• Hannaskarlsson

Axelbanslös Plus size

Jag är en blivande brud som hör till kategorin Plussize och har lite funderingar på detta med klänningar.

Jag hade så gärna velat ha en axelbandslös klänning men är rädd att den inte sitter okej,(åker ner hela tiden, så man får gå och dra upp den hela kvällen).
    Är det ågon som med Plus som har erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Axelbanslös Plus size
  • marsmat

Är också plus-size och har axelbandslös klänning! Det ligger en tunn silikonlinja på insidan av klänningens övre kant vilket håller den fint på plats faktiskt. 

Har dragkedja bak- en inre dragkedja på "korsettdelen" och en yttre på tyget. Allting håller sig fantastiskt bra på plats. Det som är viktigt med axelbandslöst, antingen man är plus-size eller minus-size eller vadsomhelst, är att den anpassas helt rätt till just DIN kropp av en BRA skräddare. Det är värt att titta lite extra länge efter någon som verkligen kan sina saker när du ska göra de sista ändringarna, för då kommer din klänning att sitta så himla mycket bättre. 

• Hannaskarlsson

underbara människor! tack, ska verkligen kolla in Lilly! Tusen tusen tack, snacka om att ni ger mig hoppet tillbaka!:D

• Annica70

Ingen bra bild men här är min

• Hannaskarlsson
    Annica70 skrev 2013-05-29 15:37:22 följande:
    Ingen bra bild men här är min

Vackert! :) 
  • Carin85

Hej! Tillhör också plussize och har köpt mig en axelbandslös klänning. Då jag har stor byst har jag dock fått be henne sy dit axelband för att kunna dölja bhbanden då dessa är ett tvunget måste tyvärr ... Hoppas dock att den är lika snygg trots det. Men den satt toppen

• daniiel

Jag använde mig av en wonderbra ultimate strapless under min klänning, mest för att jag kände mig naken utan, inte för att det verkligen behövdes. Jag hade en strl 42 på klänningen (med snörning) och 85G på BHn. Jag kände absolut inte att axelband var ett måste, men det där är ju så olika.

Men just därför kan det vara bra att kunna pröva klänningar :) Men nu hade du ju dessvärre väldigt långt till det TS.. men.. det kanske skulle vara värt att ta en vän med sig och åka över en dag iaf?

Hannaskarlsson skrev 2013-05-29 14:45:31 följande:
    Hur var klänningen du provade, hade den någon "inner-bh" eller något som gör att den hålls uppe?
    Tänkte på det där med skenorna, det finns nog inte på den jag vill ha:/
    Vad är det för klänning du vill ha? Det låter som att du redan har en specifik i åtanke :)
    Ofta är det insydda kupor i klänningarna också.
  • marsmat
    daniiel skrev 2013-05-30 08:45:12 följande:
    Jag använde mig av en wonderbra ultimate strapless under min klänning, mest för att jag kände mig naken utan, inte för att det verkligen behövdes. 
    det kommer jag också använda och tyckte den var hur bra som helst även om jag i princip aldrig använder BH till vanligt (helt oproportionerligt liten bysta kan man säga). Men det ger liksom en bättre form och klänningen hänger bättre. 
  • Hannaskarlsson
    daniiel skrev 2013-05-30 08:45:12 följande:
    Jag använde mig av en wonderbra ultimate strapless under min klänning, mest för att jag kände mig naken utan, inte för att det verkligen behövdes. Jag hade en strl 42 på klänningen (med snörning) och 85G på BHn. Jag kände absolut inte att axelband var ett måste, men det där är ju så olika.

Men just därför kan det vara bra att kunna pröva klänningar :) Men nu hade du ju dessvärre väldigt långt till det TS.. men.. det kanske skulle vara värt att ta en vän med sig och åka över en dag iaf?Vad är det för klänning du vill ha? Det låter som att du redan har en specifik i åtanke :)
    Ofta är det insydda kupor i klänningarna också.
    Jo det hade varit ett alternativ, men jag chansade, så nu får det bära eller brista! Klänningen är beställd, och den blir måttsydd. Känner mig jätte nervös och lär förmodligen vara det ända tills den kommer och jag får prova den! 
    Men som m2b sa, vi köper en annan om den inte är vad du hoppas på.( Tur han är så underbar!)
    Ska bjussa på en bild, bara jag får ner den på datorn först:)

• Hannaskarlsson

Denna skönhet blev det :) 

Svar på tråden Axelbanslös Plus size