• daniiel

    Bästa sättet att träffa någon?

    Hur ska man gå tillväga om man vill träffa någon?

    Är det dejtingsidor som gäller? Krogen? Mataffären? Gemensamma vänner?

    Om någon är ute efter ett seriöst förhållande och inte bara vill träffa någon för en natt så att säga, hur är bästa sättet att göra det på? Vad ska man tänka på? Vart ska man leta?

    Tips? :)

    (Jo, jag är redan gift och har det bra, men alla vänner har det inte lika bra ;P)

  • Svar på tråden Bästa sättet att träffa någon?
  • Chicita

    Jag tror egentligen inte att man "kan leta".
    Man kan lika gärna träffa sin livspartner på en fest, på krogen, på jobbet, i affären, i bankomatkön eller på nätet liksom.
    Det viktigaste är nog att man vågar prata med folk. Även om det bara är ett hej i kön, eller "snygga skor" eller "kan jag sitta här, det var fullt överallt"... 

  • CoG

    Jag har träffat de jag haft förhållande med via vänner och deras vänner....
    Så är man lagom social och träffar polare när de bjuder in andra polare så kan saker hända :)

  • Chicita
    daniiel skrev 2013-04-29 20:14:53 följande:
    Jag tror att du har en poäng i det Chicita, men jag tror inte det svaret kommer gå hem hos personen i fråga dock :P haha
    Säg åt personen att "leta brett" då och inte låsa sig vid ett ställe / ett sätt.
    Några krokar på nätet, hos kompisar osv osv Flört 
  • annie s

    Träffade min blivande man på en datingsajt. Men tror att man har störst chans att träffa någon i en situation som man känner sig trygg och bekväm i, där man kan vara sig själv. Men ibland måste man våga lite oxå :) sett en snygging i mataffären, go for it!

  • daniiel

    Personen i fråga (det är en han kan jag tillägga) är medlem på diverse dejtingsidor, men utbudet är otroligt litet där, då han helst vill hitta någon boende här. Han vill gärna träffa någon som han kan träffa på riktigt utan att resa land och rike runt och någon som vill bo här i den här staden. Inte någon för ung eller gammal, någon som är seriös och vill satsa på familjelivet. Staden vi bor i är inte jättestor och tyvärr har vi alla närmsta "kikat runt" i vår bekantskapskrets och där finns det som ingen som passar och/eller är ledig. Han jobbar inom ett väldigt mansdominerat yrke, så chansen att träffa någon där är inte stor heller.

    Det är inte riktigt hans stil att bara tänka "Det kommer när det kommer", utan han vill gärna "leta" aktivt, så aktivt han kan. Han har tidigare gjort så, bara väntat och då har det kommit förbi någon och två gånger har det blivit samboförhållanden på ett par år som sedan rinner ut i sanden. Jag tror att det därför är extra viktigt den här gången, att det blir "rätt" eller vad man ska säga.

    Jag och maken har ju varit tillsammans i 7år nu och andra av våra vänner har också hängt ihop länge. Ingen av oss har därför erfarenhet av hur man träffar någon när man är vuxen :P Hur det går till då så att säga..


  • annie s

    Kliche aktigt kanske men gå en kurs lr liknande, ta upp en hobby. Vidga sin bekantskapskrets så att säga.

  • Gina dc

    Jag var singel i 9 år innan jag träffade min blivande.. Visst att jag gick på dejter, men det blev aldrig mer än så. Efter att träffat svin efter svin så slutade jag helt att bry mig, jag blev känslokall och likgiltig. Jag trodde inte att det skulle komma en dag då jag faktiskt skulle träffade någon , men jag brydde mig inte heller.. Jag var nöjd med mitt liv. Det var först då, när jag slutat bry mig som jag träffade mitt livs kärlek.. Jag är medveten om att det är väldigt klyschigt, men det är så sant att "plötsligt händer det!" Jag tror inte att man skall leta.. Har 4 otroligt vackra singel vänner som letar med ljus och lykta efter någon att dela livet med, men det slutar alltid i tårar, de är alldeles för angelägna...desperata, vilket lyser igenom ganska tydligt. Men om din vän inte kan/vill sluta leta så är mitt råd följande.. Var mer social än vanligt, byt några ord med den snygga kassörskan, våga gå fram till den snygga tjejen som står i baren. Facebooka intressanta och ta kontakt via mail, gå på utställningar, gå till videobutiken ( just på söndagar finns det massor av singlar som hyr i ensamhet) Ta hjälp av vänner (vilket jag antar att han gjort nu), hör om dem har några singel vänner som de kan presentera...

  • daniiel

    Jag måste ju dock kontra med att jag vet väldigt många som letat väldigt aktivt och lyckats bra, så därför tror jag inte att det alltid är så att "Bara man slutar tänka på det och slappnar av, så träffar man någon", även om det förmodligen stämmer i många fall också.

    Vi (egentligen min make och hans vänner) är ett ganska slutet gäng och har varit länge, dom enda nya som tillkommer är oftast killarnas nya respektive. Det är i stort sett allt samma människor på alla fester osv. Vi bor inte i en sån stor stad heller, så det kan väl göra sitt också antar jag.

    Vi försöka pusha honom att göra precis så, tex växla några ord med kassörskan, men det är svårt. Oftast blir det ju inte mer än så. Och krogen verkar inte vara riktigt rätt forum, då majoriteten av tjejerna där bara verkar vara ute efter något för kvällen många gånger. Jättetråkigt tycker jag.

    Nåja, skam den som ger sig ;) Och jag tycker han letar på en ganska lagom nivå, det är inte så att han är desperat, men han vill försöka hitta nya vägar för att kanske upptäcka en tjej han inte skulle ha upptäckt förut :)

    Men tack, alla tips är bra tips :)


  • lilja01

    Jag har en kompis som sneglade rätt länge på en snygging som bor i anslutning till hennes jobb. Efter ett tag skrev hon en lapp med några väl valda ord samt namn och telefonnummer och satte på hans vindruta. Hon var lite nervös i några dagar men sedan kom ett sms och på den vägen är det.
    Jag själv skulle aldrig våga göra så, men "friskt vågat hälften vunnet".

Svar på tråden Bästa sättet att träffa någon?