• Tassiemon

Vilken tid på dagen gifter ni er?

Vilken tid kommer ni hålla vigseln och när börjar middagen? Berätta gärna för övrigt hur ni har tänkt med tidsplaneringen.

• Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?
  • fayefaye

Vigsel kl 15. Middagen börjar kl 16 och är på samma plats :) Emellan blir det gratulationer och brudskål på den fina verandan tänkte vi.

• gotte

Vi gifter oss kl 13 och har tänkt sätta oss till bords ca 17.00, men får se hur det blir i praktiken då vi måste diskutera det närmare med hotellet vi ska vara på. Vi räknar med att vigseln tar ca 25 minuter och sen med gratulationer och riskastning osv efter så räknar vi med att komma från kyrkan omkring kl 14. Sen ska vi fotograferas och då vi gärna vill fotas på några olika platser som har personlig betydelse för oss som par (om det är möjligt att genomföra) så tror vi att det tar närmare 2 timmar. Under den tiden har vi tänkt att gästerna får ta sig till hotellet där vi ska ha festen, hitta parkering vilket kan ta lite tid och se får de köra lite "mingelbingo" eller liknande (kul grej vi var med om på ett bröllop förra året), mingla, äta snittar och så. Kanske ta en tur till sina hotellrum för de som bor på hotellet ifråga (kommer antagligen gälla en majoritet av gästerna). Sen brudskål omkring kl 16. 
    Det finns en "risk" att det kommer bli en del tal på vårt bröllop då min sambos släkt tycker om att hålla tal, så att middagen blir lite tidig gör inte så mycket =) 

hm...det ser ut som att det blir lite för lång tid mellan vigsel och bröllopsfest. Vi behöver nog fundera lite till. Vi vill helst att både vi och våra gäster känner att det är lagom med tid =) 

• Annamolly

Kl 20.00. Ganska sent! :)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • 67d

Det börjar 15.00 i kyrkan. 16.30 beräknar vi att vi kommer till festplatsen där gästerna redan har bjudits på snittar och välkomst bål. Vi siktar på att komma till bords vid 17.00-17.15.

• Tassiemon

Kompletterar med en till fråga...
    Hur fungerar egentligen utmarschen? Står brudparet bara och väntar vid altaret tills alla gäster har placerat sig utanför kyrkan? 

• Victoria

Det är nog upp till hur man vill ha det.... det vanligaste är att man går ut före alla gäster och sen går in i brudkammaren och väntar tills alla gäster är ute. I vår kyrka har vi ingen brudkammare utan vi går ut från kyrkan och sen går vi in igen genom en "hemlig" dörr på sidan om och när alla gäster är ute går vi ut och möter dem lo

• Tassiemon
    Victoria skrev 2013-05-20 09:58:42 följande:
    Det är nog upp till hur man vill ha det.... det vanligaste är att man går ut före alla gäster och sen går in i brudkammaren och väntar tills alla gäster är ute. I vår kyrka har vi ingen brudkammare utan vi går ut från kyrkan och sen går vi in igen genom en "hemlig" dörr på sidan om och när alla gäster är ute går vi ut och möter dem lo
    Aha, okej :)
  • suewy

Kl. 14.00 ringer klockorna in för oss (6 dagar kvar exakt idag) PIRRIGT som sjutton nu vill jag lova ;)

• anotherplace

Vi kommer gifta oss kl 11:30 :) dels för att de är många gäster så allt kommer ta tid, fotografering å att alla ska infinna sig till middagen :D sen tar ju middagen ett bra tag å så vill vi inte ha någon stress alls, skulle bli nervvrak av att vänta en hel dag med haha! LÄNGTAR :D avundsjuk på dig suewy som har redan om 6 dagar!! (A) men förstår att det är pirrigt :) (är redan lite för mig å är 2 måån kvar haha)  

• Juni 2012

Vi gifte oss kl 10.00 och min man och jag åt middag på en restaurang vid sjutiden på kvällen. Däremellan var vi på stan och uträttade en del ärenden när vi ändå var lediga en vardag, och var vi typ hemma och slappade bara Tungan ute

• fotografscottvance

Jag har varit med om runt 25 bröllop och det flesta gifta sig runt om kring 14.00 eller 15.00.  95% på en lördag, men några på fredag.  Det gör att man har lite tid för mingle innan middag borjar runt 17.00 till 18.00.  Dans bruckar sättas igång runt 21.00 och det äldra bruckar gå hem 23 eller 24 medan det unga bruckar stanner till 24-0200.  lycka till med planeringen! 

scott_vance
  • Maria466

Vi gifter oss 14:30 och middagen/festen kommer vara i kyrkskolan max 100 meter därifrån. Längre än så har vi inte kommit i den planeringen då vi gifter oss 7/6 2014

Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?