• Isabelle123

Era åsikter om dessa klänningar.

Vilken tycker du är finast? jag har nu dessa 3 att välja mellan och jag vet inte hur jag ska göra. behöver eran hjälp!
     jag är lite mullig 170 cm lång och väger ca 80 kilo

Klänning nr 1 ca 2600 kr

Klänning  Nr 2, 1500 kr + sömerskans arbete 100 kr/H om det behövs

Klänning Nr 3 denna klänning har jag hemma men efter att ha provat den idag (fått den av en kompis') så är den extremt stor med massor av tyg.. ser verkligen ut som ett tält! uppskattar den till 3-4 st för stort. sömmerskans arbete 100/H kanske inte ens blir bra att sy in så mycket.

• Svar på tråden Era åsikter om dessa klänningar.
  • PMB

Det är svårt när man inte ser dig i dem. Vilken känner du dig finast i när du provar dem? Jag har sett en massa fina klänningar på BT och även ute i affärerna men när jag provade dem så passade de inte mig alls. Så det jag vill ha sagt är att även om jag skulle säga att klänning nr 2 ser fantastisk ut (älskar spets även om min klänning inte alls kommer vara i det) så handlar det mer om hur du tycker den ser ut på dig och om du känner dig fin i den.

• Pillan

Nr 2 var väldigt fin tycker jag! Lycka till!

• daniiel

Jag håller med om att det är väldigt svårt när man inte får se dom på. Håller också med om att du ska gå efter vilken klänning du känner dig finast och bekvämast i.

Den andra klänningen är ju helt klart väldigt rätt just nu, då spets är väldigt stort och inne. Den ser väldigt fin ut och den är också den mest "pråliga" av klänningarna. Vill du gå "all in", så satsa på den klänningen.

Den tredje klänningen är ju väldigt enkel, men då kan du också ösa på mer med accessoarer. Personligen är jag inte överförtjust i axelbanden på den och jag tror att det kan bli en utmaning att sy in den så pass mkt, men jag vet inte. Jag är ingen sömmerska.

Den första klänningen känns som en mix av dom andra två. Den är enkel och romantisk, men med blinget under bysten får den det lilla extra. Även till den kan du lägga lite mer krut på accessoarer utan att det känns för mkt.

Men som sagt, hur du ser ut i klänningarna och hur du känner dig i kläningarna är vad som avgör.

• confuzed86

Jag gillar nr 2 men hade gärna sett en bild när du har den på dig då man lättare ser om du passar i modellen :)

• Chicita

Om den sista är så mycket som 3-4 storlekar för stor så tror jag inte att den blir riktigt bra när den är insydd sen. Det går inte att bara ta in i sidorna, man måste ändra kupor och allt och det kan bli dyrare än att sy en helt ny från början.

Både ettan och tvåan kan ge dig "gravidmage" pga rynkningen fram.
    Men jag tror att det kan bli en kraftigare effekt av det om du väljer ettan.
    Luftigheten i tvåans kjol kan vara smickrande för en lite rundare form eftersom man ser igenom till det undre lagret och alltså ser att du inte fyller ut hela kjolen och därför drar hjärnan den automatiska slutsatsen att man är mindre än man ser ut Flört 
    Ett välkänt knep inom konfektionsbranchen...

• Isabelle123

du är bäst chicita! tack för tipsen igår och idag :) så otursamt att den inte passade.. ska åka och prova klänning nr 2 imorgon kl 19 så jag hoppas den passar.. annars får jag börja leta på blocket

• Chicita
    Isabelle123 skrev 2013-05-06 18:57:46 följande:
    du är bäst chicita! tack för tipsen igår och idag :) så otursamt att den inte passade.. ska åka och prova klänning nr 2 imorgon kl 19 så jag hoppas den passar.. annars får jag börja leta på blocket
    Vad har du för kroppsform.
    Längd och vikt säger egentligen inte så mycket.

Har du mycket byst, ingen mage och smala höfter eller hur ser du ut liksom...
    Då är det lättare att tipsa dig om klänningar som kan vara smickrande för din form Glad 
  • Isabelle123

Jag är päronformad. Breda höfter och smal midja/mage och små bröst. Mina mått är höft 110 cm, studs 118 cm, midja 83 cm, byst 97 cm

• marsmat

Chicita: Vad tycker du funkar bra för någon som har breda (typ atletiska) axlar, mycket liten byste och midja, en stor rumpa och riktigt långa kraftiga ben?

När jag skriver ner detta låter det som någon sorts HELT okoordinerad människokropp sammansatt av jätteolika delar, men det är alltså så jag ser ut. Och så har jag superlånga armar, hahaha.

Funderar lite på vad som är "den bästa klänningsformen" för mig och du kanske vet?

Solig

Svar på tråden Era åsikter om dessa klänningar.