Tårtfrågor.

På sambons sida finns en hel del mjölkintoleranta. Därför har jag funderat på att ha en mindre bröllopstårta som jag och sambon kan skära i och sedan ha mindre bakelser/cupcakes till resten av sällskapet (där man alltså skiljer på de med mjölk och de mjölkfria). Jag har läst lite i andras trådar att detta kan se konstigt ut, som om gästerna får de "lite sämre och billigare" varianterna. Vad tycker ni?
Hur kan man banta ner utgifterna på tårtan och bakelserna? Jag har redan frågat en kompis om hon vill göra både bakelser och tårta och hon sade ja. Är det fyllningarna det hänger på isåfall?
Jag är själv mjölkproteinsallergiker (samt spannmålsallergiker mot vete och råg), så jag vet mer än väl hur det känns när man får specialmat där de bara "gjort" något för att man skulle kunna äta, men verkligen inte tänkt ett dugg på att vi också tycker om GOD mat :/ Beror oftast på bristande kunskap.
Nu vet jag inte vad för tårta ni vill ha, men det finns många BRA recept som är mjölkfria, som knappt ens märks någon skillnad på de med mjölk i. Ett exempel är ett recept som jag gjorde bara för någon månad sedan, och som blev verkligen succé. Flera på bröllopet jag gjorde den till ville hellre äta den än den vanliga tårtan. Dock är det en version av kladdkaka. Men bara som exempel för att visa hur enkelt det är, den är dock både mjölk-, gluten-, vete- och rågfri^^:
blog.koukis.se/2013/05/09/gluten-och-mjolkfri-kladdkaka-med-kokostosca/