• Clariz­a
    Äldre 27 May 10:06
    2914 visningar
    4 svar
    4
    2914

    Resa för under 10 000? Inom Sverige? Tipsa!

    Hej! 

    Vi har börjat fundera på vart vi ska åka på bröllopsresa. Vi vill åka i anslutning till bröllopet men kommer inte att ha någon jättestor budget. Är det någon som har något tips på vart man kan åka som inte är så dyrt? (Det blir nog snarare 6 000 kr än 10) 

    Vi behöver inte åka utomlands utan det viktigaste är att vi kommer iväg och får bo på hotell i några dagar och äta på restaurang. Är det någon som har varit på bröllopsresa i Sverige? Hur var det? Något bra resmål? Vi bor i Uppland så gärna någonstans utanför landskapet i alla fall, hellre landsbygd än stad. :)  

    Tacksam för svar 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-27 13:16
    Jag kom på att fina Vandrarhem också går bra :) Är det någon som har tips?

  • Svar på tråden Resa för under 10 000? Inom Sverige? Tipsa!
  • Äldre 27 May 10:17
    #1

    Här är en riktig bra sida att hitta vackra ställen på http://smultronstallen.se/

  • Äldre 27 May 10:54
    #2

    Det beror ju litegrand på vad ni är intresserade av. God mat, spännande historia - Skåne, Skåne, Skåne! Om ni är lite friluftsmänniskor och får hjärtknip av vacker natur hade jag sagt Kebnekaise. Mina föräldrar reste längs norrländska kusten ett år också och tyckte att det var toppen.

    På rätt nära håll har ni ju annars de helfestliga kojan i trädet i Västerås eller att sova i gruvan i Sala. När jag letade hotellrum till mig och sonen för några år sedan hittade jag något som såg ut som stubbar fast jag kommer inte ihåg var det låg.

    Det finns en hel del kul hus i träd också, kanske lite mer lyxigt än den i Västerås.

  • Clariz­a
    Äldre 27 May 11:35
    #3

    Tack för tipsen! Ska kolla. Den där kojan lät ju jättehäftig! :D

  • Äldre 22 Jul 18:24
    #4

    Jag var nyligen på Tylösand havsbad, det var härlgt. Men annars gillar jag Falkenberg strandbad, fast mest hade jag nog rekommenderat att ni tig tåg eller flyg, eller helst bil till Göteborg och sen åker ni till Marstrand, bor på Grand, äter gott, kollar fästningen, går ön runt och kanske har en sista kväll på Clarion Post Hotel och myser på Liseberg. :)

Svar på tråden Resa för under 10 000? Inom Sverige? Tipsa!