• Hannaskarlsson

Axelbanslös Plus size

Jag är en blivande brud som hör till kategorin Plussize och har lite funderingar på detta med klänningar.

Jag hade så gärna velat ha en axelbandslös klänning men är rädd att den inte sitter okej,(åker ner hela tiden, så man får gå och dra upp den hela kvällen).
    Är det ågon som med Plus som har erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Axelbanslös Plus size
  • Annica70

Jag räknar mig nog oxå till plus size. Jag har köpt en axelbandslös klänning som jag ska ha på bröllopet. Jag har köpt en med snörning och i och med att man har den så sitter i alla fall min jättebra även när jag rör mig. Har nämligen testat .. Det är även några skenor i den så det känns som man har en korsett på sig.

Tror att det är värre med dragkedja

• Hannaskarlsson
    Annica70 skrev 2013-05-29 14:42:02 följande:

Jag räknar mig nog oxå till plus size. Jag har köpt en axelbandslös klänning som jag ska ha på bröllopet. Jag har köpt en med snörning och i och med att man har den så sitter i alla fall min jättebra även när jag rör mig. Har nämligen testat .. Det är även några skenor i den så det känns som man har en korsett på sig.

Tror att det är värre med dragkedja

Åhh, tack för snabbt svar. Sitter och kikar på klänningar och hittar verkligen jätte fina, men drömklänningen är just en utan axelband. Är också inne på det där med snörning tycker det är så fint.

Hur var klänningen du provade, hade den någon "inner-bh" eller något som gör att den hålls uppe?
    Tänkte på det där med skenorna, det finns nog inte på den jag vill ha:/

Får man fråga vilken storlek du har? Jag ligger på 46 
  • daniiel

Gå och pröva klänningar i någon brudbutik så du får känna hur det känns! :)

Men jag skulle nog säga att du definitivt kan ha en axelbandslös brudklänning! Välj gärna en med snörning, så brukar dom sitta alldeles utmärkt. Du ska absolut inte behöva gå och dra i klänningen hela kvällen, då är den fel storlek. Många brudklänningar har insydda skenor i överdelen som hjälper till att hålla den uppe. Och när man då snörar klänningen, så ska den snarare "stå" på höften och inte "hänga" på brösten ;) Snöra också uppifrån och ner, så själva knytningen hamnar nertill. Om snörningen då skulle gå upp under kvällen, så glider inte klänningen ner iaf :)

• Hannaskarlsson
    daniiel skrev 2013-05-29 14:48:36 följande:
    Gå och pröva klänningar i någon brudbutik så du får känna hur det känns! :)

Men jag skulle nog säga att du definitivt kan ha en axelbandslös brudklänning! Välj gärna en med snörning, så brukar dom sitta alldeles utmärkt. Du ska absolut inte behöva gå och dra i klänningen hela kvällen, då är den fel storlek. Många brudklänningar har insydda skenor i överdelen som hjälper till att hålla den uppe. Och när man då snörar klänningen, så ska den snarare "stå" på höften och inte "hänga" på brösten ;) Snöra också uppifrån och ner, så själva knytningen hamnar nertill. Om snörningen då skulle gå upp under kvällen, så glider inte klänningen ner iaf :)
    Ja den tanken är lockande men har vad jag vet  ca 25-30 mil till närmaste butik med brudklänningar :( 

Tusen tack för bra tips! <3 
  • Annica70

Håller med daniiel i fråga om snörningen. Den klänning jag beställde finns på http://www.lilly.nu/Default.aspx?ID=987&GroupID=GROUP53. Den tjejen som står vid soffan den klänningen har jag beställt.

Den sitter jättefint. Och det är en outletbutik som ligger i Danmark så det tog bara 3 dagar att få hem klänningen. Du har ful lreturätt om du inte skulle gilla dom.

Det stod inget om att det var skenor i men dom syns inte utifrån. Man kan säga att det är lite inbyggd behå i men jag ska köpa en bättre att ha under

• Aniara4

Jag rekommenderar Lilly, de har jättefina klänningar upp till stora storlekar (betydligt större än din!), särskilt bra om man är kurvig också. Jag hade en axelbandslös därifrån (med bolero över, för jag ville inte alls ha axelbandslöst, det var bara omöjligt att hitta något annat!) och den hade som en inbyggd bh, plastskenor och snörning så att den fungerade som en korsett och "stod" på höften precis som daniiiel säger. Den var ruggigt smickrande!

• Annica70

Glämde säga vilken storlek jag har. Man ska mäta sig på några ställen och sen ta den storleken som ligger närmast. Jag beställde en 44.

• Aniara4
    Annica70 skrev 2013-05-29 14:56:04 följande:

Håller med daniiel i fråga om snörningen. Den klänning jag beställde finns på www.lilly.nu/Default.aspx?ID=987&GroupID=GROU.... Den tjejen som står vid soffan den klänningen har jag beställt.

Aniara4 skrev 2013-05-29 14:56:23 följande:
    Jag rekommenderar Lilly,
    Haha, dixie! som vi sa när jag växte upp när vi råkade säga samma sak samtidigt.

Fast jag köpte min klänning i butiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Jag köpte faktiskt också en på rea från den danska sidan, men den passade inte så bra på mig, så den ska jag försöka sälja nån gång när jag får tummen ur...
  • Annica70

Men visst är Lily klänningarna fina

Aniara4 skrev 2013-05-29 15:02:28 följande:
    Aniara4 skrev 2013-05-29 14:56:23 följande:
    Jag rekommenderar Lilly,
    Haha, dixie! som vi sa när jag växte upp när vi råkade säga samma sak samtidigt.

Fast jag köpte min klänning i butiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Jag köpte faktiskt också en på rea från den danska sidan, men den passade inte så bra på mig, så den ska jag försöka sälja nån gång när jag får tummen ur...
Svar på tråden Axelbanslös Plus size