• Alylly­ra
    Äldre 12 May 14:00
    5515 visningar
    23 svar
    23
    5515

    Mannen fixar blommorna?

    Pratade med min svärmor om blommorna, och hon menade att det inte är ovanligt att mannen fixar kvinnans bukett.
    Hade själv aldrig hört talas om det, men hon menade att det kunde vara en fin överraskning.
    Har ni andra hört om det? Skulle ni kunna tänka er att göra på det viset? Om inte, är det kontrollbehovet, mannens ointresse för blommor eller nått annat som gör att ni inte skulle vilja?

  • Svar på tråden Mannen fixar blommorna?
  • Plätti­s
    Äldre 13 May 13:02
    #11
    BellaBella skrev 2013-05-13 12:56:14 följande:
    Jag skulle lätt låta honom göra det, ska prata med honom och höra vad han tycker om det!
    "Jag måste lära mig fler blommor" var allt min sambo sa Tungan ute 

    Det känns faktiskt som en kul grej. Jag kan bli ganska kontrollerande om jag inte tänker mig för, men de senaste åren har jag ansträngt mig för att släppa på kontrollen och låta min sambo bestämma saker. Både oviktiga saker som hur han viker kläder eller handdukar när vi tvättat (jag plockade ut allt ur garderoben och vek om dem....) till större saker.
    Han kommer nog få bestämma mer än bara blommor, jag älskar att dela med mig av ansvar till honom. 
  • Äldre 13 May 15:45
    #12

    Saken är ju den, att vare sig brud eller brudgum egentligen behöver kunna en enda blomma för att det ska bli bra.
    Det verkligt roliga och spännande med att mannaen skulle komma istället för denblivande bruden, tycker jag som florist vore samtalet:

    "Hur är hon, din tillkommande?" och så få en beskrivning av temperament, personlighet och stil. Få höra hur han ser henne och gärna få se bilder på både henne och klänning, och prata om stilen på hela kalaset. Därifrån från ett djupt personligt perspektiv, skapa något helt unikt utifrån Hans bild av Henne-det skulle verkligen vara en kärleksförklaring, och säkert väldigt rörande, om man också fick med den beskrivningen skriftligt.

    Vilka blommor och övriga material som vore lämpliga för att återge hans intryck av henne, är ju floristens jobb att ha bra idéer om. Ju mer jag tänker på det, skulle det vara jätteroligt att få jobba så ibland! Då börjar vi ju snacka kreativitet och kommuikation på allvar!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 13 May 15:47
    #13

    hm... svår fråga. en del av mig skulle aldrig kunna, på grund av ett visst kontrollbehov, + att min och karlns smak oftast är totalt olika. MEN. det skulle vara en kul utmaning för oss båda. och min karl HAR överraskat mig förut med att ha otroligt bra smak :P 

  • Äldre 13 May 15:52
    #14

    haha! fan nu har jag gjort bort mig! 

    berättade för gubben min om traditionen. och han bara "visst! kan bli kul!"
    jag: och då måste du ju tänka på att jag inte är så stor och hur klänningen ser ut och ev färgtema och sånt...
    han: nepp. ska göra den precis som jag vill.
    jag: fan!

    var rädd för det. orolig att han inte kommer ta det seriöst och den kommer vara för stor för min kropp eller nåt annat shit.. -.-' men fan de e ju komiskt! göra bort sig på de viset. 

  • Plätti­s
    Äldre 13 May 15:56
    #15
    passionsblomman skrev 2013-05-13 15:45:35 följande:
    Saken är ju den, att vare sig brud eller brudgum egentligen behöver kunna en enda blomma för att det ska bli bra.
    Jag ska hälsa det till min sambo! Problemet är som sagt att han inte får se klänningen, men en beskrivning borde han ju kunna få. Hittills har jag avslöjat mina tankar, men bara för att han skulle sluta googla innan han beställde något Tungan ute
    filibustern skrev 2013-05-13 15:52:45 följande:
    haha! fan nu har jag gjort bort mig! 

    berättade för gubben min om traditionen. och han bara "visst! kan bli kul!"
    jag: och då måste du ju tänka på att jag inte är så stor och hur klänningen ser ut och ev färgtema och sånt...
    han: nepp. ska göra den precis som jag vill.
    jag: fan!

    var rädd för det. orolig att han inte kommer ta det seriöst och den kommer vara för stor för min kropp eller nåt annat shit.. -.-' men fan de e ju komiskt! göra bort sig på de viset. 
    Det är ju inte riktigt att göra bort sig, tycker jag. Men det går ju att hjärntvätta honom med bröllopstemat så att det är allt han kan tänka på Cool
  • Äldre 13 May 15:59
    #16
    Plättis skrev 2013-05-13 15:56:33 följande:
    filibustern skrev 2013-05-13 15:52:45 följande:
    haha! fan nu har jag gjort bort mig! 

    berättade för gubben min om traditionen. och han bara "visst! kan bli kul!"
    jag: och då måste du ju tänka på att jag inte är så stor och hur klänningen ser ut och ev färgtema och sånt...
    han: nepp. ska göra den precis som jag vill.
    jag: fan!

