Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Katarina: Hej :) hortensia finns att få tag på året om så de är absolut ingen fara :) Pioner å andra sidan finns tyvärr inte i april utan kommer först i maj . Finns såklart andra blommor man kan ta istället så som : ranunklar, trädgårdsrosor, nejlika osv :) De ger en liknande romantisk och mjuk känsla :)
Tack!
Hej igen,
Nu är mitt bröllop överstökat sen en månad och jag tänkte meddela hur det gick för mig att sätta blommor i håret... Jag har ett problem. Jag kan inte fatta mig kort. Om ni inte är intresserade av min livs historia så hoppa till punkterna på slutet ;)
Det var inte det lättaste! OM jag bara hade provat innan, kunnat se in i framtiden, haft en frisör-vän som jag litade på och vågade vara rak med, listan kan göras lång. Ja det är lätt att vara efterklok. Jag ville alltså ha en maffig samling storbladiga gammeldagsa rosor på ena sidan av huvudet á la Alphonse Mucha. Jag arrangerade mitt bröllop från utlandet och hade väldigt begränsad kontakt med frisörskan, men vi sågs vid två tillfällen innan dagen och gick igenom bilder och detaljer. Jag som är ett kontrollfreak fick inse att jag inte kunde kontrollera allt, jag var för det första inte på plats i Sverige, för det andra så kan jag ju inte om friserande... Så lämna det till proffsen liksom. Jag tejpade några rosor med spännen så hon kunde testa fästa i håret och vi kom överens om att jag skulle köpa de blommor jag ville ha och fästa hårnålar i dem på samma vis inför dagen i fråga.