• Isabelle123

Era åsikter om dessa klänningar.

Vilken tycker du är finast? jag har nu dessa 3 att välja mellan och jag vet inte hur jag ska göra. behöver eran hjälp!
     jag är lite mullig 170 cm lång och väger ca 80 kilo

Klänning nr 1 ca 2600 kr

Klänning  Nr 2, 1500 kr + sömerskans arbete 100 kr/H om det behövs

Klänning Nr 3 denna klänning har jag hemma men efter att ha provat den idag (fått den av en kompis') så är den extremt stor med massor av tyg.. ser verkligen ut som ett tält! uppskattar den till 3-4 st för stort. sömmerskans arbete 100/H kanske inte ens blir bra att sy in så mycket.

• Svar på tråden Era åsikter om dessa klänningar.
  • Chicita
    Isabelle123 skrev 2013-05-06 19:56:19 följande:
    Jag är päronformad. Breda höfter och smal midja/mage och små bröst. Mina mått är höft 110 cm, studs 118 cm, midja 83 cm, byst 97 cm
    Då låter det som att du har koll på vad som klär dig om man ser till klänningarna ovanför Glad
    Men jag skulle nog kapat ettan ändå. Den verkar rakare i skärningen (alltså från avskärningen under bysten och nedåt) förutom att det är extra tyg under magen.
    Risken med den modellen om du är päronformad kan vara att sidosömmarna inte hamnar i sidorna över höft och rumpa, utan att dom hamnar lite längre bak eftersom att man liksom behöver det där extra tyget över magen för att få plats med rumpan Flört 
    Och när inte sömmarna hamnar där dom ska (axelsömmen på axeln, utan nere på armen eller sidosömmarna i sidorna osv) så gör man sig själv större än vad man är.  

Prova tvåan... Jag tror att den är värd ett försök i alla fall med den beskrivning du har gett Glad 
  • Isabelle123

Här är jag :) breda höfter och axlar..

• Isabelle123

Hmm gick inte att skicka iväg bilden. Jag tar kort imorgon med klänningen på så får ni gärna komma med åsikter då :)

• Chicita
    marsmat skrev 2013-05-06 19:56:59 följande:
    Chicita: Vad tycker du funkar bra för någon som har breda (typ atletiska) axlar, mycket liten byste och midja, en stor rumpa och riktigt långa kraftiga ben?

När jag skriver ner detta låter det som någon sorts HELT okoordinerad människokropp sammansatt av jätteolika delar, men det är alltså så jag ser ut. Och så har jag superlånga armar, hahaha.

Funderar lite på vad som är "den bästa klänningsformen" för mig och du kanske vet?

Solig
    Jag kan ju säga att du absolut bör titta efter något med axelband - men där axelbanden sitter nära halsen och inte långt ut på axlarna. Gärna V-ringat så du drar in blicken från axlarna till ansiktet.
    När det gäller "vanliga" kläder skulle jag också satsat på något som fångar blicken över bysten.
    Ett mönster, något som blänker eller liknande. För det får bysten att se större ut och drar upp blicken från höfter och rumpa. Glad 

När det gäller brudklänningar så kanske något sånt här, men inte åtsittande över höften.
    http://www.millybridal.com/a-line-halter-beading-applique-lace-chapel-train-wedding-dress-p-71.html

Eller
    http://www.millybridal.com/a-line-halter-embroidery-taffeta-sweep-train-wedding-dress-p-228.html

Eller med något annat som liksom "fyller ut" upptill. Det kan vara något blomsterarrangemang, en volang eller liknande
    Men leta A-linjeformade klänningar som är enklare över höfter/rumpa och har något som fångar blicken över bysten. Gärna någon typ av axelband som sagt. Men dom ska inte sitta långt ut på axlarna och undvik båtringingar Flört
  • confuzed86

Jag har samma form som dig och kommer ha en klänning som är typ korsett upptill utan axelband och en stor fluffig kjol mest för att dölja mina breda höfter samt få en smalare midja och markera den då jag är mkt smalare upptill. Har ungefär samma mått som dig. Väntar på bilden imorgon :)

• marsmat

@isabelle123 har du kollat på något som är lite "fluffigare" i kjolen? Har för mig att det kan vara fint när man är päronformad.

• karamell

2an är väldigt fin men även 3an (fast helt utan något däruppe, axelbandslös isf)
    Ladda upp bilder med dem på om det är möjligt!  

• Isabelle123

Har varit och provat alla nu... Nummer 1 var väll helt okey men var absolut ingen favorit.
    Nr 2 var hemsk på mig.. såg väldigt gravid ut
    och nummer 3 har jag här hemma.. ska ta kort på den idag och visa er.. imorgon ska jag träffa en sömerska för att se om det går att sy in den så många storlekar (ca 3 storlekar för stort) samt ta bort alla band.
    går inte detta så är jag på akut jakt efter en brudklänning. 1 juni är datumet satt

• Chicita

Synd att inte tvåan funkade. Det hade kanske gått att sy ner vecken på den fluffiga spetskjolen och fått en lite annorlunda siluett. 
    Trean håller jag ju fast vid att jag tror att den skulle vara snygg med den där ärmen du gillade.
    Men jag är tveksam till om det går att sy in den såpass mycket och att den fortfarande är lika snygg efteråt...

Nu vet jag ju inte vart du bor. Men några förslag från blocket... Glad 
    http://www.blocket.se/uppsala/Brudklanning_44047914.htm?ca=6&w=3

Det här tror jag ju är för bra för att vara sant och dessutom skulle du säkert få vänta på den.
    Men det skulle kunna vara en bra modell för dig.
    När man har lite bredare höfter så kan man faktiskt "gömma" dom lite i en fluff-klänning. Andra vet ju inte vad som fyller ut kjolen. Om det är underkjolar eller höfterna Flört 
    Och sen blinget över bysten balanserar upp överkroppen och ger ett "lyft" där
    http://www.blocket.se/stockholm/Brudklanning_vit_45556730.htm?ca=6&w=3

http://www.blocket.se/jonkoping/Brudklanning___hardekoration_46657771.htm?ca=6&w=3
    Asymetriskt är förvillande också Glad 

• Isabelle123

Har träffat sömerskan och hon ska göra sitt bästa för att sy in klänningen. den blev helt axelbandslös för det tyckte hon skulle bli finast. funderar på att ha en sjal över axlarna i samma matrial. På klänningen så är det veck fram som gör så att jag ser lite gravid ut.. vi bestämde att vi skulle göra så klänningen blir utan veck fram.. så jag hoppas det blir bra! så inte det ser dumt ut eftersom det är chiffong. söker jag på chiffong klänning på google så har alla veck vid magen av någon anledning. 
    jag har bild som jag ska försöka ladda upp så ni ser hur den ser ut :)

Svar på tråden Era åsikter om dessa klänningar.