    var rädd för det. orolig att han inte kommer ta det seriöst och den kommer vara för stor för min kropp eller nåt annat shit.. -.-' men fan de e ju komiskt! göra bort sig på de viset. 
    Det är ju inte riktigt att göra bort sig, tycker jag. Men det går ju att hjärntvätta honom med bröllopstemat så att det är allt han kan tänka på Cool
    sant. :P men det ska bli mycket intressant. men det ligger nog några år i framtiden. 
  • Alylly­ra
    Äldre 13 May 16:02
    #17
    passionsblomman skrev 2013-05-13 15:45:35 följande:
    Saken är ju den, att vare sig brud eller brudgum egentligen behöver kunna en enda blomma för att det ska bli bra.
    Det verkligt roliga och spännande med att mannaen skulle komma istället för denblivande bruden, tycker jag som florist vore samtalet:

    "Hur är hon, din tillkommande?" och så få en beskrivning av temperament, personlighet och stil. Få höra hur han ser henne och gärna få se bilder på både henne och klänning, och prata om stilen på hela kalaset. Därifrån från ett djupt personligt perspektiv, skapa något helt unikt utifrån Hans bild av Henne-det skulle verkligen vara en kärleksförklaring, och säkert väldigt rörande, om man också fick med den beskrivningen skriftligt.

    Vilka blommor och övriga material som vore lämpliga för att återge hans intryck av henne, är ju floristens jobb att ha bra idéer om. Ju mer jag tänker på det, skulle det vara jätteroligt att få jobba så ibland! Då börjar vi ju snacka kreativitet och kommuikation på allvar!
    Det här låter ju helt underbart och väldigt romantiskt! Och då skulle färgblindheten hos min sambo inte spela in, han som annars lätt skulle kunna komma dragande med en bukett där hälften av löven har vissnat, för han såg inte skillnaden Flört

    Nu blev jag nästan såld på den här idén själv... Fast då gäller det att släppa alla idéer jag har i huvudet om hur jag vill att den ska se ut, och bara totalt lita på att han löser det. Ska nog gå hem och höra vad han tycker!
  • Mmmari­a
    Äldre 13 May 17:03
    #18

    filibustern skrev 2013-05-13 15:52:45 följande:haha! fan nu har jag gjort bort mig! berättade för gubben min om traditionen. och han bara "visst! kan bli kul!" jag: och då måste du ju tänka på att jag inte är så stor och hur klänningen ser ut och ev färgtema och sånt...han: nepp. ska göra den precis som jag vill. jag: fan! var rädd för det. orolig att han inte kommer ta det seriöst och den kommer vara för stor för min kropp eller nåt annat shit.. -.-' men fan de e ju komiskt! göra bort sig på de viset. Haha, underbar blivande man : )Jag valde min själv för min man hade varken tid eller intresse. Jag ville hellre ha hans fokus på alla andra beslut som vi behövde fatta ihop. Det blev nästan tvärtom, att jag överraskade honom. Jag valde bla ormbunke (läderblad) som är hans favorit.   

  • Mmmari­a
    Äldre 13 May 17:09
    #19

    filibustern skrev 2013-05-13 15:52:45 följande:haha! fan nu har jag gjort bort mig! berättade för gubben min om traditionen. och han bara "visst! kan bli kul!" jag: och då måste du ju tänka på att jag inte är så stor och hur klänningen ser ut och ev färgtema och sånt...han: nepp. ska göra den precis som jag vill. jag: fan! var rädd för det. orolig att han inte kommer ta det seriöst och den kommer vara för stor för min kropp eller nåt annat shit.. -.-' men fan de e ju komiskt! göra bort sig på de viset. Haha, underbar blivande man : ) Jag valde min själv för min man hade varken tid eller intresse. Jag ville hellre ha hans fokus på alla andra beslut som vi behövde fatta ihop. Det blev nästan tvärtom, att jag överraskade honom. Jag valde bla ormbunke (läderblad) som är hans favorit.   

  • Äldre 13 May 17:16
    #20
    Mmmaria skrev 2013-05-13 17:09:33 följande:
    . Haha, underbar blivande man : ) Jag valde min själv för min man hade varken tid eller intresse. Jag ville hellre ha hans fokus på alla andra beslut som vi behövde fatta ihop. Det blev nästan tvärtom, att jag överraskade honom. Jag valde bla ormbunke (läderblad) som är hans favorit.   
    trodde faktiskt inte att karln min skulle så tveklöst ta sig an uppdraget. men nu när han gjort det så är det lite spännande. :P har hintat att ajg gillar nejlikor. :P men annars gilla rjag de allra flesta blommor^^  dock är det som sagt ingen planering än på ett tag..  
  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 13 May 17:25
    #21

    Jag hade lätt kunnt låta min blivade fixat blommorna, Kan mer om det än mg ;)


  • Äldre 13 May 18:45
    #22

    Hahaha.... Det är som att jag har en djävul på ena sidan och en ängel på andra... Varför lider så många kvinnor av kontrollbehov?! Jag fick nej när jag frågade. Han känner mig för väl... Men så fantastiskt romantiskt!

  • BellaB­ella
    Äldre 13 May 19:11
    #23

    Han gillade tanken, och skall välja min bukett Solig litar fullt ut på han. Så länge det inte är nåt rött så är det alright!

Svar på tråden Mannen fixar blommorna?