• Mariaa
    Äldre 28 Apr 11:27
    7841 visningar
    26 svar
    26
    7841

    Paris, London, Venedig och rom?!

    När är bästa årstiden/månaden för att åka till

    Venedig och Rom?
    Paris?
    London?

    Och hur är dom fyra städerna under perioden 7-28 juni. SoligHar ni några underbara tips på vad man borde uppleva om vi åker dit på bröllopsresa?? 

    Det är alltid bra att kolla upp sånt ett tag innan. För om vi åker juni 2015 så har vi ju lite kött på benen och kan planera lite bättre. Flört

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 20:55
    Eftersom jag ibland skriver i nattmössan så tänkte jag lägga till exakt hur vår bröllopsresa kommer att se ut:

    Vi har tänkt åka till alla 4 städer så det blir en sån där bröllopsresa då vi tillbringar ungefär 4 dagar i Venedig, 3 dagar i Rom, 4 dagar i Paris och 4 eller 5 dagar i London. (Exakt hur många dagar i varje stad är inte helt bestämt ännu men det blir ungefär som jag skrev.)
  • Svar på tråden Paris, London, Venedig och rom?!
  • Jag han
    Äldre 28 Apr 11:31
    #1

    Jag är kär i Rom. Fantastisk stad där många sevärdheter ligger på gångavstånd mellan varandra. Vi åkte iof i September, och då var det varmt! Tror det är väldigt varmt då ni åker.  

  • Mariaa
    Äldre 28 Apr 11:40
    #2
    Jag han skrev 2013-04-28 11:31:47 följande:
    Jag är kär i Rom. Fantastisk stad där många sevärdheter ligger på gångavstånd mellan varandra. Vi åkte iof i September, och då var det varmt! Tror det är väldigt varmt då ni åker.  
    Åååh, jag har drömt om dom städerna så läge jag kan minnas och till min stora glädje så har min blivande inget emot att åka till dom. Skrattande

    Men jag vill ju inte åka om det är för varmt. Jag klarar inte onormal värme så himla bra utan är mest på dåligt humör när det är riktigt varmt.. Rynkar på näsan
  • Äldre 28 Apr 12:27
    #3

    Jag har varit i Milano och Venedig i maj, och då var det okej, Der regnade en del, men när solen låg framme så var det jätteskönt!
    Rom i augusti/september är jättevarmt, så det borde vara lagom varmt i juni!

    OCh London borde också vara bra!

    Paris har jag aldrig varit i dock.... 

  • Mariaa
    Äldre 28 Apr 12:46
    #4
    Vichy skrev 2013-04-28 12:27:08 följande:
    Åh, nu börjar jag nästan få upp hoppet om att det går att åka i juni! Glad

    Vi började fundera på att flytta bröllopet till 15/5 istället för att det ska passa med vädret på resan. Jag kan nästan erkänna att resan är viktigare än datumet men inte viktigare än själva bröllopet, haha.

    Venedig stinker riktigt illa när det är för varmt och det vill jag helst undvika. Flört
    Jag har varit i Paris och Saint Jean D'angely i mitten av september 2011 och det var underbart väder, lagom värme och soligt. (Regnade några korta stunder under 1 dag)
    Frankrike är verkligen ett helt underbart land! Hjärta
  • Äldre 28 Apr 15:35
    #5

    Av de fyra alternativen har jag inte varit till Venedig. Bott i Paris 6 månader och under våren var det helt underbart. Rom var vi till i Novembermånad - d var det runt 18-20 grader men september kan jag tänka mig är bättre om man vill ha varmar emen ändå slippa alla miljoner turister som är där under sommaren ;)


    London tycker jag är bäst under sommaren :)

  • Äldre 28 Apr 15:38
    #6

    JA! Det är ju stora städer allihop, och stadsmiljö är inte det skönaste när det är för varmt! Så jag tror absolut att det skulle gå bra att åka i juni! :)

    Augusti-september är bättre om man vill ha en sola och bada semester vid havet där det ligger på en bris hela tiden med... ;) 

  • Äldre 28 Apr 17:29
    #7

    Åk till Rom eller venedig säger jag bara! Den tidsperioden är perfekt och det är heeeelt fantastiskt!!romantiskt, fantastiskt vackert, händelserikt, historiskt och levande. Jag hade valt Rom utan att tveka, tänk sådana fantastiska bilder, kvällssolen vid en lite restaurang och en italiensk pasta, nygifta. Jag skulle inte åka i augusti, men juni eller september absolut. Rom är verkligen passionens stad. :)

  • Äldre 28 Apr 17:30
    #8

    Vad tycker din kille, vart är han mest sugen på attåka? :)

  • rock brud
    Äldre 28 Apr 19:33
    #9

    jag skulle stsa på rom el venedig. Alt Paris, men inte london

  • Mariaa
    Äldre 28 Apr 19:51
    #10
    Js Fästmö skrev 2013-04-28 17:30:29 följande:
    Vad tycker din kille, vart är han mest sugen på attåka? :)
    rock brud skrev 2013-04-28 19:33:15 följande:
    jag skulle stsa på rom el venedig. Alt Paris, men inte london
    Vi har tänkt åka till alla 4 städer så det var inte en fråga om vilken som var bäst utan mer vilket väder som rår just då. För vi är lika förtjusta i tanken på alla städer.

    Det bir en sån där bröllopsresa då vi tillbringar 4 dagar i Venedig, 3 dagar i Rom, 4 dagar i Paris och 4 eller 5 dagar i London. Solig
Svar på tråden Paris, London, Venedig och rom?!