibustern
    tisa skrev 2013-05-30 07:07:29 följande:
    detta är jättevanligt, då sverige har så få storlekar i de vanligaste affärerna.. typ standard är 75b/75c och det borde väl passa alla?! Nähä inte? Hm revolutionerade när de plötsligt tog in 75D för några år sen. Ehh... jag hade nån tantaktig 70D bh (och den var skitsvår att hitta.. det var den enda 70D modellen lindex hade, tre cm breda axelband typ) när jag provade ut min riktiga storlek i england för åtta år sen.. då hade jag 65E, vilket var svårt att förstå för en svensk tjej.. 65 liksom finns det? Det har hänt lite på storleksfronten i sverige sen dess men jag tycker det går trögt. 80 % av alla svenska tjejer har fel storlek läste jag på changes reklam. Om man nu har en avvikande storlek, jag har 65FF/G idag, så är det billigare att beställa bh från utlandet. 
    men samtidigt kan dessa vanligaste storlekarna vara fel åt andra hållet! 
    beställde för ett bra tag sen en bh från.. bonprix tro ja de var.. och tog då C, som change sa jag hade.. den var ENORM! gick inte alls.  
Svar på tråden Ändrad bh storlek.