• linda 86
    Äldre 25 Apr 14:46
    5540 visningar
    12 svar
    12
    5540

    Kostnad

    Vad betalar ni för era blommor?? Min brudbukett, tre corsage, två tärnbuketter ett litet corsage till näbb och en krans till brudnäbb ska vi ha och fått pris på ca 4000 kr

  • Svar på tråden Kostnad
  • Äldre 25 Apr 15:03
    #1
    linda 86 skrev 2013-04-25 14:46:48 följande:
    Vad betalar ni för era blommor?? Min brudbukett, tre corsage, två tärnbuketter ett litet corsage till näbb och en krans till brudnäbb ska vi ha och fått pris på ca 4000 kr
    Jag betalar 2500kr för brud och två tärnbuketter, sen tillkommer 2035 för blommorna i kyrkan, ska ha buketter i bänkraderna.
  • malnil
    Äldre 25 Apr 15:21
    #2

    Hej!

    Jag kommer nog billigt undan verkar det som.. jag ger ca 1200 kr för min bukett, en tärnbukett och 2 corsager. I min bukett kommer det vara vita rosor, ljusgröna nejlikor, liljekonvaljer och gröna blad, en rund bukett, normalstor.

  • Äldre 25 Apr 15:33
    #3

    Jag har sådan tur att min mamma gör alla våra blommor (hon jobbade som florist en gång i tiden) kommer ha en brudbukett med rosor och daggkåpa. Två tärnbuketter med rosor och daggkåpa och 3 corsager.
    Det priset jag fick i butiken innan vi bestämde att mamma gör dom var 2500 kronor cirka.


     


    Jag tycker 4000 låter väldigt dyrt! Är det någon jätte stor extra vagant brudbukett du ska ha?

  • Äldre 25 Apr 15:36
    #4

    cirka 2200-2500 kr för brudbukett, 1 tärnbukett och två corsager. Jag ska ha lila rosor och lite annat.

  • Äldre 25 Apr 15:38
    #5

    Vi kommer betala (max) 1650 kr för en brudbukett, en tärnbukett och två coursage. Inspirationen till min bukett är den här: http://www.bollea.com/purple-and-green-bouquet

    Eventuellt beställer vi till några dekorationer till festen. Tror inte vi har plats på borden för så mycket, men vi funderar på att ta några större grejer som står på något fint/bra ställe i festlokalen...

    Jag tror priserna varierar väldigt mycket från florist till florist och var i landet man gifter sig. Vi gifter oss i en medelstor norrländsk stad och när vi gick runt till olika florister var det högsta priset vi fick ca 2150 kr, så inte så jättestor variation.

  • trixie­71
    Äldre 25 Apr 15:48
    #6

    Jag har precis varit och pratat med vår fantastiska florist :)
    Beställde en brudbukett, en coursage, två tärnbuketter samt dekorationsblommor till 10 vaser.
    Summan kommer att hamna nånstans mellan 500-750 kr, gissa om jag blev glad Glad

  • Bamsem­ums
    Äldre 25 Apr 16:19
    #7

    Max 1700 har de sagt till mig. Brudbukett, en tärnbukett, en näbbukett och två corsage och då ska det bara vara rosor och något grönt. Det var på Interflora :)

  • linda 86
    Äldre 25 Apr 18:38
    #8

    Det är en dropp formad bukett med två olika sorters rosor hjärtan på tråd och något mer grönt till tärnorna är det buketter med ca 5 stora rosor och corsagen är rosor i brudnäbbens krans är det kvist rosor

  • Äldre 25 Apr 19:04
    #9

    Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi betalade. Det står i en annan tråd vet jag. 1700:- kanske för min bukett, tärnans och blomstergrejs till maken och marsalken... Någonstans där tror jag det kostade.

  • Äldre 25 Apr 19:56
    #10

    Båge i endast grönt, brudbukett, en tärnbukett, hårblommor, lite enklare blommor till borden och allt för 1500- 2000 kr. Veerkar ha tur ändå om man jämför =)

  • Grunde­ll
    Äldre 29 Aug 10:10
    #11

    Jag gjorde allt mitt själv. Så jag beställde bara rosor och resterande plockade jag ute så 80 rosor betalade jag 990 kr för

  • Äldre 29 Aug 21:31
    #12
    linda 86 skrev 2013-04-25 18:38:08 följande:
    Det är en dropp formad bukett med två olika sorters rosor hjärtan på tråd och något mer grönt till tärnorna är det buketter med ca 5 stora rosor och corsagen är rosor i brudnäbbens krans är det kvist rosor
    Hej :) Priserna på blommorna och hur mycket butikerna tar i arbetskostnad  varierar enormt mycket från butik till butik. Priserna sätts beroende på fraktkostnader, lokalhyra, löner och läge. Besöker du en välkänd butik i stockholms innerstad så är priset såklart mycket högre än vad de är i mindre orter osv. Så att jämföra priser är i stort sätt lönlöst, de är som att jämföra äpplen och päron.

    För att kunna jämföra priser rättvist så behöver man därför veta vart butiken ligger. Skåne och södra sverige ligger i regel betydligt lägre i priser än resten av landet pga att de är närmare att frakta. Mindre orter ligger oftast lägre i pris än exempelvis stockholm och göteborg pga bla lokalkostnader. Man behöver också veta vilken sorts blommor ni får för de priset ni anger. Priserna varierar enormt beroende på vilken sorts bukett och vilka blommor man väljer , man kan få en bukett för 100:- likväl som 5000:- beroende på vad man väljer. Hur avancerad buketten är att tillverka och vilka blommor som används. '

    De är tyvärr inte alla butiker som vågar ta ut arbetskostnad för de arbetet som  utförs och de kan skapa lite förvirring när de gäller priser . Dessa butiker ligger då vanligtvis mkt lägre i priser och detta kan ge en lite missvisande bild och de är ofta därför som priser kan variera mkt mellan butiker.

    Så därför är de väldigt väldigt svårt att jämföra priser då de finns så mycket som man måste ta hänsyn till och som kan påverka priset .

    Men Jag tycker att de priset du fått för de varor du beställt är ett helt normalt pris . Eftersom de är en droppformad brudbukett med enbart rosor som i regel kostar mkt mer än en rundbunden bukett och med rosor som är en lite dyrare blomma. Så tycker inte att du fått ett dyrt pris :)
Svar på tråden Kostnad