• MissTC

Festlokal i lr runt om göteborg (får gärna bli en samlingstråd)

Änligen ska jag ta tag i våra bröllopsplaner =)

Men jag har redan stött på ett "litet" problem.. Vart vi ska gifta oss någonstans och ha festen, inte så litet problem iaf =)

Och efter mycket googlande så tycks jag bara komma till mesta dels gamla trådar =(

Men jag antar att jag inte är ensam om att vilja gifta mig i eller runt göteborg.
    Så snälla, kan vi inte samla lite ställen här och tipsa varandra om bra festställen, stora som små, och gärna nära till någon fin kyrka eller plats för dom som vill gifta sig borgligt =)

Även fast jag bor i göteborg så känner jag inte staden så bra, så jag håller på bli tokig här haha..

Eller du kanske redan har gift dig? Tipsa gärna då om stället och berätta gärna vad det kosta!

Vore så tacksam för all er hjälp =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 23:19

Här kommer en liten lista =)

-La Cuvee i Munkebäck

-Folkets hus i Fräntorp

-Kapellet ute i Nya varvet

-Dragongården på Hisingen

-Stora Holm säteri på Hisingen

-Villa Odinslund

-Blomstermåla - Särö

-Långedrags värdshus

-River Café

-Ordenshuset

-Seaside Björkö

-Björnholems marina på tjörn

-Societetshuset eller Grand på Marstrand

-Carlstenfästning

-Överås slott

-Askims Samlings lokal

-Stora Mosskullen

-skärgårdslinjen (båt)

-Gunnebo slott
  • Svar på tråden Festlokal i lr runt om göteborg (får gärna bli en samlingstråd)
  • Js Fästmö

Vet folk som chartrat skärgårdslinjen och personalen gjorde sååååå fint det blev otroligt fina bilder i solnedgången från båten. De dansade under bar himel och gästerna tyckte det var en fantastisk ide. Allt beror ju på vad man vill ha för sorts mottagning.

• Impressions

Vi gifter oss i juli på Gunnebo slott. Har varit där vid ett par tillfällen och planerat tillsammans med dem, måste säga att de är fantastiska och erbjuder en personlig helhetslösning som innebär att vi har mindre att oroa oss för, de ser till att allt flyter smidigt. Sedan har de ju fantastiskt god mat och en underbar miljö. Och det blir inte alls så dyrt som man kanske kan tro med tanke på att nästan allt ingår :)

• Chinchilli
    MissTC skrev 2013-05-10 22:26:33 följande:
    Vet du förresten hur god tid man borde vara ute i med Villan?
    Inte lika tidigt som med Stora Holm :) Men iaf 9 månader innan tror jag. Vi bokade över ett år innan och de tyckte vi var ute i väldigt god tid. 

Visst kostar det en slant men då ingår en hel del och man slipper många orosmoment, de tar ju hand om allt. Och bokar man in sig på höstkanten, efter bröllopssäsongen och inann julborden kanske man kan deala lite med priset?

Ge din blivande en spypåse och åk dit och titta!

Jag gifter mig där om 2 v (GHAAAAA) är du intresserad kan jag berätta efteråt hur det gick och så.

Annars som en föreslog så vekar Överås väldigt fint också, och där fixar man också allt själv. 
  • MissTC

Åå tack så jätte mycket för alla tips =) Ska uppdatera med en lista på alla ställen =)

• MissTC
    Chinchilli skrev 2013-05-12 09:41:33 följande:
    Inte lika tidigt som med Stora Holm :) Men iaf 9 månader innan tror jag. Vi bokade över ett år innan och de tyckte vi var ute i väldigt god tid. 

Visst kostar det en slant men då ingår en hel del och man slipper många orosmoment, de tar ju hand om allt. Och bokar man in sig på höstkanten, efter bröllopssäsongen och inann julborden kanske man kan deala lite med priset?

Ge din blivande en spypåse och åk dit och titta!

Jag gifter mig där om 2 v (GHAAAAA) är du intresserad kan jag berätta efteråt hur det gick och så.

Annars som en föreslog så vekar Överås väldigt fint också, och där fixar man också allt själv. 
    Åå jag dela gärna med dig sen om du vill =) Hoppas du får ett helt magiskt bröllop och massa lyckönskningar till er =)
  • Angelica och Engin

Nääs slott är jättefint

• Jackie85

Vi har precis bokat Överås slott till Maj 2014. Kommer ha vigseln i Örgryte gamla kyrka.

• LinneaR

Råda Hembygdsgård för den som är ute efter en "lada" och det lite mer rustika. Vi hade bröllopsfest där i lördags och det var perfekt för vårt vintage/teparty-tema.

Pris för fre till sön är 2800 kr.

• LinneaR
    LinneaR skrev 2013-05-15 22:48:26 följande:
    Råda Hembygdsgård för den som är ute efter en "lada" och det lite mer rustika. Vi hade bröllopsfest där i lördags och det var perfekt för vårt vintage/teparty-tema.

Pris för fre till sön är 2800 kr.
    Ska bara tillägga att den ligger i Mölnlycke i Härryda kommun och att både Landvetter kyrka och Råda kyrka finns i närheten, samt fina sjöar för foto och/eller borgerlig vigsel.
  • MissTC

Tack så jätte mycket för tipset LinneaR =) Ska googla med en gång och se om jag kan hitta lite bilder =)

• lina2014

Vi har bokat villa odinslund nästa år, så himla fint ställe, tyvärr springer det dock iväg lite med priset även om mycket ingår per kuvert. Är dock lite intresserad av stora mosskullen, har mejlat och väntar på lite prisuppgifter. Hur går det för dig MissTC blir det villa ondinslund?

• MissTC

Heej... nee det blev inte odinslund även om jag hade önskat det... Blev uppe på kinnekulle =)

• MariaochGustav

En mysig festlokal tycker jag är Lundby hembygdsgård på Hisingen i Göteborg. Det är en gammal skola i "landshövdingehus-stil" som ligger ca 500 meter från Lundby gamla kyrka som är en fin liten medeltidskyrka. Lokalen är ljus med trägolv och tar cirka 70 gäster. Kör med restaurangdiskmaskin mm. Lokalen är inget för den som vill ha ett slottsbröllop utan mer åt det avslappnade hållet, lite "retro". Vi betalar 3400 kr och får då har den fredag-söndag. Ingen sluttid och man får ha med sig egen alkohol och mat.

Svar på tråden Festlokal i lr runt om göteborg (får gärna bli en samlingstråd)