• Tassiemon

Vilken tid på dagen gifter ni er?

Vilken tid kommer ni hålla vigseln och när börjar middagen? Berätta gärna för övrigt hur ni har tänkt med tidsplaneringen.

• Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?
  • afturelding

Vigseln början 15.00, och middagen serveras 16.45. Vigseln tar ungefär 15-20 minuter, och sen tar det ju lite tid för alla att gratta och sådär. Och så brudskål.  Vi ska ha tipspromenad emellan för de som vill, och det kommer serveras snittar mellan vigsel och middag för de som är lite hungriga. Lokalen har en underbar veranda som man kan mingla på om man vill det.

Sen har vi ingen mer tidsplanering. Saker och ting får ta den tid det tar :) Vi sover över i vår lokal natten innan och allting görs på plats. Bestämda tider gör mig bara mer stressad.

• TheD

Vigseln var kl 14. Samling för gäster kl 16 - brudskål och presentöppning (kort påskrivet med alla som gav oss pengar till bröllopsresa), dörrarna från blå salongen till stora salen för middag öppnades 16.30.

• Red Lion

Vi kommer gifta oss klockan sex på kvällen då det var den tidigaste tiden vi kunde boka lokalen på (det är ett café fram till klockan fem). 

• Red Lion

Sen åker vi båt till restaraurangen, kommer vara där vid kvart i åtta. :)

• stormhelen

Vigsel kl 16:00.

Middagstiden är inte helt bestämd än, då vi ska på möte med lokalen och koken i början av juni. Men prel-tiden är ca 17:30 för brudskålen och sedan kanske ca 20 minuter senare så blir det dags för middagen. Men vi får se vad som sägs mer exakt på mötet.

• Victoria

Vigseln är klockan 14, tar cirka 40 min efter så vill ju folk gratta och dyl så det tar väl en 15-20 min. Medans gästerna tar sig upp till slottet för tilltugg och cava åker vi iväg och fotar oss som tar runt 1 timme. När vi kommer tillbaka blir det brudskål och mingel. Middagen beräknas börja vid 17.

• Carina10

Gifter oss klockan 16.00

• Hannaskarlsson

Klockan 16 :) 

• Hannaskarlsson
    Hannaskarlsson skrev 2013-05-19 18:42:55 följande:
    Klockan 16 :) 
    Förlåt blev så ivirig att jag inte skrev allt!;D

klockan 16 gifter vi oss och vet inte hur länge det tar. Men efter vigseln gissar jag på en del gratulationer och sen ska vi åka iväg till lokalen. vi räknar att få igång middagen vid 17.30-18.00  är jag månne optimist?
  • PimPim83

Vår vigsel (borgerlig) är kl 17:00, brudskål ca kl 17:30 och middag kl 18:00. Tårta ca kl 21:30. Vi gifter oss och äter bröllopsmiddag i samma lokal, det är därför brudskålen och middagen kommer så nära inpå vigseln. Glad

Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?