• Sara1991

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

• Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Marisol330

Jo kanske, men tänkte ha den stående i en glaskupa för att den itne ska bli dammig... men får ha den i en kort vas kanske eller ett litet glas som stöd kanske! 

• Sara1991
    Marisol330 skrev 2013-07-26 13:55:02 följande:
    Jo kanske, men tänkte ha den stående i en glaskupa för att den itne ska bli dammig... men får ha den i en kort vas kanske eller ett litet glas som stöd kanske!
    Ja de kanske är de enklaste . Har aldrig sätt något liknande det som du beskriver att du vill ha tidigare , kanske går att bygga nåt liknande i sådanafall . Men jag skulle köra på en vas för enkelhetens skull :)
  • Grundell

Någon som vet vad rosorna Memory lane och Sweet avalanche kostar styck???

• Sara1991
    Grundell skrev 2013-07-29 15:40:19 följande:
    Någon som vet vad rosorna Memory lane och Sweet avalanche kostar styck???

Hej :) Det är som sagt väldigt svårt att ge ett korrekt pris eftersom priserna varierar så mycket mellan butikerna. Så för att få ett korrekt pris som gäller i den regionen du bor så tycker jag du ska ringa till en butik där du bor :) Här i Stockholm där jag jobbar så ligger dessa rosor på ca 40-45 :-

:)

• Grundell

Sara1991: 40-45 kr st...VA???? jag pratade med dem jag skall beställa blommorna ifrån och jag får betala 17 kr st

• Grundell

• Tessa

Hej Sara1991, vilken superbra tråd det här är! Solig

Jag är totalt novis vad gäller blommor, men har hittat min drömbukett på bilden nedan. Det ser ut som rosor och eventuellt att de pillat ner någon form av fjädrar (ser lite dunigt ut på vissa ställen). Hur många rosor (eller vad det nu kan vara för blommor) tror du det är i buketten? Och vad skulle du uppskatta att en sådan här bukett skulle kosta hos en florist?  

Ser även ut som att de satt knappnålar eller liknande i botten på blommorna... Är det vanligt? Och görs det hos florist?

Önskar även tips på vad brudtärnorna kan ha för matchande buketter. Jag tänker mig små buketter i samma stil. Vi har färgerna vit (ivory), pastellrosa (blush) och guld/champagnefärgat och temat är Old Hollywood. Glad

Många frågor! Flört

• sandrany

Hej , jag undrar om man kan få tag på vallmo nu i augusti ?
    Har annars tänkt mig ranunkel och dahior men har hört att dahlior är kännsliga .
    Vill ha en slarvig lite stökig väldigt enkelt bunden bukett . som är starkt orange  . Har du några idéer?
    TACK FÖR SVAR  

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)